כיצד נבחר את השולחן המתאים למנהל ולמשרד?

השולחן המשרדי הוא חלק אינטגרלי מהמשרד ועליו לדבר באותה שפה עם שאר רהיטי המשרד ולהתאים למעמד העובד בו. מאחר וסביב השולחן מתבצע עיקר הפעילות של האדם העובד בו, לא ניתן להתפשר על נוחותו.
Work on the table

כיצד נבחר את השולחן המתאים למנהל ולמשרד?

מאת: לימור שטרן

השולחן המשרדי הוא חלק חשוב ומרכזי בבית העסק שלך, סביבו תהיה פעילות רבה והוא יהווה חלק מהרושם הראשוני אותו תשאיר ללקוחות הפוטנציאליים שלך, משום כך בחירתו צריכה להיות מושכלת ונבונה.

השולחן המשרדי הוא חלק אינטגרלי מהמשרד ועליו לדבר באותה שפה עם שאר רהיטי המשרד. עליו להתאים למעמד העובד בו. גודלו ויוקרתו יעידו על מעמד היושב לידו. שולחן משרדי מעוצב ייתן מענה לדרישה זו וידבר בפני עצמו.

בשולחן הישיבות או בשולחן המנהל יערכו ישיבות חשובות וקריטיות להצלחה ולכן עליו להיות גדול ורחב כדי להשאיר רושם של יוקרה וחשיבות.

נוחות ללא פשרות

מאחר וסביב השולחן מתבצע עיקר הפעילות של האדם העובד בו, לא ניתן להתפשר על נוחותו. יחד עם זאת, הוא צריך להיות נוח, יעיל עם מרחב עבודה אופטימאלי לצורכי השימוש בו ובעל פתרונות אחסון ושימוש טובים.

כאשר השולחן יהיה מרווח ובעל "ספייס", תיווצר עבור העובד שלידו סביבת עבודה נוחה שתאפשר שימוש במכשירים המייעלים את העבודה ותורמים לתפוקות העסק. למשל: מחשב, מקום לניירת, טלפון, ומקום לכתיבה (בהתאם לצורך העבודה).

בעזרת מרחב מרווח ונוח העבודה תהיה יעילה, ממוקדת ומסודרת יותר ותימנע צפיפות ואיבוד חומר. כמובן, שיש להקפיד על סדר ואחסון הדברים הלא רלוונטיים בצורה נוחה כדי שהארגון  והסדר יישמרו.

אחסון ופרקטיות בשולחן וסביבתו

על מנת שהסדר יישמר חשוב לשים לב שבשולחן יהיו מגירות אחסון המתאימים לצורך של העובד בו כמו מערכת פלסטיק לחלוקת סיכות, מהדק, עטים, סרגל וכדומה, מקום לחלוקת מסמכים, פנקסי עבודה ועוד. שולחן מסודר ומאורגן יצביע על אמינות ודיוק בעבודה וישאירו רושם טוב על הלקוח.

בדרך כלל, כשהסביבה מאורגנת גם החשיבה ברורה ובהירה ועוזרת ליצירת תפוקה טובה ויעילה יותר.

שולחן המנהל

שולחן מנהלים צריך להיות איכותי ונוח ויחד עם זאת לשדר יוקרה ואמינות. יש להתאים את השולחן לחלל החדר במידותיו ובצבעיו ולדאוג לכך שיהיה נוח ופונקציונלי. רצוי ששולחן המנהל יהיה גדול ורחב אך זאת רק במידה והחדר גדול דיו כדי להכיל שולחן כזה. במידה והמשרד קטן מדי והחלל צר, רצוי לרכוש עבורו שולחן קטן יותר ובעל פלטת זכוכית שקופה. שולחן כזה ייצור אשליה כי מדובר בחדר גדול ורחב. במשרד גדול ורחב ניתן להציב את שולחן המנהלים במרכז ולבחור שולחן רחב, מסיבי ומרשים שמשתלב עם שאר הריהוט.

החשיבות הגדולה בבחירת השולחן למנהל היא לאפשר נוחות מקסימלית ליושב בו במשך שעות ארוכות. כאשר חדר המנהל יהיה מעוצב ואיכותי , יעיד הדבר כי החברה היא מקצועית ויוקרתית ויעזור לסגירת העסקה ולביטחון הלקוח במנהל שיושב מולו.

על הכיסאות שמסביב לשולחן המנהל שנועדו ללקוחות, להיות איכותיים ונוחים, כדי שהיושבים בהם ירגישו ב"סביבה טובה ומכבדת".

הסדר על שולחן המנהל חייב להישמר – תחושת סדר וארגון מקנים ביטחון, אמינות ומקצועיות.

בשולחן גדול אפשר להתאים במיוחד מגירות ומקומות אחסון לחפצים וניירת בצורה יעילה שיעניקו תחושה של סדר וארגון מופתי. ניתן למצוא, כיום, שולחנות שמתחתיהם יש מגש שנשלף למקלדת, וכאלו שמגיעים עם מקום מיוחד דרכו ניתן למשוך את חוטי החשמל ולחסוך מראה לא אסתטי ומבולגן של חוטים פזורים.

מומלץ ששולחן המנהל יוכל להתכוונן ולשנות זוויות בהתאם לצורך העבודה בו כמו שינוי או גובה, ויתאים בצורה אופטימלית למנהל היושב עליו.

חשוב לזכור: שולחן המנהל הוא הפריט המרכזי בחדר המנהל, בעיקר באווירה ובתחושה אותם הוא מייצר . חשוב מאוד כי למנהל תהיה סביבת עבודה נוחה ויעילה בשילוב עם יוקרה ואיכות. אחרת, שולחן העבודה, יקר ככל שיהיה, לא יהיה שווה, בעצם, דבר.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים