להכניס צבע לחיים: כיצד ישפיעו הצבעים על סביבת העבודה בעסק שלך

צבעים מאז ומתמיד ידועים כמשפיעים על נפש האדם. בית העסק שלך מורכב גם הוא מצבעים, האם חשבת מהי מידת ההשפעה של הצבעים על תפקוד העובדים שלך, וכמה הם משפיעים על התפוקה שלהם? כי לא בהכרח שהצבע עליו החלטת בזמנו הוא הנכון כיום לעובדים שלך ולפעילותו של בית העסק.
23a77956-534f-4d73-83ff-3f44805ad28d

צבעים מאז ומתמיד ידועים כמשפיעים על נפש האדם. בית העסק שלך מורכב גם הוא מצבעים, האם חשבת לאחרונה מהי מידת ההשפעה של הצבעים על תפקוד העובדים שלך, וכמה הם משפיעים על התפוקה שלהם? משום שלא בהכרח שהצבע עליו החלטת בזמנו הוא הנכון כיום לעובדים שלך ולפעילותו של בית העסק.

לצבעים יש השפעה חיובית וגם שלילית.

יש צבעים שישפיעו על האנרגיה ועל ערנות העובד, יש כאלו שישנו את מצב הרוח ויש שיפתחו יצירתיות ומוטיבציה.

מנהל / בעל עסק שדואג לרווחת עובדיו ולהנאתם, ייטה לשים לב גם להשפעות הסביבתיות שלו.

הבאנו לכם טעימה קטנה על משמעות הצבעים ולמה הם גורמים:

  • הצבע הנעים ביותר והמרגיע הלאומי הוא הירוק. זהו צבע שמסמל טבע ורוגע. הצבע טוב במיוחד לאנשים שעובדים מול מחשב, הוא נותן הרגשה של מרחב וכיוון, ועוזר בקבלת החלטות. ניתן לשלב את הצבע הירוק עם צבע נוסף וגם על ידי פרחים וצמחים שמזכירים פריחה והתחדשות.
  • כחול הוא כמו הים והשמיים – מרגיע ומרכז. הכחול עוזר בתקשורת טובה ובהירות מחשבה. הכחול שמתקשר עם הטבע מייצג יציבות והתייעלות ועוזר לריכוז ולהבנת משימות מורכבות.
  • שמש זורחת מסמלת שמחה ואור, והיא בעצם, הצבע הצהוב. אם השאיפה שלכם לעובדים שמחים ועליזים, שלבו את הצבע הצהוב בבית העסק שלכם. הוא צפוי ליצור אווירה חיובית, יחסי חברות טובים בין העובדים בעסק שלך. כמו כן, הוא צפוי לסייע ליצירתיות ולהמרצת כושר ההמצאה של העובדים. הצבע הצהוב מומלץ לעבודות בעלות גישה יצירתית. עבודות כשל מעצבים, אומנים, מפתחים וסופרים.
  • רוצה אנרגיות גבוהות וקצב מואץ במשרד שלך? זרוק בו נגיעות של צבע אדום. האדום מסמל דחף ומהירות ועבודה מואצת עם קצב לב שפועם במהירות. אבל זהירות. רק נגיעות עדינות ולא to much כדי שהאדום-אדום הזה, לא ישתלט ויהפוך את העובדים שלך למתוחים, עצבניים ולחוצים. ההמלצה היא להשתמש בהם באזורים בבית העסק שבהם העובדים אינם שוהים למשך זמן ארוך, כמו: המטבחון או פינת הקפה. זהו צבע מצוין לבתי עסק כמו מסעדות. הוא מתמרץ את הלקוחות להיכנס, לאכול…ולצאת מהר ובכך מסייע לתחלופת לקוחות גבוהה יותר.
  • "שיהיה לך יום כתום". הצבע הכתום מסמל חברותיות, הוא מעורר שיחה, דמיון ואופטימיות. מתאים במיוחד לאזורי שיחה של קבוצות דיון וסיעור מוחות או לפינות ישיבה. כמו הצבע האדום גם בכתום כדאי להשתמש במינון נמוך.
  • סגול הוא צבע שנוי במחלוקת, מצד אחד הוא מעורר התנגדות, אך מי שאוהב אותו לא יוותר עליו. הוא מתקשר לאינטואיציה טובה, לרוחניות, ויחד עם זה לדמיון ומעוף. יותר מדי סגול יכול להביא לחוסר במציאות ולכן מספיק בנגיעות קטנות ממנו כדי לקבל את התחושה הנכונה.

צבעים מסוימים הם בעלי השפעה שלילית על נפש האדם ואל תתפלאו אם תמצאו אותם בבתי עסק רבים: אלו הגוונים השקטים והנייטראליים דוגמת הבז' והאפור.

צבעים אלו צפויים ל"עודד" את העובדים שלכם להיות סגורים חברתית, חסרי-אנרגיה ופסיביים. אם גם העסק שלכם "נגוע" בצבעים אלו, בצעו פעולות החייאה בעזרת נגיעות צבע שונות המתאימות לאופי העסק לפי הפירוט שהובא לעיל. צבעים אלו עשויים להחיות אותו ולהוסיף לו יותר חיות ואנרגיה.

הצבע הלבן שגם הוא נייטראלי, נתפש כצבע של התחדשות וניקיון, טוהר ורעננות. הצבע הלבן מסייע לסדר ומשמעת, אך ברגע שהוא ישלוט ללא עוררין הוא עלול לגרום לחוסר מנוחה, חוסר חשיבה והחלטה עצמית ואפילו לבעיות נשימה. גם בצבע הלבן מומלץ לשלב צבעים שונים כדי לעורר לפעילות מחשבתית ורוגע.

מה שברור, שלהכניס צבע והצלחה לחיי העסק שלכם ובעיקר שמחה וסיפוק לעובדים בתוכו, אין צורך במיליונים של שקלים.

מספיקה מעט חשיבה בנושא, למידה של הדברים, החלטה באילו צבעים המתאימים לאופי העבודה ולהרמוניה השולטת בה להשתמש.

כמו כן, יודגש כי השקעה בעולמו הפנימי של העובד משפרת את מצב רוחו ותורמת לרווחתו וכפועל יוצא את הרגשת שייכותו לעסק שלך, תפוקת ואיכות העבודה שלו תוך מתן שירות טוב יותר ללקוח.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים