מייל, שמייל, איך לשלוח תוכן שיווקי בלי להתבלבל – חלק ב'

אחרי שבחלק הקודם של המאמר, מיקדנו את קהל היעד שלנו והבנו כיצד כדאי שנופיע מזוהים בתיבת השליחה, הגיע הזמן להבין מה כדאי לרשום בחלק החשוב ביותר של המייל השיווקי: הכותרת.
Concept of sending e-mails from your computer

מייל, שמייל, איך לשלוח תוכן שיווקי בלי להתבלבל – חלק ב'

אחרי שבחלק הקודם של המאמר, מיקדנו את קהל היעד שלנו והבנו כיצד כדאי שנופיע מזוהים בתיבת השליחה, הגיע הזמן להבין מה כדאי לרשום בחלק החשוב ביותר של המייל השיווקי: הכותרת.

 

הכותרת של המייל היא הדבר הכי חשוב במייל שיווקי. הכותרת מטרתה "ללכוד" את הצופה שלכם, וליצור אצלו סקרנות שתגרום לו לפתוח את ההודעה.

נפרט כמה סוגים עיקריים של כותרות שכדאי לרשום וכאלו שכדאי להימנע מכתיבתן:

  • אם לקהל היעד שלכם יש שפה / ז'רגון מקצועי ספציפי, נסו להשתמש בביטויים מעולם התוכן המיוחד להם, על מנת "לתפוס" את העין שלהם בעודם מרפרפים על פני תיבת המייל. כך כותרת כמו: "תערוכת XXXX- תערוכה ברזולוציה אחרת!" תעניין מעצבים גרפיים ועוסקים בצילום / משחקי מחשב יותר מאשר שתעניין יועצי מס, למשל.
  • זה טוב להניע לפעולה, אך כותרות כמו: "בואו לתרום לחברה להגנת השבלול!", "בואו לתערוכת רכבי XXXX 2015!", "בואו להציל את עולם ההיי-טק". או בקיצור- "בואו, בואו, בואו"… יכולות להיות מאוד מאוסות. נסו לגרום ללקוחות שלכם לפעולה עם פעלים אחרים. למשל: "תכירו את הפטנט שיהפוך את הפייסבוק שלכם לשיחת היום".
  • בלי להפחיד. המנעו כמה שיותר מכותרות כמו "אם לא תקרא – איך תדע?" או "אם לא תכנסו, תפסידו!", אלו גם כותרות כלליות ומעורפלות שלא אומרות כלום וגם כותרות שמעוררות אנטגוניזם מעצם ההפחדה שבהן, ואפילו גורמות חשק לעשות "דווקא", ולא לפתוח את המייל.
  • רק בשבילך. רק היום. נסו להימנע מכותרות שכביכול נראות אישיות, אך למעשה מריחות מ"קופי-פייסט" חסר נשמה. זכרו שאנשים נרתעים מ"מתנות חינם".
  • הצעה לשיתוף פעולה. שיתופי פעולה הם דבר נהדר ומומנטום חם בעידן ברשתות החברתיות שאנו חיים בו. נסו לפנות ללקוחות שלכם כשאתם כותבים בשורת הנושא שזו הזמנה לשיתוף פעולה. תופתעו לגלות כמה אנשים יתעניינו במה שיש לכם להציע.

 

מתי לשלוח

האם את המיילים השיווקיים כדאי לשלוח בתחילת השבוע, ביום ראשון בבוקר, או כדאי בכלל לשלוח אותם ביום רביעי בלילה, כך שיהיו הדבר הראשון שהלקוחות שלכם יראו בבוקר יום חמישי לפני היציאה לסופ"ש?

אם נשלח את המייל הקבוצתי ביום חמישי בערב, סביר להניח שאף אחד לא יראה אותו בכלל עד יום ראשון בבוקר, ועד אז, הוא כבר יהיה קבור בין הררי מיילים שיגיעו ביום ראשון בבוקר.

אם שלחנו ביום ראשון, האם כדאי לעשות זאת על הבוקר, או לחכות דווקא לצהרי-היום, שעה שסביר להניח שאנשים כבר הספיקו לעבור על תיבת המייל שלהם ולנקות אותה קצת? לזמן שליחת המייל חשיבות מכרעת בשאלה אם יפתחו אותו.

לכן, נסו לתזמן את שליחת המייל, לפי הכללים המצוינים לעיל, באופן שיענה באופן המיטבי על הצרכים הספציפיים שלכם.  

בהצלחה!


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים