למקומות, היכון, shoot! סדרת כתבות על הפקת סרטוני תדמית באופן עצמאי – חלק ב'

לאחר שדנו במאמר הקודם על חשיבות המחקר של סרטוני תדמית אחרים ברשת, נמשיך לשלב שהוא לב ליבו של כל סרטון וידאו באשר הוא: התסריט.
Loca memorizando su papel

למקומות, היכון, shoot! סדרת כתבות על הפקת סרטוני תדמית באופן עצמאי – חלק ב'

מאת: כתבת "הטורבו העסקי".

לאחר שדנו במאמר הקודם על חשיבות המחקר של סרטוני תדמית אחרים ברשת, נמשיך לשלב שהוא לב ליבו של כל סרטון וידאו באשר הוא:

התסריט

נאמר והחלטתם להכין סדרה של ארבעה סרטונים קצרים (כל אחד מהם באורך דקה וחצי) שיעבירו עצות עסקיות בתחום שלכם. חשוב להבין שכל בעל עסק יכול להכין סרטונים שכאלה, והם לא חייבים להיות מורכבים מדי. זה לגמרי בידיים שלכם!

הרי הם לפניכם: 

1. חישבו אילו עצות יכולות לעניין את הלקוחות שלכם. חשוב שאלו לא תהיינה עצות "מסובכות" מדי עם המון מידע טכני שיכול לבלבל את צופי הסרטון יותר מאשר להועיל, שמרו על פשטות ושיחה ב"גובה העיניים". זה לא משנה אם העסק שלכם הוא מספרה / מוסך או אפילו חברת השקעות בניירות ערך בתחילת דרכה – הכלל לתסריט מוצלח הוא נכון לכולם: קצר, פשוט וקולע.

2. אחרי שניסחתם במילים את מה שאתם רוצים להגיד מול המצלמה, זה הזמן לתרגל את זה. קחו את המצלמה בסמארטפון שלכם ופשוט צלמו את עצמכם מדברים (בשלב הזה לא משנה הרקע או הביגוד). כך, לא רק שאתם מודדים כמה זמן לוקח לכם להגיד את המילים שרשמתם בתסריט, אתם גם נזכרים שאתם לא מצויים לבד רק אתם מול מצלמתכם, אלא אל מול "כיתה" של המוני צופים.

3. אחרי שגיבשתם את המסר העיקרי שאתם רוצים להעביר בסרטון ואת הטקסט שעליכם לומר, נתחו את הסרטון שלכם: האם אתם משתמשים בתנועות ידיים? האם אתם מישירים מבט למצלמה? האם העברית, או השפה האחרת שבה אתם מקליטים את הסרטון, היא תקינה ושוטפת? האם שומעים אתכם באופן ברור?

4. כלי נוסף שיכול לעזור לכם בהכנת החומר בסרטון הוא השימוש בהומור.

האם אתם מצחיקים?

לאנשים מצחיקים קל יותר להיפתח ולדבר מול קהל זר. אנשים גם אוהבים לשמוע דברים שמשולבים בהם הומור. חשבו על סרט הקומדיה האחרון שראיתם. כבני אדם, אנחנו אוהבים לצחוק. אם אתם מרגישים, שזה בא לכם בטבעיות, הוסיפו הומור לסרטונים שלכם. יש להדגיש כי אין הכוונה שתיצרו סרטון משעשע, ממש לא. בסרטון תדמית המטרה היא לשמור על נימה עניינית ומקצועית. אך, למרות כל זאת, אפשר ורצוי לתבל אותה בעזרת מעט הומור, שגם "יקרוץ" לצופים שלכם וישאיר להם חשק לראות את הסרטון שלכם שוב, ואולי אף לשלוח אותו לחבריהם.

במאמר הבא נדון בטיפים שיעזרו לכם להופיע בצורה יעילה מול המצלמה.

אז תכינו את עצמכם לאור הזרקורים…


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים