איך עיצוב נכון של משרד טוב גם לעובדים, גם למנהלים וגם ללקוחות?

משרדים מעוצבים יתרמו לתחושת הנאמנות של עובד החברה או העסק שמרגישים גאווה לעבוד במקום שמעניק להם תנאי עבודה טובים ומניסיוני הם גם אלה שימשכו את לקוחות החברה והשותפים העסקיים להיות חלק מהצלחת החברה. אז איך עושים זאת נכון יותר וטוב יותר?
Interior of a modern office with window and cityscape view

שערו בדמיונכם שאתם מגיעים לפגישה בחברה כלשהי, אזור הכניסה מעוצב, דלפק קבלה מרשים ואזור המתנה נעים ונוח, האזור כולו רציני ומוקפד, מה יהיה הרושם הראשוני שלכם מהחברה או העסק?

אולי אתם בכלל עובדים בחברה? ממוקמים ב"אופן ספייס" כשמסביב צבעים שמחים, תאורה נעימה, טפטים יחודיים.

בקפיטריה יש לא רק אוכל טוב, חם וטעים, אלא ריהוט מדליק וצעיר ואחרי שעות עבודה ממושכות אתם עושים הפסקה בחדר הירגעות נינוח ומטעינים את האנרגיה שלכם מחדש.

אם אתה מנהל של חברה או בעלים של עסק אתה וודאי רוצה גם וגם.

כל מנהל רוצה להקנות לעובדיו תחושה נעימה ומחבקת בסביבת העבודה שלו, כי אושרו של העובד ביחד עם כישוריו וכישרונו מייצרים את הערך הכי גבוה לחברה או לעסק.

במקביל, מנהל שכזה ירצה לפנות לקהל לקוחותיו, שותפיו או ספקיו ביצירת האווירה המתאימה והרצינות הדרושה.

אז נכון שחזות הפנים אינה הכול. אבל היא הרבה מאוד, היא האופי שהמנהל או הבעלים החליט לאמץ לארגון שלו. לכן, משרדים ממותגים ומעוצבים משדרים הצלחה לעובדי-החברה או העסק, למתראיינים לתפקידים בארגון, העובדים הפוטנציאליים, ללקוחות החברה והניסיון מראה שאפילו לשותפים העסקיים שפתאום ירצו להיות חלק ממה שנראה לפחות כמו הצלחה והבטחה לעתיד טוב יותר.

אז איך עושים את זה?

עיצוב משרדים נכון מתאפיין בראש ובראשונה בתכנון נכון של מרחב המשרדים כך שיתאים לכמות העובדים, לדרישות החברה ולאופי העבודה תוך התחשבות בשיקולים עסקיים ומגמות התפתחות עתידיות. תכנון ועיצוב המשרד מומחש כיום בהדמיית תלת-מימד, כך שהלקוח יכול לקחת חלק בהחלטות החשובות ולראות את השינוי העתידי.

חשוב מאוד שעיצוב המשרד צריך להיות מותאם לרוח החברה, למותג ולחזון שלה. אם למשל חדשנות הוא אחד הערכים החשובים לחברה הערך הזה יבוא לידי ביטוי גם בעיצוב.

כך, בחברה צעירה שרוב עובדיה הם בני 20 עד 30 עיצוב המשרד יהיה צעיר וקליל. משרד עורכי דין או חברת ביטוח שרוצה לשדר יציבות, צריך להיות מעוצב בסגנון קלאסי-שמרני יותר.

אין ספק שהאווירה הנוצרת במשרד מושפעת בעיקר מבחינת הריהוט, הצבעים והחומרים. הלבשת המשרד בטפטים, צבעים, תמונות ואבזור מתאים יכולה לשנות לחלוטין את האווירה ולשדרג את איכות העבודה בצורה ניכרת.

תאורת המשרד היא לא פחות חשובה.

למרות זאת, עיצוב משרדים מוגבל בדרך כלל בזמן ביצוע וגם בתקציב.

לכן חשוב מאוד שבתהליך תיכנון ועיצוב המשרדים יתבצע ניהול פרויקט מלא כולל כמובן ניהול התקציב, בניית גאנט לפרוייקט, תיאום יועצים וספקים וכמובן פיקוח על ביצוע הפרויקט בתהליך הבנייה בשטח.

לסיכום זכרו: סביבת עבודה פונקציונאלית, סביבת עבודה נוחה שמעניקה לעובד את כל הדרוש לביצוע תפקידו, תגרום גם ללקוחות וגם לעובדים להיות מאושרים.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים