יש לכם מספר מקוצר? חושבים לעבור למספר עם כוכבית? – כך תחסכו כסף יקר

יש לכם מספר מקוצר? חושבים לעבור למספר עם כוכבית? – כך תחסכו כסף יקר מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, Telecom Experts עם התקדמות הטכנולוגיה, בעלי עסקים רבים... Read more »
woman lying on the floor who is using the smart phone

יש לכם מספר מקוצר? חושבים לעבור למספר עם כוכבית? – כך תחסכו כסף יקר

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, Telecom Experts

עם התקדמות הטכנולוגיה, בעלי עסקים רבים עברו לאופציה הנגישה והזכירה של בחירת מספר מקוצר לעסק שלהם או בחירה במספר שהוא בעצם הקשה על כוכבית, ומילת מפתח שקשורה לעסק (למשל: "רוצים ללמוד נהיגה בקלות? חייגו *מורה נהיגה!").

הבחירה במספר מקוצר / שירות כוכבית, הינה דרך זכירה וקלה ללקוחות שלכם להגיע אליכם ולזכור את מספר הטלפון שלכם.

למרות עובדה זו, מסתבר שארגונים ועסקים רבים המשתמשים בשירותים אלו אינם יודעים שחל מהפך בשירות. הנחיות משרד התקשורת קובעות בבירור כי היכולת להעניק מספר מקוצר לעסקים / שירות כוכבית , יינתן בידי ספקי התקשורת (ולא רק בידי חברות צד ג' אשר שיווקו את מספרי הכוכבית בהתחלה), וכל לקוח שרוצה להצטרף לשירות הנ"ל, יכול לעשות זאת מול כל ספק תקשורת שהוא. בנוסף, נקבע שאסור לכבול את הלקוחות לפרק זמן קצוב וכי הלקוחות יכולים להתנייד מספק תקשורת זה או אחר- ללא תשלום של קנסות או "דמי יציאה".

מכאן שכל עסק שיש ברשותו מספר מקוצר / מספר כוכבית, יכול לעבור לכל ספק תקשורת שירצה, ואין לחברות המשווקות את המספרים הקצרים מונופולים על שירות זה.

בתקופתנו כשכל חברות התקשורת מתחרות ביניהן מי תעניק מסלולים זולים יותר ואטרקטיביים יותר ללקוחותיה, ומהלכי הניוד בין הרשתות הוא גדול, הלקוחות העסקיים יכולים להרוויח בניוד של המספרים המקוצרים שלהם מספקי שירות הכוכביות, לכל ספק תקשורת אחרת (כרגע השירות מסופק בבזק, אז צפוי להתרחב גם לרשתות האחרות בקרוב מאוד).

ניוד של מספר מקוצר/ מספר כוכבית הוא בדיוק כמו ניוד של כל מספר אחר, אין צורך לפנות לספק הכוכביות על מנת להתנתק, ברגע שתבחרו ספק תקשורת אחר להתנייד אליו – הספק הוא זה שיבצע את מלאכת הניוד והניתוק מספק הכוכביות הקודם עבורכם. בנוסף, אם אתם מרוצים מספק הכוכביות הנוכחי שלכם ואינכם ממהרים להתנתק ממנו, תוכלו לנצל את המצב העדין בשוק לנוחותכם ולנהל עמו משא ומתן על התעריפים שהוא מציע. בעבר תעריפי חברות אלו היו גבוהים מאוד, ואילו היום החברות המתחרות, מציעות הצעות שוות ערך לכל כיס.

 

עובדה נוספת היא שחברות התקשורת מחוייבות לפרסם את המספרים המקוצרים הפנויים לשימוש על ידי לקוחות בערוצי התקשורת שלהם. תוכלו לראות למשל את המספרים המקוצרים הפנויים של חברת בזק בלינק הבא: http://www.bezeq.co.il/business/telephony/star-key/.

 

לסיכום: מיותר לשלם מחירים גבוהים על שירות בסיסי כמו מספר מקוצר / שירות כוכבית.

רפורמת הניוד בין חברות התקשורת, כוללת גם את המספרים המקוצרים ושווה לנו לבדוק מול ספק התקשורת שלנו את התנאים שאנו מקבלים ממנו ואת התעריפים ולהשוות בינם לבין הצעות הנגד של החברות המתחרות.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים