אבטחת המידע בעסק: כך תוכלו לישון בשקט

מנהלים וארגונים רבים חוששים מהמילים סייבר והאקר. למה? משום שהם נתפסים כמאיימים על שלום העסק שלהם. אז איך תוכל להגן על העסק שלך וגם לישון טוב בלילה?
Hacker in Work. High Speed Computer Keyboard Typing by Professional Hacker. Hacking the Internet Photo Concept.

הגנה על העסק שלך מתחילה בהעצמה.

קודם כל, חשוב מאוד לחשוב בגדול.

גם אם העסק שלך הוא קטן, חשוב עליו כמו על עסק גדול. בנו מדיניות אבטחה המתאימה לעסק והקפידו על כך. בנוסף, הקפידו על הכללים הבאים:

  • מערכות אבטחה. לאבטחה בסיסית וזולה, יש כיום מערכות הגנה רבות שניתנות לרכישה במחיר עלות ואפילו בחינם. תוכניות כמו חומת אש, אנטי וירוס, סורקי מיילים, בגרסאות בסיס לכל הפחות, אינן עולות כסף ומספקות הגנה ראשונית למידע הממוחשב שבעסק שלך.
  • גיבוי ומעורבות אישית. מנהל צריך להיות מעורה ומעורב בכל נושא המידע הממוחשב של בית העסק. עליו ללמוד על כל המידע הקשור למחשוב העסק שכולל בתוכו שרתים, מחשבים נייחים, ניידים וסמארטפונים. במקביל, עליו לדעת גם את הפרטים המכילים את הנושאים המקיפים אותו: מי האחראי על ביטחון המידע בעסק, מי אחראי לתפעולו, היכן מאוחסנים הקבצים השונים ובעת הצורך כיצד ניתן לגבות את המידע, לאחזר אותו. בנוסף, חשוב לעדכן תוכנית גיבוי במקרה של פגיעה אפשרית. בחומרה או בתוכנה.
  • מודעות העובדים. יש להשריש בקרב העובדים את הכורח בשמירה על נושא ביטחון המידע ברשת, ולהדריך על הצורך בסיסמאות איכותיות ומוגנות, העברת מיילים בצורה בטוחה וכדומה.
  • גישה למידע. הגישה למידע במחשב לא צריכה להיות נגישה לכל אחד, גם אם הוא חלק מצוות העסק. תן הרשאות וגישה רק לאלו שאתה מאמין בהם.
  • עובד חדש. כשמצטרף עובד חדש לצוות, שצריך להתחבר למערכות מידע חשובות, יש לבדוק היטב כי הוא עומד בדרישות הביטחון שלכם. בנוסף, הדריכו גם אותו במדויק כיצד הנכם מגנים על המידע העסקי שלכם.
  • רכישה ומכירת מחשבים. רצוי לקנות מחשב במקום אמין ומוכר, ולבדוק מהם התוכנות שמותקנות על המחשב החדש. יש לשים לב לכל מה שהותקן עליו. במכירת מחשב ישן, הקפידו להוציא ולמחוק הכול. כדאי להוציא את הדיסק הקשיח ולשמור אותו מחוץ לבית העסק, אם אין לכם צורך בו – השמידו אותו.
  • אוטומציה. רצוי לארגן גיבוי ואחזור אוטומטיים, לתפעול ואחזור קל ומהיר יותר במקרה של תקלות ובעיות. יש לגבות את החומר במקום חלופי, כמו מחשב ביתי או במשרד אחר וכדומה.
  • סמארטפון. יש לאבטח את הניידים המשמשים לעבודה, את הסמארטפונים האישיים קשה יותר לאבטח. לכן יש להיזהר במידע המגיע אליהם.
  • מיקומי המחשב והשרתים. המחשבים והשרתים צריכים להיות ממוקמים באזורים בטוחים ושאינם נגישים בקלות לכל אחד. אם השרת מותקן בחדר מסוים, הגישה אליו צריכה להיות בטוחה ושמורה למנהלים בלבד. במידה והוא מותקן בארון, יש לנעול את הארון ולתת גישה אליו רק למי שסומכים עליו במאת האחוזים בלבד.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים