גמלת הפנסיה שחסכתם לא מספיקה? שקלו השקעה בנדל"ן

לא מעט אנשים, במיוחד כאלה שהם עצמאיים ובעלי עסקים צריכים לחשוב על היום הזה שבו הם יגיעו לגיל הפנסיה והפרישה. בלא מעט מקרים מגלים כי קצבת הפנסיה שאנחנו מקבלים אינה מספיקה. אחד הדברים שבהחלט יכולים לעזור בעניין הזה הוא השקעה בנדל"ן ורכישת נכס.
老後の不安

גמלת הפנסיה שחסכתם לא מספיקה? שקלו השקעה בנדל"ן

מאת: רן גולדברג, מומחה בתחום התיווך והנדל"ן

לא מעט אנשים, במיוחד כאלה שהם עצמאיים ובעלי עסקים, צריכים לחשוב על היום הזה שבו הם יגיעו לגיל הפנסיה והפרישה. למען האמת, גם חיסכון זה לא מבטיח בהכרח רמת חיים שהורגלנו אליה כאשר עבדנו והשתכרנו. בלא מעט מקרים מגלים כי קצבת הפנסיה שאנחנו מקבלים אינה מספיקה.

לא מעט אנשים שנתקלים בבעיה שכזו מתקשים לייצר מקור הכנסה נוסף שיבטיח קיום הולם בשנות הזקנה.

אחד הדברים שבהחלט יכולים לעזור בעניין הזה הוא השקעה בנדל"ן ורכישת נכס גם אם לשם עשיית רווחים בדומה ל"עסק" המניב תשואה חודשית.

רבים מרוכשי הדירות בישראל נחשבים למשקיעים משום שהם רוכשים נכסים בנוסף לדירה או לבית הפרטי שבהם הם גרים.

השקעה זו יכולה באמת להבטיח לנו את השלמת התקציב המשפחתי בימי הפנסיה השחונים יותר.

כדי להשקיע בנכס שייתן תשואה ראויה ומתאימה בימי הפנסיה יש לתכנן זאת נכון ולהשקיע בחוכמה. יש לנתח את אזורי ההשקעה המתאימים, את יכולת המימון שלנו ואת סוגי המשכנתאות העומדים לרשותנו ואת עניין המיסוי.

איך לממן את קניית הנכס?

על מנת לרכוש נכס יש צורך להביא כשליש מערך הנכס במזומן לפני שניגשים לבנק לקחת הלוואה או משכנתא בעבור מימון רכישת הנכס. השאלה הגדולה היא מאיפה ניתן להביא סכום כסף התחלתי על מנת לבצע את הרכישה. חלוקת ההון הדרוש כדי לרכוש נכס תעמוד בדרך כלל על 30 אחוזים המוגדרים כהון עצמי וכשמם כן הם, ו-70 אחוזים הלוואה. מתוך הלוואה זו יהיה עלינו לשלם שכר טרחה לעורך דין בסך אחוז אחד מהעסקה, למתווך יהיה עלינו לשלם בדרך כלל אחוז אחד מהעסקה למתווך ו-3.5 אחוזים ישמשו כמס רכישה במידה ומדובר בדירה יד שנייה.

חשוב לזכור! את כלל הסכום הנדרש מאתנו ניתן להשיג בדרכים שונות שיאפשרו לנו חיים טובים ונוחים כלכלית. אחת מהשיטות המקובלות כיום היא שיטת קבוצות הרכישה החוסכת במספר עלויות, בעיקר בתחום המיסוי. שיטת קבוצות הרכישה מהווה דרך לרכישת נכס במחירים מוזלים.

במסגרת עסקה שכזו מתארגנת קבוצת אנשים המאתרת קרקע מאושרת לבנייה, כאשר כל חבר מקצה סכום כסף בהתאם לחלקו בזכויות. הקבוצה רוכשת בעסקת מזומן את הקרקע מידי בעליה ולאחר מכן מתקשרת בחוזה ומזמינה שירותי תכנון, רישוי ובנייה מקבלן חיצוני. חברי הקבוצה מוותרים על היזם ובכך חוסכים את הרווח היזמי. עם זאת לרוב כשמדובר בקבוצת רוכשים גדולה, יעמוד בראשה גוף ניהולי אשר ירכז את חבריה ופעילותה, ויגבה דמי ניהול המוערכים בכ-5 אחוז משווי-העסקה. הדרכים להשגת הסכום הנדרש לקניית נכס הם שונים ומגוונים. את אותם 30 אחוזים, אותו חלק מההון הזקוק לקניית הנכס, ניתן להשיג גם באמצעות קרנות השתלמות שמשתחררות עבורנו במועדים מסוימים, או קופות גמל שמועד פקיעתן הגיע, או פיצויי פיטורין במעבר שבין עבודות או ירושה מכל סוג שהיא. יש לא מעט אנשי כספים וניהול שממליצים לבעלי עסקים ועצמאיים, במקום לנסוע לנופש בחו"ל או לקנות רכב חדיש, לשמור כספים אלו לרכישת נכס שיניב לנו הכנסה קבועה לאורך שנים ושיוכל לשפר את המצב של לא מעט מאתנו, עם הגיענו לשנות הפנסיה.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים