"פתאום קם אדם בבוקר ומתחיל לעבוד": סיכום הדרכים הנכונות לעבודה מהבית

כל שכיר שרץ בבוקר ומגיע מתנשף למשרד בדקה ה-99 , מקנא באלו שיכולים להרשות לעצמם עבודה מהבית. אך אלו שעובדים מהבית יודעים שלא תמיד זה כך, פיתויים רבים מונחים ממש לפניהם כמו עבודות בית, צלצולי טלפון אישים, ילדים שחזרו מיום לימודים, מיטה זמינה ומקרר מלא. אז איך בכל זאת נהיה יעילים גם בבית? סיכום הדרכים הנכונות בכתבה שלפניכם
Naked man at home with laptop and coffee

 

בית הוא מקום שמסמל חופשיות ומשפחה, "מרחב מוגן", יחסית, מטרדות העולם החיצוני. ממש בניגוד גמור למשרד ולעבודה בחוץ. ליקטנו כאן, עבורכם את הנקודות המובילות והעיקריות למיצוי כושר העבודה במקום שהוא בדרך כך לא נתפס כמחייב מאוד ומתאים אידיאלית לא רק ללימודים, אלא גם לעבודה מאומצת, כזו המעוררת ריכוז אופטימלי. מקום שכזה שהוא הרבה יותר נוח, לכמות נכבדה של המין האנושי, אם לא לרוב האנשים, שאנחנו מכירים, לעבוד מבין כתליו הלא-מחייבים ופורמליים בדרך: 

1. מיקום מקום העבודה שלכם – הקפידו לעבוד ממקום קבוע ומסודר. גם אם אין באפשרותכם להקציב לכך חדר שלם, דאגו למצוא פינה אחת שתהיה רק שלכם. את הפינה עצבו בנוחות מרבית, פרגנו לעצמכם כיסא נוח ושולחן רחב שהגישה אליהם תהיה מותרת רק לכם. במקביל, הקצו קו טלפון מיוחד לעסק (עדיף עם משיבון), והקפידו על כך שרק אתם עונים לו.

2. לוחות זמנים – בבית הזמן "נוזל מהידיים". לכן, הגדירו לעצמכם מהן שעות העבודה וכיצד הן ינוהלו. ערכו לוח משימות יומי, שבועי וחודשי ועקבו אחריו לראות שהנכם עומדים ביעדי הזמן שהקצבתם לעמכם.

3. זהירות! ילדים בבית – הבהירו לבני הבית השונים (הבעל / האישה והילדים) מהן שעות העבודה שלכם ושעליהם לחשוב בשעות אלו כאילו אתם לא שם. אל תתנו לבני הבית לענות לשיחות טלפון עסקיות, הגנו על המחשב ועל מסמכים חשובים ודאגו לכך שמקום העבודה שלכם לא "ייכבש" על ידי ידיים קטנטנות, חמודות, ובדרך כלל פחות אחראיות.

4. קמים עם שעון מעורר – התחילו את יום העבודה בשעה קבועה. לשם כך התעוררו בזמן ואל תרשו לעצמכם "להתפנק" עוד קצת זמן בהישארות על המיטה. הכינו קפה ובשעה היעודה הגיעו אל פינת העבודה.

5. יוצאים מהפיג'מה – לפני העבודה התלבשו. כך תרגישו רשמיים, החלטיים ותזכרו שיש לכם עבודה לעשות.

6. יוצאים החוצה לשם שינוי – קבעו פגישות מחוץ לבית. זה ירענן אתכם וייתן תחושה של התחדשות.

7. עומדים במשימה – לאחר סיום משימה ארוכה קחו לעצמכם הפסקה קצרה של סיבוב קל, נשנוש או משהו אחר. כך תתרעננו מהישיבה הארוכה ותשמרו על הריכוז.

8. די להסחת הדעת – כבו טלפון סלולרי שלא קשור לעבודה, צאו מהרשתות החברתיות, נתקו את מכשיר הטלפון הביתי (לא זה שמשמש אתכם לעבודה) ואת צלצול הפעמון שבדלת. ככל שתהיו יותר מרוכזים ופחות מוסחים העבודה תהיה יעילה ומהירה יותר.

9. סגירת עסקאות – עומד לפני סגירת עסקה רצינית עם חברה גדולה? – פגישה בבית תיתפס בעיני הלקוח כלא רצינית מספיק. לשם כך, ניתן להשכיר חדרי עבודה או חדרי ישיבות. אם ממש אין ברירה: היפגש בבית קפה מכובד או במשרדי הלקוח שלך.

10. "Home sweet home" – כדי לא לחיות ב"ייסורי מצפון" אינסופיים וכדי שהמחשבה שהעבודה גוזלת מכם את הבית לא תנקר בכם, אל תשכחו בסיומו של יום עבודה להקדיש זמן ששייך לבית ולבני המשפחה. בזמנים הללו היו קשובים רק להם ותעניקו גם להם זמן איכות נעים ורגוע. הדבר צריך להיות מתוחם בזמן, ויגדיר לכולם ובעיקר לכם, את זמני-העבודה, הזמן המוקדש לענייני המשפחה שלכם, הילדים והבית, וצפוי להשרות רוגע ושלווה.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים