הגיבוש מתחיל: דרכים מועילות לשבירת השגרה בעסק

שגרה, שגרה, שגרה. כולנו מכירים את זה. סוף השבוע נגמר, מחר יום ראשון וצריך ללכת לעבודה. כשהגענו למשרד, נגיד שלום לאנשי הקבלה, וניכנס שוב, שפופי-ראש וגב לחדר העבודה שלנו - כי הרי עוד שבוע מתחיל. שגרה שכזאת, יכולה להוביל לשעמום, ושעמום שאינו נפתר, יכול להביא לייאוש ולחוסר שביעות רצון ממקום העבודה. אז איך ניתן לשבור את שגרת העובדים, בלי להוציא הרבה כסף? לפניכם כמה רעיונות מעניינים.
Blue 3d people standing in the circle

הגיבוש מתחיל: דרכים מועילות לשבירת השגרה בעסק 

מאת: כתבת "הטורבו העסקי"

שגרה, שגרה, שגרה. כולנו מכירים את זה. סוף השבוע נגמר, מחר יום ראשון וצריך ללכת לעבודה. השעון המצלצל מעיר אותנו תמיד מוקדם מדי ואין כוח להיפרד לשלום מהשמיכה והכר ולקום לשבוע עבודה עמוס ומתיש. כשהגענו למשרד, נגיד שלום לאנשי הקבלה, וניכנס שוב, שפופי-ראש וגב לחדר העבודה שלנו – כי הרי עוד שבוע מתחיל.

שגרה שכזאת, יכולה להוביל לשעמום, ושעמום שאינו נפתר, יכול להביא לייאוש ולחוסר שביעות רצון ממקום העבודה. מעסיקים רבים "שוברים את הראש" כיצד ניתן להילחם בשגרה השבועית המאיימת, ולתת לעובדים תחושה קצת יותר "פלפלית" במהלך שבוע העבודה כדי להגביר את המוטיבציה שלהם.

ישנם הרבה דברים שכמעסיקים תוכלו לעשות על מנת לשבור את שגרת העסק שלכם.

תוכלו להוציא את העובדים שלכם ליום טיול או לסדנת גיבוש או לעוד אלף רעיונות שתוכלו למצוא בקלות בחיפוש באינטרנט. רוב האופציות האלו עולות כסף, וכמעסיקים, אנו נוטים לשאוף להוצאות כלכליות מעטות ככל האפשר. אז איך ניתן לשבור את שגרת העובדים, בלי להוציא הרבה כסף? לפניכם כמה רעיונות מעניינים:

1. מכירים את המשפט: מוחות רבים חושבים טוב יותר מאשר מוח אחד? נצלו את העובדים שלכם להבין אילו פעילויות יכולות לעניין אותם. הציעו "תחרות שבירת שגרה חודשית" שבה במהלך החודש העובדים יוכלו להציע רעיונות בתיבה אנונימית לפעילות שובר שגרה שתעניין אותם, אשר ערכה הכלכלי אינו עולה על 10 ש"ח. יכול להיות שבהתחלה העובדים שלכם לא ימצאו שום דבר שכזה, אך תופתעו לגלות שלקראת תאריך היעד של סוף התחרות העובדים שלכם יגלו יצירתיות מדהימה. כמובן שבסוף התחרות העובד שהציע את הרעיון שמתקבל "זוכה בפרס". זה יכול להיות פרס פשוט כארוחת בוקר זוגית במסעדה או אפילו זוג כרטיסים לסרט. תחרויות באופן כללי הן כלי מעניין להגברת מוטיבציה בצוות והגדלת יצירתיות.

2. אוהבים בעלי חיים? במקומות רבים, העובדים של העסק מגדלים חיות מחמד בביתם. אם אינכם סולדים מבעלי חיים, ייתכן ורעיון "הבא את חיית המחמד שלך למשרד" הוא בשבילכם. תוכלו להכריז על יום אחד שבו כל עובד יוכל להביא את חיית המחמד שלו לעבודה. צעד פשוט כזה, יגרום להרגשת "יום כיף" במשרד, וייתן לעובדים שלכם הרגשה שהם מגיעים הביתה, כשהם בעצם מגיעים לעבודה. אתם מרוויחים עובדים מרוצים, העובדים מרוויחים סיפוק, וזה לא עלה לכם במאום.

3. משחק "גמדים וענקים". חלקו את העובדים שלכם ל"גמדים" ו"ענקים". על הגמדים והענקים להחליף ביניהם מתנה קטנה שערכה לא עולה על 20 שקלים. אתגרו את העובדים שלכם למצוא מתנות שאינן עולות כסף, אך שהן יעילות עבור האדם אליו הן מיועדות. למשל אם קיבלתי "גמד" שאוהב גלידה, המתנה שלי אליו תהיה גלידה אישית עטופה עם ברכה, סתם כך באמצע היום. תוכלו גם להכריז שעל המתנות להיות תחת נושא משותף – למשל מיחזור, ושבסוף החודש תתקיים הגרלה בין כל זוגות הענקים והגמדים, והזוג שיעלה בהגרלה יזכה בפרס עבוד שני העובדים.

4. צרו אזור "ביטוי אישי" לעובדים שלכם בחלל המשרד. זה יכול להיות חלק מהקיר שתשימו עליו לוח מחיק גדול ובו העובדים יוכלו לפרוק מתחים על ידי ציור וקשקוש על הלוח. הם גם יכולים לשחק משחקים על הלוח כגון איקס עיגול או "נחש את הביטוי". תוכלו אפילו לצבוע חלק מהקיר בצורה של לוח כיתתי, ושים לידו בר עם גירים, ולתת לעובדים שלכם מקום בו יוכלו לפרוק את הרעיונות שלכם בצורה גרפית על הקיר. תופתעו לגלות כמה צעד כזה יכול להיות משמעותי עבור העובדים שלכם לשיפור האווירה בעסק ולהעלאת התפוקה בו.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים