"היה לי חבר": כך תצליחו יותר ברשתות החברתיות

העסק שלך רוצה להצליח לכן עשית כל שביכולתך והכנסת אותו לרשימת הרשתות החברתיות המובילות. חשבת שזה מספיק? מיקמת אותו חברתית ואפשר להמשיך הלאה? אז זהו - שלא
Diversity Casual People Communication Technology Concept

"היה לי חבר": כך תצליחו יותר ברשתות החברתיות

העסק שלך רוצה להצליח לכן עשית כל שביכולתך והכנסת אותו לרשימת הרשתות החברתיות המובילות. חשבת שזה מספיק? מיקמת אותו חברתית ואפשר להמשיך הלאה? אז זהו – שלא

מאת: לימור שטרן

העסק שלך רוצה להצליח ולכן עשית כל שביכולתך והכנסת אותו לרשימת הרשתות החברתיות המובילות. יש לעסק חברים בפייסבוק, עוקבים בטוויטר, פרופיל באינסטגרם ואפילו דף עסקי בלינקדאין,  חשבת שזה מספיק? מיקמת אותו חברתית ואפשר להמשיך הלאה? אז זהו – שלא.

כדי להצליח ולהיראות ברשתות החברתיות ובעיקר כדי להתפרסם ולמצוא לקוחות חדשים, צריך נוכחות תמידית שם, ניהול יומיומי ואינטראקציה מידית עם החברים.

שלא כמו באתר העסקי שהקמת לבית העסק שלך שבו אין צורך בעשייה יומיומית, ברשתות החברתיות יש לדאוג לניהול נכון של תוכן הדף, לריענון מתמיד של תוכן, למקסום החשיפה של כל פוסט, לענות למגיבים וגם לשאול.

איך עושים את זה?? 

 

  1. סדר ותכנון

כמו בכל דבר בחיים, יעילות מתחילה עם סדר ותכנון נכון. עליך להכין לכל דף בו אתה מנהל, רשימה מדויקת ובה פירוט של פוסטים להעלאה, כולל תמונות מתאימות, סרטונים וקישורים. כך תמיד תהיה מוכן וזמין להעלאת תכנים מעניינים (בפייסבוק כדאי לבצע קידום בפרסום ולהחליט מראש, אילו פוסטים כדאי לממן).

 

  1. משוחחים עם הלקוח

הרשתות החברתיות כשמן כן הן. הן נוצרו כדי ליצור שיחה משותפת וחברויות חדשות. המדיה החברתית מיועדת כדי ליצור שיחה עם הקהל. הגב על תגובות שהגיבו לך, נסה שיגיבו לך שוב על ידי שאלות, תמיהות וכדומה. צור אינטראקציה בינך לבין הקהל שלך. יש לפנות אל החברים בשאלות לשתף אותם בתהליכים שעוברים על בית העסק שלך, שאל את דעתם לגבי רעיונות חדשים שברצונך ליישם, כך ירגישו שותפים ושייכים. כדי להגדיל את החשיפה לפוסט שלך, נסה להגיע למספר לייקים ותגובות גבוה, כי בכל פעם שמישהו מתעניין בסטטוס שהעלית אם על ידי ראיית התמונה/ סרטון, תגובה או לייק, הרי שהפוסט נחשף לעוד אנשים מקהל החברים שלו.

 

  1. לעניין ולגוון

הגולשים במדיה החברתית אוהבים גיוון ומחפשים בכל יום דברים חדשים ומעניינים. יחד מזמנך לגוון בתחומי עניין נוספים בדף שלך. צור חדשנות וסקרנות ואל תפחד להעז ולהיות יצירתי. השתמש בכלי העזר שהרשת מציעה לך: גוון ושלב בין מילים, לתמונות, סרטונים ולינקים.

 

  1. אל תירדם בשמירה

יש לעקוב אחר התוצאות. לבדוק ולשים לב לבעיות. לראות אילו פוסטים קיבלו מספר גבוה יותר של לייקים ולבדוק או לשער מה הסיבה לכך (לפי התגובות של החברים, ניתן להבין בדרך כלל, מה היה האישיו שתפס אותם).

האם הפוסט יצר התנגדות או קיבל שיתופים רבים. בעזרת המעקב וההבנה מה קהל האוהדים שלך אוהב תשפר את התכנים של הדף שלך ותהפוך אותו לפופולרי יותר.

 

  1. היה קשוב למגיבים

התגובות הן לטובתך. ויוצרות לפוסט שלך חשיפה ועניין נוסף- אל תתייחס אליהם כלאחר יד! קרא אותם והשב להם גם אם מדובר בתגובות רבות מאוד. חשוב לקרוא את התגובות בעזרתם תוכל להכיר גם את הקהל אליו אתה מכוון- מה הוא אוהב ומה פחות, רעיונות טובים שהוא מציע, מה נחוץ לו ומה הוא חושב עליך כעסק. גם לתלונות התייחס בחשיבות, השב עליהם והשתדל לתת להם פתרון, כך הלקוח יהיה מרוצה והקהל שלך ידע שיש לו אוזן קשבת ועסק שחושב ובמיוחד "סופר" אותו.

 

 

 

 

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים