מיתוג עסקי – גם העסק שלך יכול להיהפך למותג בתחומו

האם פעם חשבתם על זה שגם כל אחד ואחת מאתנו הוא מותג? גם אנחנו מותגים!צורת הדיבור שלנו, צורת הלבוש שלנו, האופן שבו אנחנו מתייחסים לדברים והכי חשוב: הסיפור שאנו מספרים, הייחודיות שאנו מעבירים. כך מזהים אותנו. כך זוכרים אותנו.
Young worried man checking for thinning hair in the mirror

מיתוג עסקי – גם העסק שלך יכול להיהפך למותג בתחומו

מאת: אירית היימן, מומחית בייעוץ אסטרטגי שיווקי ומיתוג עסקי

כולנו אוהבים לקנות "מותגים", לדבר על "מותגים" ולהיות חלק מחברה המעריכה את כוחו של "מותג" חזק. לרוב, כשנשמע את המונח "מותג" נייחס אותו למוצרים, לחברות – ובראשנו יעלו תמונות של תפוח, משקאות תוססים וסלוגנים רבים יתגלגלו לנו על הלשון. 

האם פעם חשבתם על זה שגם כל אחד ואחת מאתנו הוא מותג?

גם אנחנו מותגים!

אנו קמים בבוקר, מתלבשים, מתארגנים ליום העומד בפנינו ויוצאים לדרך. האנשים שנפגוש יחוו אותנו דרך צורת הדיבור שלנו, צורת הלבוש שלנו, האופן שבו אנחנו מתייחסים לדברים והכי חשוב: הסיפור שאנו מספרים, הייחודיות שאנו מעבירים. 

כך מזהים אותנו. כך זוכרים אותנו.

ומה עם העסק שלך? אילו בגדים הוא לובש? באיזו שפה הוא מדבר אל לקוחותיו? הוא מספר להם סיפור או מעביר אותם חוויה?

המיתוג של העסק שלך מתחיל בשלום הראשון שהוא אומר כל בוקר (שם והגדרה), ממשיך בלוק הכללי שלו (לוגו, שפה גראפית), לאחר בדרך בה הוא אומר את הדברים (שפה תקשורתית) המביעה את דעותיו (ערכים) כל פעם מחדש (עקביות). מאוד חשוב שלעסק שלך יהיה משהו שונה לספר, בשורה (בידול, סיפור) – כי כך הוא יוכל לבלוט עם הצהרה חזקה מעל כולם (הבטחה).

מיתוג הוא כלי חשוב לכל חברה – קטנה כגדולה, לכל מוצר ולכל שירות.

מיתוג נכון מייצר את הבידול שלך אל מול המתחרים ומהווה יתרון תחרותי משמעותי אל מול הלקוחות.

לסיכום, רוצה להפוך את העסק שלך מותג בתחומו? הקפד על קיום המרכיבים הבאים:

  •    שם והגדרה / סלוגן
  •     שפה תקשורתית
  •   שפה גראפית
  •     ערכים 
  •  עקביות
  •   בידול
  • סיפור 
  • הבטחה

חשוב לזכור: המיתוג מעביר את הלקוח חוויה שמתחילה בראש – ומסתיימת בלב. תן ללקוחות לזכור אותך באמצעות חוויה רגשית שהעברת אותם. גרום להם לחייך, להתרגש, לחשוב ולספר לחברים.

 

 

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים