העידן החדש בתקשורת: ספקי השירותים הווירטואליים

העידן החדש בתקשורת: ספקי השירותים הווירטואליים  מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, Telecom Experts השוק המתעורר של ספקי השירותים הווירטואליים כיום מתחלק לכמה רבדים: א. ספקי שירותי וירטואליים... Read more »
Making a phone call

העידן החדש בתקשורת: ספקי השירותים הווירטואליים 

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, Telecom Experts

השוק המתעורר של ספקי השירותים הווירטואליים כיום מתחלק לכמה רבדים:

א. ספקי שירותי וירטואליים בגישת ה- IP-Centrex.

ב. ספקי שירותים וירטואליים בענן על בסיס מערכות המגיעות מספקים גדולים ומוכרים.

ג. ספקי שירותים וירטואליים בענן על בסיס קוד פתוח בתקשורת (אסטריסק) ונגזרותיו.

 

הנטייה העכשווית היא ללכת בכיוון של ספקי שירותים וירטואליים בענן על בסיס מערכות המגיעות מספקים גדולים ומוכרים. אולם, עדיין יש שליטה חזקה מאוד בשוק הישראלי של פתרון ה- IP-Centrex המובל בשוק ע"י בזק. על מערכת הסנטרקס יושבים כבר (כך לדברי בזק) מעל ל- 100 אלף שלוחות טלפוניה עסקית. יחד עם זאת, בקבוצת בזק קיימת חברת בזק בינלאומי, שהחלה בשנה האחרונה לספק שירותים בענן, שמתחרים בפתרון ה- IP-Centrex של חברת האם שלה.

 

בכל שיטה של מרכזיה וירטואלית, יש צורך בטלפוני IP בעסק. בין אם הם טלפונים פיזיים של ממש, Softphones על המחשב, או שלוחות על הטלפון הסלולר או הטאבלט הסלולרי. אין כיום כל טעם לרכוש טלפונים אנלוגיים בכל סוג (לרבות DECT). זאת, משום שטלפון IP מכל סוג עולה כמו טלפון אנלוגי עסקי. לגבי Softphones ואפליקציות לשלוחות על מכשירי הסלולר והטאבלט – הם בד"כ מסופקים בחינם.

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים