אנחת רווחה: רווחת העובד היא הרווח של העסק שלך

בשנים האחרונות מתפתחת מודעות ועשייה לרווחתו וביטחונו של העובד, יחד עם ההבנה כי רווחה כלכלית של העובד משליכה בפועל על עבודתו בארגון. עסק שדואג להצלחת העובדים שלו ייקח על עצמו אחריות לרווחה סוציאלית, בריאותית ואפילו דאגה לימים של אחרי ובזמן גיל הפרישה.בשורה התחתונה, מחשבה ותשומת לב לעובד שלך ולחייו האישיים הינם חשובים מאוד, ברמת ההווה והעתיד. כשעובד בארגון שלך ינהל חיים רגועים יותר מבחינה כלכלית ויהיה פנוי רגשית הוא יתפקד טוב יותר בעבודה ויפיק תוצרת איכותית וגבוהה יותר.
Woman with potted plant. Cropped image of woman in uniform holding a potted plant while standing in a greenhouse

אנחת רווחה: רווחת העובד היא הרווח של העסק שלך

מאת: לימור שטרן.

בשנים האחרונות מתפתחת מודעות ועשייה לרווחתו וביטחונו של העובד, יחד עם ההבנה כי רווחה כלכלית של העובד משליכה בפועל על עבודתו בארגון.

יודגש תחילה שמעבר לפתיחת 'קופת חיסכון' לגיל הפרישה, אין החוק מחייב לדאוג לעובד להלוואות, לצמצום המינוס שלו בבנק או לימודים לילד. למרות זאת, עסק שדואג להצלחת העובדים שלו ייקח על עצמו אחריות לרווחה סוציאלית, בריאותית ואפילו דאגה לימים של אחרי ובזמן גיל הפרישה. כך, מתוך זיהוי והבנת הצורך בביטחון אישי של העובד, כיום גוברת התופעה במשק הישראלי, (אם כי לא בכל מקומות העבודה) של דאגה מצד בעלי-עסק לרווחתו באופן כללי, גם בדברים שאינם מחויבים על פי חוק. לשם דוגמא, ניתן לראות בחברות רבות, כיצד עוזרים בעלי-העסק לעובדים ושולחים אותם לסדנאות למידה על התמודדות עם יוקר המחיה, ולהכנה לעתיד פיננסי טוב יותר. בארגונים אחרים, כחלק מהדאגה הכוללת לרווחתם וביטחונם האישי של העובדים, מספקים להם מגוון ביטוחים שונים בתנאים מיוחדים שמסייעים לביטחונם הכלכלי ואף הפיזי.

האינטרס של הארגון בדבר הוא ברור: ככל שהעובד יהיה פנוי מדאגות, שמח ובריא, כך תפוקת העבודה שלו תגדל. ככל שהעובד ירגיש שבמקום עבודתו דואגים לו ולצרכיו האישיים, גם הוא ידאג להצלחת הארגון ויתרום מזמנו ביעילות ובשמחה. בנוסף, ולא פחות חשוב, ככל שהעובד יבין את מהותם של הכלים הכלכליים ויידע מה טוב עבורו, הוא יתנהל נכון, יחיה טוב ולא יתפתה לעזוב את מקום העבודה הנוכחי משום שיחשוב שבמקום אחר יציעו לו תנאים כלכליים טובים יותר. באופן כללי: תחושת השייכות שלו לחברה תהיה גדולה יותר.

 

בשורה התחתונה, מחשבה ותשומת לב לעובד שלך ולחייו האישיים הינם חשובים מאוד, ברמת ההווה והעתיד.

כשעובד בארגון שלך ינהל חיים רגועים יותר מבחינה כלכלית ויהיה פנוי רגשית הוא יתפקד טוב יותר בעבודה ויפיק תוצרת איכותית וגבוהה יותר.

כשהעובד מרגיש שלך כמנהל "אכפת ממנו", ואתה, כבעל העסק מנסה להקל עליו ולעזור לו, גם לו יהיה "אכפת" מהארגון והוא יחפוץ בהצלחתו.

אם לא "תדאג" לו, עלול העובד להישחק מהר יותר ולאבד עניין במקום עבודתו. דבר שעלול להשפיע מיידית על התפוקה ועל ההכנסות.

לכתבה מיוחדת המוקדשת להרהורי-נטישה של העובד והדרכים למנוע אותם לחצו כאן .

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים