הדרך הבטוחה לקבלת הלוואה בערבות המדינה

מקורות מימון הם מחויבי-המציאות לפיתוח של עסקים. נכון, יש בעלי עסקים שיש להם די והותר כסף על מנת להתגבר על המכשולים הפיננסיים ההתחלתיים. ישנם כאלה שיכולים להרשות לעצמם מרווח נשימה גדול אף יותר. קיימים גם כאלה שישתמשו בתחילה בהון הפרטי. מכל מקום, הניסיון מראה שעם הזמן והצרכים שגדלים, גובר הצורך במקור מימון נוסף. מטרת קרן ההלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה היא לעזור לעסקים רבים וטובים שנתקלים בקושי בקבלת אשראי לעסקים שלהם. במאמר שלפניך מוצגים השלבים המרכזיים בדרך הבטוחה לקבלת הלוואה בערבות המדינה
Build.

עסק שעונה להגדרה כעסק קטן או בינוני על פי הגדרות הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, ואין זה משנה מהו תחום העיסוק שלו, רשאי להגיש בקשה להלוואה בנקאית בערבות המדינה לטווח בינוני עד ארוך.

הלוואה זו תאפשר ללווה שלא להעמיד את מלוא היקף הביטחונות. כך יוכל לנצל אותה לטובת השקעות עתידיות או לטובת הון חוזר. זאת, ללא התלות בבנק שממנו נלקחה ההלוואה.

תהליך קבלת ההלוואה:

1. יש לפנות לאחת החברות שנבחרו לשם הפעילות בקרן, שתהיה הגוף המתאם. איתה ניתן להתייעץ לגבי יכולת העסק שלך לקבל את ההלוואה.

2. יש למלא שאלון בהתאם לצורך עבורו אתה, כבעל העסק, מבקש לקבל את ההלוואה.

השאלה העיקרית: האם העסק בשלבי-הקמה או שזקוק להשקעה נוספת וכדומה.

3. יש לשלם את האגרה המבוקשת לחשב הכללי בבנק בו בחרת לבקש את ההלוואה או לחילופין, בבנק הדואר. לאחר מכן, יש לשלוח את הבקשה לגוף המתאם – החברה שבה בחרתם.

4. לאחר שליחת הבקשה, יקבעו איתך פגישה קצרה, בה ישאל אותך הכלכלן הבודק מטעם החברה, כמה שאלות. בהתאם לתשובותיך, הוא יכין את הדו"ח. מהיום בו הושלמו הפרטים בחברה צפויים לעבור עד עשרה ימי עסקים להמשך ולהעברת הדו"ח לבנק. הטפסים שמילאתם יחד עם השאלות בפגישת הבודק יהוו מעין תוכנית עסקית קצרה, ולכן חשוב להראות בתשובות הבנה ונכונות לכיוון עסקי שיתרום לשיפור העסק שלכם. הניסיון מראה כי ככל שתהיו יותר ברורים וחדורי-מטרה, כך יהיו הסיכויים לקבלת ההלוואה טובים יותר.

5. לאחר שהבנק בו בחרתם יבדוק את הדו"ח, ויקרא את החומר המצורף, הוא יקבע ועדת אשראי שבה יהיו נציגים מטעמו ומטעם הגוף המתאם. במסגרת ועדה זו יקבעו את גובה ההלוואה הניתנת והתנאים הנלווים לה.

6. חשוב לדעת: על מנת לקבל את ההלוואה יהיה עליך להפקיד 25 אחוז ממנה כערבות. זאת יכולה להיות, לצורך העניין, תוכנית או תוכניות חיסכון (במידה ויש כאלה) וכדומה. עקרונית ולחילופין, תוכל לבקש הלוואה גדולה יותר ו-25% ממנה להפקיד בפיקדון בנקאי.

בנקודה זאת ראוי להדגיש את התועלת בכל הנוגע לערבויות הנדרשות בהלוואה בערבות המדינה לעומת הלוואה רגילה – בהלוואה רגילה יבקש הבנק ערבויות על כל גובה סכום ההלוואה, בנוסף לערבות אישית של בעלי העסק ולשעבוד שוטף של כל העסק.

7. בדרך כלל, כ- 50% ממבקשי ההלוואה נענים בחיוב ומקבלים אותה. יחד עם זאת, יש מקרים בהם יחליט הבנק לחלק את ההלוואה לשתיים. את החלק השני צפוי הלווה לקבל לידיו רק במידה ויוכיח את קידומו של העסק.

8. חשוב לזכור: ההלוואה הניתנת היא ל-5 שנים, כשבחצי השנה הראשונה יהיה צריך להחזיר רק את הריבית וללא הקרן. לאחר מכן וביתרת הזמן, יהיה על הלווה להחזיר את סך הקרן. יודגש כי גובה הריבית ייקבע על ידי הבנק, ולכן על הלווה לבדוק היטב מהו הגובה שלה.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים