איך לא תוציא כסף על עו"ד בהליך גביית חובות

בשנים האחרונות יש פתרון הרבה יותר זול מול חובות קטנים מאשר להשתמש בשירותיו היקרים הצפויים בנושא מצד עורך הדין הממוצע. המדובר בהליך מהיר ומקוצר המתבצע למול משרדי ההוצאה לפועל. הליך, שאינו מצריך שימוש בשירותיו של עורך דין. על ההליך הזה וכיצד ליהנות ממנו במאמר שלפניכם
Small Change in Hand Isolated on the white background

חובות קטנים מוגדרים בעולם העסקים הישראלי ככאלה המגיעים לסכום של עד 10,000 שקלים.

למרות שאין חולק על כך שכל גרוש קובע, בדרך כלל בשביל גבייה של חובות מעין אלו לא שווה לפנות לעורך דין. הרי בהרבה מהמקרים, שכר הטרחה שידרוש עורך הדין על מתן שירותי הגבייה יהיה גבוה מהחוב עצמו, ולכן ייחשב כהוצאה מיותרת שלך, בעל העסק.

בשנים האחרונות יש פתרון הרבה יותר זול מול חובות קטנים. המדובר בהליך מהיר ומקוצר המתבצע למול משרדי ההוצאה לפועל. הליך, שאינו מצריך שימוש בשירותיו של עורך דין.

בחודש אוגוסט 2009 נכנס לתוקפו תיקון בחוק ההוצאה לפועל המתייחס להליכים של גביית חובות קטנים.

התיקון יצא אל הפועל לאחר שנמצא כי מרבית החובות במשק הם חובות המוגדרים כחובות קטנים והם אלה הגורמים לנזק הגדול ביותר לבעלי העסקים בו.

אחת הפעולות ההכרחיות שלך כבעל עסק בבואך לגבות חוב קטן היא פנייה למסלול המקוצר של משרדי ההוצאה לפועל.

הפנייה למסלול זה מצריכה מבעל החוב למלא טופס של פתיחת התהליך ולציין בו שהתהליך נעשה ללא שימוש בשירותיו של עורך דין.

מכאן והלאה יכול בעל החוב להמתין בסבלנות – ה"כדור" עובר לפקידי ההוצאה לפועל שפונים אל החייב ומתריעים בפניו על החוב ועל כך שהוא חייב לשלם אותו תוך פרק זמן כזה או אחר. בדרך כלל 20 יום מיום קבלת הבקשה לידיו.

במהלך 20 הימים הבאים, אמורים פקידי ההוצאה לפועל לדאוג ליצור קשר עם החייב ולהסביר לו את מצבו ואת העובדה שהוא חייב לשלם את חובו אחרת ינקטו נגדו סנקציות והוא יוכרז כסרבן תשלום.

יתרון גדול שלך משימוש בהליך זה הוא לא רק שמדובר בהליך גבייה זול וחסכוני בשל חוסר הצורך בשכירת שירותיהם של עורכי הדין שלוקחים לעתים לא מעט כסף, אלא שבהליך זה ניתן לגבות את החוב בטווח זמן של בין חודשיים עד לחצי שנה.

אך מה שניכר כיתרון הגדול עוד יותר הוא אופן הפנייה. הפנייה האישית, הרשמית והמחייבת של אנשי ההוצאה לפועל אל החייבים והגישה שיש להם אל פרטיהם האישיים: מקום מגוריהם, מספרי רכביהם ואפילו פרטי חשבונות הבנק שלהם, עושות בהרבה מן המקרים את ההבדל.

לכן, בהרבה מן המקרים, בבואך לגבות חובות קטנים, כדאי הרבה יותר להשתמש בהליך הזה.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים