מהלכים שיש לנקוט טרם היישום של מרכזיה וירטואלית בעסק

מהלכים שיש לנקוט טרם היישום של מרכזיה וירטואלית בעסק מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, Telecom Experts א. יש צורך בבחינת השדרוגים הנדרשים בעסק לרבות ברשתות הפנימיות, כבילה,... Read more »
telemarketing

מהלכים שיש לנקוט טרם היישום של מרכזיה וירטואלית בעסק

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, Telecom Experts

א. יש צורך בבחינת השדרוגים הנדרשים בעסק לרבות ברשתות הפנימיות, כבילה, אספקת חשמל, וכיו"ב. יש לבחון את רוחבי הפס הנדרשים לתקשורת ומה תהיה השפעתם על הרשת הפנימית והחיבורים החיצוניים והאם יש צורך בשדרוגים של הרשת וחיבוריה.

ב. יש צורך בקביעת רמת ההגנות והגיבויים לטלפוניה, סעיף תלוי גם בספק השירות (אם האבטחה נכללת בשירות הבסיסי, לרוב – כן), בתלות ברמת ההגנה המבוקשת, בהתאם לרמת הסיכונים המוערכת. תשומת לב, שמרכזיות בענן במיקור חוץ מטפלות בנושא האבטחה והגיבוי באופן מרוכז בד"כ, ללא עלויות נוספות. מומלץ לנהל מו"מ בנקודה זו.

ג. הקמת וחיבור מרכזיה בענן ה- SIP בד"כ זה עניין של ספק השירות ונעשה די בקלות ובמהירות. עקב רוחבי הפס הטובים, שיש היום ברשת האינטרנט בישראל (וגם לעולם), איכות השיחות כיום ממש טובה כמעט לכל יעד. מי שזקוק להגנות מיוחדות על השיחות שלו, כדאי שיבחן מול ספק השירות את נושא הצפנת השיחות ו\או העברת השיחות על חיבור רשת אינטרנט מוצפנת פרטית (VPN).

ד. בחינת מספר קווי החוץ הנדרשים: כלל חשוב הוא, שנדרש קו יוצא לכל 3 שלוחות פנימיות. חיבור עורק SIP הוא כיום הפתרון המומלץ, בגלל גמישותו למספר הקווים הנדרשים ועלותו (הזולה).

ה. בחינת שאר הדרישות הספציפיות של העסק:

1) האם נדרש רצף מספרי המאפשר חיוג ישיר פנימה (חי"פ) לשלוחות המרכזייה?

2) מהו מספר השלוחות הנדרשות וסוגיהן (לרבות שלוחות על מכשירי הסלולר).

3) האם נדרש תפריט ניתוב קולי במספר המוביל של המרכזייה למתקשרים?

4) האם נדרש שירות מסרים מאוחדים המאפשר קבלת דואר קולי ופקסים ישירות לתיבת הדואר האלקטרוני?

5) האם נדרשת אפשרות של הפעלת יישומים נפוצים דוגמת מיקרוסופט Exchange וחיוג ישיר מה- Outlook?

6) האם יש צורך בתוכנה לרישום שיחות ובקרת שימוש?

7) האם המרכזייה "דוברת" ותומכת בשפה העברית כדי שניתן יהיה להשתמש בה בקלות (אלא אם כל המשתמשים במרכזיה שולטים היטב באנגלית).

8) האם יש צורך במערכת זיהוי קולי בטלפוניה?

9) האם יש צורך בחיבור שלוחות מרוחקות (למשל בחו"ל) לסניפים ושותפים?

10) האם יש דרישות ייחודיות לעסק הקטן בהתאם למגוון עיסוקיו?

לכל שירותי המרכזייה יש סדרה שלמה של מוצרים נלווים הנרכשים לעיתים בנפרד (אם הם אינם מסופקים ע"י ספק שירותי הענן) ובראשם: מערכות הקלטה ותיעוד שיחה, טלפוני IP חכמים, IVR, מוזיקה בהמתנה לפי טעם אישי, שיחות ועידה בקול ובווידיאו, מערכות הגנה על הטלפוניה, תוכנות נלוות ושירותי ערך מוסף רבים, בהתאם לצרכים הייחודיים של העסק הקטן. לצורך הפעלת חלק ניכר מהתכונות האפשריות במערכות הללו, נדרשת תוספת רישיון או חומרה \ תוכנה בתשלום נפרד. לעיתים קרובות נדרש תשלום נוסף עבור ביצוע אינטגרציה עם מערכות CRM, Call Center, ERP, Outlook וכיו"ב, שיש כבר בעסק.

לכן, חשוב לתמחר את כל העלויות הנלוות לפני הרכישה של שירותי המרכזייה עצמה.

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים