5 טיפים לבחירת שם דומיין לעסק

החלטת, במזל טוב, שהעסק שלך זקוק לאתר שיהווה את חלון הראווה שלו. כבר התחלה טובה! באופן טבעי, השלב הבא, הוא בחירת שם לאתר שלך. מובן לגמרי שהאתר שלך הוא מיוחד, למה לא תבליט זאת כבר בשמו?
Internet Domain Name Web Concept

5 טיפים לבחירת שם דומיין לעסק

דויד פרידמן, סמנכ"ל שיווק, חברת "דומיין דה נט טכנולוגיות", רשם דומיינים מורשה של ארגון האינטרנט העולמי ומספקת פתרונות קשת פתרונות אינטרנט ובהם קניית דומיין ואחסון אתרים

החלטת, במזל טוב, שהעסק שלך זקוק לאתר שיהווה את חלון הראווה שלו.

כבר התחלה טובה!

באופן טבעי, השלב הבא, הוא בחירת שם לאתר שלך.

מובן לגמרי שהאתר שלך הוא מיוחד, למה לא תבליט זאת כבר בשמו?

א. הנה כמה טיפים לבחירה נכונה של שם לאתרך:

1. בלי שום קשר לשם העסק ה"אמיתי" שלך, מומלץ שתהיה זהות בין שם העסק לשם כתובתו באינטרנט. לדוגמא: כלומר, אם לעסק שלך קוראים "אברהם ובניו – ציוד משרדי בע"מ", וקנית את הדומיין Office-world.co.il – שם האתר שלך צריך לכלול את השם Office-World.

2. אורך השם והרכבו – למרות שניתן לרשום כתובת עד 64 תווים שונים, שמות קצרים הם זכירים יותר ולכן, מומלץ שאורך השם עצמו (השם נטו, ללא התחילית והסיומת) לא יעלה על עשרה תווים. כמו כן, מומלץ שלא לעשות שימוש בשמות המכילים את האותיות: ח',כ',צ',ק' (הן לא עוברות טוב ובצורה חד-משמעית לאנגלית). אולם, ניתן לעשות שימוש בקיצורי אותיות או מספרים הנשמעים באותו אופן (למשל, 4=For, To=2, Be=B וכן הלאה). או, ראשי תיבות (לדוגמא: Btl – לאתר האינטרנט של הביטוח הלאומי).

3. עברית/ לועזית או עברית בלועזית- Nadlan או Realestate? Flowers או Prachim? לבחירתך! התשובה העקרונית נובעת משיקולי קליטות, קלות האיות, אורך השם וקהל היעד.

4. בחירת שם דומה לאתר קיים (או שם אתר הכולל שם מותג ידוע) – מלבד הצד המשפטי העלול להיות כרוך בזכויות יוצרים (התחזות כאתר של חברה ידועה עלול לגרור אחריו תביעה משפטית), שימוש בשם אתר קיים (בשגיאת כתיב, או בהוספת מקף) גורם לאי-בידול של אתרך מאתרים אחרים ושיוכו לקטגוריה שלא בהכרח מחמיאה לו.

ב. עד כאן, דיברנו על השם ה"פרטי" של אתרך. אך מה עם "שם המשפחה"?

 

גם כאן, עומדות לרשותך הרבה יותר אפשרויות מבעבר. אם, עד לפני כשנתיים, הסיומות שעמדו לרשותך היו מצומצמות וחד-גוניות (.co.il, com וכד'), כיום, עם אישורן של הסיומות החדשות, השמיים הם הגבול. בשורה התחתונה: בחלק גדול מהמקרים, שם האתר הוא ה"מפגש" הראשון של הלקוח עם העסק שלך (ובמקרים מסוימים, זו אף נקודת מכרעת לגיבוש דעה ראשונית), מומלץ להשקיע בכך מחשבה מעמיקה כדי להתחיל ברגל ימין.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים