חשיבות האזעקה למיגון העסק

בית עסק קטן או בינוני הוא מקור פרנסה חשוב מאוד. לכן, יש לשמור עליו רווחי ושמור מפני גורמים עוינים ביניהם גם פורצים. פורץ שמצליח להשתחל אל בית העסק הקטן או הבינוני, עשוי לפגוע בו ברמה הפיננסית (לקיחת סכום כסף או מכשיר יקר- ערך) ולחילופין יכול לגרום לנזק ברמת ביטחון המידע. פורץ אשר גונב מסמכים שמתארים רעיון חדשני או סטארט-אפ מסוים ומעביר אותו לידי המתחרים עשוי לחולל נזק גדול לא פחות מגניבת כסף. על חשיבות האזעקה לסוגיה לעסק שלכם במאמר הזה.
planning security systems

חשיבות האזעקה למיגון העסק

מאת: אנטולי לסנבסקי, מומחה למיגון העסק.

בית עסק קטן או בינוני הוא מקור פרנסה חשוב מאוד. לכן, יש לשמור עליו רווחי ושמור מפני גורמים עוינים ביניהם גם פורצים.

פורץ שמצליח להשתחל אל בית העסק הקטן או הבינוני, עשוי לפגוע בו ברמה הפיננסית (לקיחת סכום כסף או מכשיר יקר- ערך) ולחילופין יכול לגרום לנזק ברמת ביטחון המידע.

פורץ אשר גונב מסמכים שמתארים רעיון חדשני או סטארט-אפ מסוים ומעביר אותו לידי המתחרים עשוי לחולל נזק גדול לא פחות מגניבת כסף.

אזעקה לעסק קטן או בינוני ניתן למצוא במגוון סוגים.

יש אזעקות אשר מוצמדות לדלת או לחלון (שנקראות גלאי מגנט).ברגע שהדלת נפתחת היא ישר מנתקת את המעגל והאזעקה מתריעה על פלישה לא רצויה.

גלאי נפח הוא אופציה נוספת. גלאי זה, חש בתנועות ובשינוי נפחים בחדר. ישנם כאלו שמכסים שטח של 12 מטרים וישנם כאלה שיכסו גם עד 50 מטרים.

גלאי נוסף הוא גלאי שבר זכוכית המזהה שברים של חלון שנשבר. בשוק קיים גם גלאי אקוסטי המזהה רעשים שונים כמו קדיחה או דיבור ויש גלאי סורג שמתריע בעת חדירה דרכו.

צלצול

לא תמיד ניתן לשמוע בעסק קטן או בינוני את האזעקה ועל כן ישנה חשיבות עליונה לוודא שלא רק האזעקה תתחיל לעבוד בעת זיהוי הגלאי, אלא יש גם לוודא כי במקביל לאזעקה, תתבצע שיחת טלפון שתודיע על המצב ישירות לחברת האבטחה אשר תגיע לבית העסק כדי לבדוק מה קורה במקום.

בחירה

לפי כל מה שנכתב לעיל, אין ממש צורך לשכנע לגבי חשיבותה של אזעקה לעסק קטן או בינוני, השאלה היחידה והחשובה היא באיזו אזעקה לבחור ומהי הדרך שבה היא מיידעת את בעלי המקום. על מנת לחפש  ולקבל החלטה מושכלת יש לעבור על נתוני המקום. השאלה הגדולה היא מהי תתרום לי אזעקה מסוימת על פני אחרת, ואילו אלמנטים היא תשפר במיגון הקיים של העסק.

שאלת השאלות היא האם היא אכן תתריע עם כניסת פורצים או אורחים לא קרויים. אזעקה לבדה בהחלט מסוגלת לעזור ולסייע, אבל לעולם היא לא תהיה הפתרון המושלם הבודד לבית העסק הקטן או הבינוני. מלבד האזעקה צריך לפקח על העסק ולא לאפשר לאנשים  אחרים להיכנס לעסק.

חשיבות לוח הבקרה

לוח הבקרה חשוב כי בעזרתו, נוכל לשלוט על כל הגלאים ונוכל לנטרל אזור ספציפי במידה ואנחנו רוצים להפעיל את מערכת האזעקה אך ורק באזורים מסוימים.

חשיבות המוקד המבצעי

בנוסף לכל אלו, רצוי מאוד להגדיר מוקד מבצעי כלשהו: טלפון קווי או טלפונ/ים נייד/ים. לכך, יש צורך בחיבור לקו טלפון וחיבור לנקודת חשמל.

חשוב לזכור! במקרים של הפסקת חשמל עולה הצורך בסוללת גיבוי.

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים