"לא לסמוך על סמוך": כך תגנו על העסק שלכם

ביטחון העסק שלכם וההגנה עליו מפני פריצה אפשרית, אינם דברים של מה בכך. למניעת עוגמת נפש ואובדן כספי רצוי לדאוג להגנה המתאימה לבית העסק שלכם ולהפעיל אותה בשטח. כמעסיקים דאגו שגם צוות העובדים שלכם יהיה מודע לנהלים ובעיקר, שיקפיד עליו ויבצע אותם כראוי. הרי לפניכם "עשרת הדברות" לשמירה על העסק שלכם מפני גניבות חיצוניות.
Four arms crossed and holding each other

"לא לסמוך על סמוך": כך תגנו על העסק שלכם

ביטחון העסק שלכם וההגנה עליו מפני פריצה אפשרית, אינם דברים של מה בכך. למניעת עוגמת נפש ואובדן כספי רצוי לדאוג להגנה המתאימה לבית העסק שלכם ולהפעיל אותה בשטח. כמעסיקים דאגו שגם צוות העובדים שלכם יהיה מודע לנהלים ובעיקר, שיקפיד עליו ויבצע אותם כראוי. הרי לפניכם "עשרת הדיברות" לשמירה על העסק שלכם מפני גניבות חיצוניות. 

1. השארת אור דולק: רצוי להשאיר אור דולק בבית העסק. הכוונה לאור מלא או לאור חלקי במרכז בית העסק. האור מטעה את הפורץ לחשוב שיש מישהו בתוך העסק וגורמת לו לחשוש מפני פריצה אפשרית.

2. מקום מסודר מוכיח על נוכחות: מקום מאורגן, נקי ומסודר מבהיר שיש בסביבה אנשים אחראיים שנמצאים בעסק ודואגים לו. מראה מבולגן ומוזנח מסמל על בעיות ארגון בעסק וחוסר בכוח אדם. דבר שעלול להביא לסיכון גבוה של פריצה.

3. להקפיד על נעילת חלונות: חלון פתוח קורא לגנבים. חלון פתוח בעסק עלול לעלות מחיר יקר. יש להקפיד לנעול את החלונות ולא רק לסגור אותם.

4. התקנת מצלמת אבטחה: בעידן הנוכחי, על בית עסק שרוצה להגן על עצמו קיימת חובה של התקנת מצלמות אבטחה. המצלמות מאפשרות מעקב בכל רגע על בית העסק וסביבתו, מתעדות את הנכנסים והיוצאים ממנו ומאפשרות לזהות את הפורץ.

5. התקנת מערכת אזעקה: מערכת זו מסייעת בהרתעת הפורץ ובריחתו מהמקום. המערכת מזהה ניסיון פריצה, מפעילה את קולה החזק של האזעקה, גורמת לפחד ובהלה של הפורץ ולהתחמקותו מהמקום במהירות האפשרית. מערכת זו יעילה גם בשלב ההרתעה. פורץ שיבחין כי המקום מוגן על ידי אזעקה, יעדיף שלא לפרוץ מלכתחילה, כדי שלא ייתפס חלילה.

6. דלת חזקה ומסיבית: רצוי להתקין דלת ראשית חזקה וגדולה שתשרה מראה אימתני ומסיבי. אזהרה! אם הדלת פשוטה ועשויה מחומרים פשוטים ועדינים, יגדלו סיכויי-הפריצה.

7. מנעול איכותי: פלאי-הטכנולוגיה יצרו בשנים האחרונות מגוון רחב של מנעולים בעלי סגירה מתוחכמת. ככל שפריצת הדלת תהיה מסובכת ותארך זמן רב, סיכויי-ההבחנה בפורץ והסיכויים לתפסו גדלים ומפחיתים נזקים.

8. התקנת סורגים: סורגים מקשים על פריצה לעסק ומאריכים את זמן הפריצה. פורצים שיבחינו בסורג שמכסה את דלת הכניסה ו/או את החלונות ישקלו שוב האם לפרוץ אל בית העסק.

9. מוקד שמירה וביטחון: שכירת מוקד שמירה לבית העסק יועיל בשמירה על ביטחון העסק שלכם. אם תגיע התראה על ניסיון לפריצה או חשד לכך, המוקד ישלח במהירות סייר ביטחון לבית העסק שיפטרל סביבו ויבדוק את החשד.

10. והכי חשוב, "לא לסמוך על סמוך": הידיעה וההבנה שגם לכם זה יכול לקרות, ופריצה אל בית העסק שלכם היא לא סתם תרחיש דמיוני, תסייע לכם למגן את העסק שלכם כנדרש. אין צורך להיכנס לפאניקה מיותרת, אך חשש ממציאות כזאת תגרום להתנהלות נכונה. עליכם להכיר היכן נקודות התורפה של בית העסק שלכם ומהם המקומות הבעייתיים ביותר בו ולמגן אזורים אלו בהקפדה בהתאם עם כל בית העסק. חשוב שתזכרו כי בכל מצב שבו אתם מזהים בעיה או "פירצה שקוראת לגנב", פעלו במהירות ותקנו אותה.

 

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים