קונספט שיווקי: אבל אני מספיק מוכשר, אז למה אני צריך מומחה?!

קונספט שיווקי: אבל אני מספיק מוכשר, אז למה אני צריך מומחה?! מאת: לימור שטרן החלטת לפתוח עסק, מזל טוב ובשעה טובה. מסביב לפתיחתו של עסק חדש מסתובבים... Read more »
Business man drawing target

קונספט שיווקי: אבל אני מספיק מוכשר, אז למה אני צריך מומחה?!

מאת: לימור שטרן

החלטת לפתוח עסק, מזל טוב ובשעה טובה. מסביב לפתיחתו של עסק חדש מסתובבים סימני שאלה רבים. אחד מהם ובין החשובים שבהם הוא הקונספט השיווקי.

כדי לבנות את הקונספט השיווקי יש לענות בתחילה על שתי שאלות עיקריות: מה ומי אני? וכיצד הלקוח יפיק ממני תועלת?

כאשר תענה על שאלות אלו ותתפור לעסק שלך אופי משל עצמו, הרי שאתה בדרך הנכונה למציאת הקונספט השיווקי שעתיד ללוות את העסק החדש שלך.

שלב אחד עברת בהצלחה וכעת לשלב הנוסף: עליך לחשוב איך כבעל עסק תגרום ללקוחות הפוטנציאלים שלך להבין את מה שאתה הבהרת לעצמך. כיצד תעביר להם את המסר שנתת לעצמך בתשובות על השאלות עליהן ענית קודם?

יש לך כיוון חשיבה ברור? – מסתבר שאתה ממש מוכשר. וכעת, עליך למצוא את האדם הנכון שיפיק לך גרפיקה ייחודית, טקסטים שיווקיים וסלוגן מוצלח שימצה את מהות בית העסק שלך במשפט אחד.

למזלך, יש לך חברים, הרבה חברים, והחלטת להתייעץ איתם. אז התייעצת עם גיא החזאי, עם דויד הכי טוב, מוכר החליפות ברחוב המקביל ואפילו עם אשתך. זה אמר כך, השני טען אחרת והחלטת לשמוע בעצת אשתך- כי מי מכיר אותך יותר טוב ממנה?!

כעת, הגעת לשלב התפילות, ועלייך לקוות ולייחל שכל הכסף אותו השקעת יגיע למקום הנכון – אל ליבו של הלקוח שלך ויגרום לו להבין את מה שאתה הבנת בקלות, גיא החזאי קצת ערער, דויד הכי טוב- חשב שהוא הכי טוב, מוכר החליפות התלהב ואשתך- אשתך אישרה אותו מכל וכל והפכה אותך למאושר.

רק שכל אלו שאותם שאלת, במקרה של הפסד, יצקצקו בלשונם וישתתפו בצערך (מלבד אשתך שגם לה יכאב כשהאשראי לא יעבוד), ואילו אתה (ואשתך!) תאלצו לשלם על הטעויות והעצות שהם נתנו לכם בחינם.

הבנתם את הרעיון? מאמינה שכן. כי בעסקים כמו בעסקים, צריך להיות מקצועיים. חלטורות זה נחמד אבל עד שזה מרוקן את הכיס שלך.

עסק שרוצה להצליח רצוי שיתייעץ עם מומחים שבחשיבה מאוחדת וממוקדת-מטרה, יבנו יחד את הקונספט השיווקי לפרטי פרטים, שיארזו לו חבילה שיווקית מקצועית ומכובדת, שילוו אותו בזמן בחירת הגרפיקה הייחודית ללוגו הנבחר, הקניית סלוגן קליט וברור, והקמת האתר המעוצב של העסק עם כתבות שיווקיות איכותיות שיבהירו למה הכי כדאי להפוך מלקוח פוטנציאלי ולהיות דווקא הלקוח שלך.

על מנת שנצליח ללכוד את תשומת ליבו של הצרכן שמוקף במסרים שיווקיים ומידע רב וכדי שהלקוח הפוטנציאלי יקדיש לפרסום שלך את שבריר השנייה מבין כל שאר המתחרים ושתוכל להעביר את להעביר לו את ה"יתרון היחסי" של העסק שלך על פני המתחרים שלך, אתה חייב שהמסר יהיה ברור, מקצועי, חד ומדויק ועטוף באריזה גראפית ייחודית ומושכת.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים