קידום ממומן ב-GOOGLE: מה הכי חשוב לבדוק

קידום ממומן במנוע החיפוש המוביל בעולם, גוגל, רצוי ואפשר למקסם אותו. יש לו חשיבות עצומה לקידום העסק שלך, אם וכאשר תפנו לבעל מקצוע לטובת קבלת השירות. לפי הקריטריונים הבאים הבאים תבחרו את בעל המקצוע המתאים ותוודאו שאתם מקבלים תמורה ראויה לכסף שהשקעתם.
Vector Laptop Pay per Click Icon

 

קידום ממומן בגוגל הוא לא עניין של מה בכך ולכן חשוב לבדוק את הנושאים הבאים לפני כל קבלת החלטה בעניין:

  1. דעו מה עלות תקציב המדיה, ומה עלות ניהול החשבון.

ראשית, עליכם לדעת כי קיימות כיום לא מעט חברות שיציעו לכם מסלול הצטרפות המכיל את עלות ניהול החשבון ותקציב המדיה יחד, בטענה שהפרסום יופיע 7/24. עליכם להבין כי במסלולים מסוג זה ישנו טעם לפגם. עלות הביטויים ב-GOOGLE נקבעת בהתאם לביקוש וההיצע של ביטוי החיפוש המבוקש, ב-99 אחוזים מהמקרים מי שהציע לכם את המסלול המשולב יהיה מעוניין בביטויים שעולים פחות ולמעשה מספקים פחות חשיפה, פחות הקלקות, פחות פניות והרבה פחות תוצאות בפועל. כך שלמעשה עלות ההקלקות שהוא יידרש לשלם תהיה נמוכה. השאיפה שלכם כמפרסמים היא להופיע בביטויים הרלוונטיים והמבוקשים יותר כך שלמעשה האינטרסים שלכם מנוגדים זה לזה. לדוגמא: אם עלות המסלול היא 2,000 שקלים וסכום רכישת המדיה יעמוד על 200 שקלים, בפועל שילמתם על ניהול החשבון סכום מופקע בגובה של 1,800 שקלים. עליכם לדאוג להלימה בין סכום התקציב החודשי לרכישת מדיה לבין עלות ניהול החשבון. וודאו כי אתם יודעים כמה מעלות החבילה מיועדת לטובת הקלקות על המודעות וכמה עבור ניהול החשבון.

  1. וודאו כי הקמפיין שלכם מותאם למובייל.

מחקרים שבוצעו לאחרונה מראים כי יחס ההמרה של קמפיינים המותאמים למובייל גבוה פי שניים מיחס ההמרה של קמפיינים שאינם מותאמים. כמו כן, גוגל פרסמה לאחרונה כי אחוז הגולשים ממכשיר מובייל עמד ברבעון הראשון של שנת 2015 על כ-42 אחוזים(!). כמו כן יש לוודא כי מבוצע שימוש בפונקציות "קליקטוקול" המאפשרת למשתמשי מובייל להתקשר אליכם בלחיצת כפתור. מניסיוננו, הלקוחות שיתקשרו אליכם יהיו הלקוחות ה"חמים" ביותר והרלוונטיים ביותר עבורכם ולמעשה יספקו לכם יותר סגירות.

  1. שימוש בעמודי נחיתה.

עמוד הנחיתה הוא העמוד אליו יגיעו הגולשים שלחצו על המודעה במסגרת הקמפיין. תפקידו של העמוד הוא להניע את הגולש לכדי פעולה ספציפית כדוגמת מילוי טופס של פרטי הגולש לטובת יצירת קשר או לחילופין לרכוש את המוצר או את השירות. תפקידו של עמוד הנחיתה הוא לרכז עבור הגולש את המידע החשוב ולהציג אותו באופן ממוקד אשר אינו מאפשר לגולשים הסחות דעת וממקד אותם לכדי הפעולה השיווקית שהוגדרה בתחילת הפעילות. יש לשמור על איזון נכון בכמות המידע כך שיהיה מספיק מגרה כדי שהגולשים ישאירו את הפרטים, אך לא ייתן עודף מידע העלול לגרום לגולש להחליט כי המוצר אינו מחליט לו. כמו כן יש להקפיד להציג בעמוד מספר טלפון ברור וקליקאבליטי (ניתן לחייג דרך מכשיר הסמארטפון) המאפשר לגולש לפנות בכל רגע נתון. שימוש בעמוד נחיתה אפקטיבי המותאם למכשיר מובייל ימקסם משמעותית את היחס ההמרה של הקמפיין שלכם ויהפוך אותו לסיפור של הצלחה.

  1. אופטימיזציה שוטפת.

רבים חושבים שבניית קמפיין מודעות היא עיקר העבודה בתהליך קידום ממומן.

אז נכון, בנייה נכונה של קבוצת המודעות היא פרמטר חשוב וחיוני להצלחת הקמפיין.

יחד עם זאת, צמד המילים "אופטימיזציה שוטפת" הן מילות המפתח. לאחר בניית הקמפיין חלק מהמודעות ישיגו תוצאות טובות יותר ממספר סיבות אפשריות: אטרקטיביות המוצר, אטרקטיביות עמוד הנחיתה, ובעיקר אטרקטיביות ביטוי החיפוש. יש להקפיד לעקוב אחרי כמות ההמרות מכל ביטוי וביטוי ולהבין אילו ביטויים מייצרים לכם עלויות גבוהות ללא תמורה ולהסירם ומנגד להגדיל את התקציב בביטויים שמספקים לכם תוצאות בפועל.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים