"מטבחון" יש לא רק בממשלה: עיצוב המשרד והביזנס שלך

"מטבחון" יש לא רק בממשלה: עיצוב המשרד והביזנס שלך אורנה ברקת, מתכננת ומעצבת משרדים עסקים רבים מתלבטים בשאלה האם עליהם לעצב את בית העסק שלהם, ואם כן... Read more »
Architect rolls and plans construction project drawing

"מטבחון" יש לא רק בממשלה: עיצוב המשרד והביזנס שלך

אורנה ברקת, מתכננת ומעצבת משרדים

עסקים רבים מתלבטים בשאלה האם עליהם לעצב את בית העסק שלהם, ואם כן – כיצד? ועוד משהו: אם כבר לעצב את העסק, האם יש להתחשב בדעתו האסתטית של בעל העסק, או שכדאי לקחת מומחה שייתן מענה מקצועי וייצור שפה עיצובית ומיתוגית?

היום כבר כולם יודעים שעיצוב פנים למשרד, מהווה דלק או מעצור להתפתחות ועתיד החברה. בדיוק, כמו שתוכנית יעדים רב-שנתית או צפי הוצאות והכנסות הם תשתית לפעילות ולהצלחת חברה.

מחקרים בעולם מראים, שעובדים מייחסים למראה מקום העבודה ולאווירה בו, חשיבות רבה להחלטה אם לעבוד בו או לא, כמה מאמצים הם מוכנים להשקיע בעבודה והאם להישאר נאמן למקום עבודה אחד, או פשוט לעבור למקום עבודה אחר.

לכן, יש קשר חד בין עיצוב פנים של המשרד, ובין העסקת כוח אדם איכותי, יצירתי ומשקיע.

כמו שחשוב לעסק להשקיע בתכנון תוכנית עסקית / שיווקית, שתמנף אותו לרווחים כלכליים עתידיים, כך חשוב להשקיע במיפוי צרכי המשרד, מתוך הבנה שזו החלטה שתשפיע רבות על צמיחת העסק שלכם.

חלק מהגדרת הקונספט העיצובי היא הגדרה של צרכים רגשיים – כלומר מה המשרד הזה צריך לשדר לעובדים שלו וללקוחות המגיעים אליו. מה הערכים של החברה שצריכים לבוא לידי ביטוי בתכנון של המשרד החדש.

דוגמה לשאלות שיעזרו לנו להבין מהם צרכי העסק הן: מהו צפי הגידול של כוח האדם בחברה? כמה חדרי ישיבות דרושים? האם יש צורך בחדר הרצאות? מה גודל המטבח והמחסן?

יש גם שאלות בנוגע לרווחה וצרכיהם הרגשיים של העובדים: האם כולם שווים או שיש שווים יותר? האם החברה רוצה לעודד קריאייטיביות ומוטיבציה? האם העובדים עובדים מהבית ומגיעים לעבודה רק פעם עד פעמיים בשבוע? כמה דיונים ושיחות יש בין העובדים?

תשובה של "כן", בחלק מהמקרים אומרת יותר שטח, או יותר השקעה למטר מרובע.

השאלה הנשאלת היא עד כמה כדאית ההחלטה הזו עבור העסק מבחינה כלכלית?!

בסופו של יום, חשוב לזכור ש"תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים" ואם המשרד לא משדר את התרבות הארגונית הרצויה והמתאימה לו, זה פשוט לא יעבוד בו.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים