תוכן שיווקי: כיצד לכתוב נכון ולמשוך לקוחות באינטרנט?

הקמת אתר אינה מסתכמת רק בעיצוב מרהיב ומפרט עשיר, אחד מהמרכיבים החשובים שבהקמת אתר אם לא החשוב ביותר- הוא התוכן
house icon

תוכן שיווקי: כיצד לכתוב נכון ולמשוך לקוחות באינטרנט?

הקמת אתר אינה מסתכמת רק בעיצוב מרהיב ומפרט עשיר, אחד מהמרכיבים החשובים שבהקמת אתר אם לא החשוב ביותר- הוא התוכן.

מאת: לימור שטרן

אם האתר שלך "יתהדר" בתוכן איכותי ומעניין הוא יקדם את עצמו ברשתות החברתיות ויזרים אליך, בעל העסק, גולשים רבים – שיובילו ללקוחות חדשים שיגדילו את הרווחים של העסק שלך. תוכן שיווקי באתר העסק שלך הוא בין הכלים השיווקיים המוצלחים ביותר, זאת בתנאי שהוא יהיה בנוי נכון וממוקד מטרה.

תוכן שיווקי נכון יגיע לקהל היעד שלך ויביא לך לקוחות פוטנציאליים ולכן כתיבת תוכן שיווקי לאתר עסקי מחייבת כתיבה ועריכה ברמה גבוהה והבנה בשפה השיווקית וברשת האינטרנט.

אז, על מה בעצם חשוב לשים דגש?  

    1. קליעה למטרה

ראשית, יש להבחין מהי המטרה לשמה נכתב התוכן לאתר: האם לצורך שיווק של שירות או מוצר כלשהו, או כדי לתת ערך מוסף לגולשים ומידע בתחומים שונים.

חשוב מאוד, ראשית כל, שהתוכן השיווקי שמטרתו לקדם את העסק, יהיה ממוקד וברור. מספר השורות בו יהיה קצר ולא יתפזר ויעמיק בנושאים שונים. מטרת התוכן השיווקי יהיה להניע את הגולשים באתר שלך לפעולת נוספת כגון: קנייה, יצירת קשר, הצטרפות למועדון הלקוחות, קבלת טיפים במייל וכדומה.

 

  1. הכותרת – חזות הכול

הכותרת היא חלון הראווה של הכתוב בתוך הכתבה. היא תופיע בראש העמוד, היא תייצג את תוצאת החיפוש בגוגל ובקישורים למיניהם, לכן היא החלק הבולט והמשמעותי ביותר בכתיבת התוכן. לפי הכותרת ומידת המשיכה שלה – יחליטו הגולשים באם לקרוא את הכתבה בהמשכה או להמשיך הלאה מבלי לקרוא את הכתבה. כותרת טובה תמשוך אחריה מספר כניסות גבוה אליה.

למילים ולביטויים שמופיעים בכותרת יש השפעה חשובה לקידום האתר במנועי החיפוש השונים. לכן יש לשים לב ולשמור על האיזון של כותרת מסקרנת אך, יחד עם זאת, גם יעילה.

 

  1. לא ללכת סחור, סחור

הגולשים ברשת האינטרנט מחפשים חוויית קריאה קצרה וממוקדת. אין להם זמן "להיתקע" על כיתוב ארוך ומסורבל. בכתיבת תוכן שיווקי לאתר יש להיות ממוקד, ברור וקצר, ללא התחכמויות וללא תיאורים ציוריים וסיפורים. יש לשמור על מבנה ברור ומדויק שיגדיר לקורא את הכתוב במהירות.

 

  1. כותרת מסקרנת ומושכת שלאחריה יגיע פתיח שיסביר במילים קצרות וכלליות את מה שייכתב בהמשך.
  2. עיקר הכתבה- הדגשים על המוצר, היתרונות שלו ומדוע הוא עדיף וטוב לגולש.
  3. לתת דוגמאות לשימושים למוצר או ללקוחות.
  4. לסיום, סכמו את הנאמר בקצרה והניעו לפעולה, כגון: להצטרפות לרשימת התפוצה- לחץ כאן, צור קשר וכדומה.

 

  1. קישורים

האינטרנט טומן בחובו יתרון בולט על פני מנשר (פלייר)  או עיתון. זאת האפשרות לשלב קישור שמפנה לעמוד נוסף הרלוונטי לדף. הקישורים יתנו לגולש יכולת להתעדכן בזמן אמת (שלא כמו במנשר ו/או בעיתון) במידע נוסף, מבצעים מיוחדים, המלצות ודוגמאות עבודה. הקישור יוכל לסייע לקדם את העסק ולהיות ערך מוסף נוסף שיוביל להנעה ולסגירת עסקה.

 

  1. לחפש על מנת למצוא

כדי  שדף העסק שלך יופיע במקום טוב במנועי החיפוש יש לנסח נוסח מקוצר וברור למה שמכיל הדף. עוד קודם בניית האתר יש לוודא שמערכת הניהול שלו כוללת ניהול תוכן מתקדם שיאפשר להעלות נוסח שונה למנועי החיפוש. הנוסח יכלול כותרת, תקציר ומילות מפתח לקידום. על הטקסט להיות שיווקי, ברור וממוקד ובעזרתו יבין הגולש- הלקוח הפוטנציאלי, לאן מוביל הקישור ומה ימצא בדף אליו מוביל הקישור.

במידה ולא יוזן נוסח מיוחד למנועי החיפוש, ימשוך מנוע החיפוש באופן אוטומטי את הטקסט הראשוני בדף,  שלא תמיד יהיה ההסבר הנכון לדף ו/או שלא יהיה מספיק מעניין ומושך בהבאת גולשים אליו.

 

המסקנה:

  1. כתיבת התוכן באתר העסקי שלך חשוב מאוד. כאשר התוכן יהיה כתוב נכון, ללא שגיאות כתיב ולשון, קוהרנטי ורלוונטי ובנוסף, גם יופיע במקומות הנכונים במנועי החיפוש השונים, יתאים לקהל הגולשים שלך וייתן להם ערך מוסף, הוא יקדם את מכירות העסק שלך. כמו כן, הוא צפוי גם לקדם את האתר בגוגל ובשאר מנועי החיפוש- מה שיוביל לגל נוסף של לקוחות פוטנציאליים.

 

  1. יש להקפיד להכניס כתבות רלוונטיות, מקוריות ומסקרנות לדף שלך, ולהימנע להכיל בדף כתבות או מאמרים משוכפלים כי מנוע החיפוש לא מקדם אותם.

 

  1. אל תשכח מהאתר שלך וחס וחלילה אל תזניח אותו, הוסף עניין ותכנים חדשים, עדכן אותו תמידית ובאופן קבוע, וגרום לריענון וחידוש בו (גם בצד הגרפי-ויזואלי). יש להוסיף לאתר, לעתים קרובות, תוכן שיווקי חדש ולהתייחס לכתיבת התוכן בו כחלק חשוב ובלתי נפרד משאר מאמצי השיווק שלו.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים