"מי יציל את העסק שלי": הרוב על מצלמות האבטחה בעסק

פריצות וגניבות הפכו ל"מכת מדינה" ובכל שנה כמות התלונות על כך רק גדלה ועולה. גם בתוך העסק ייתכנו לפעמים מעילות מצד העובדים, גניבות סחורה או השחתה על ידי קונים "תמימים" ופריצות באישון לילה. בעל עסק שרוצה למגן ולהגן על בית העסק שלו כראוי, יחפש פתרונות שונים שיעזרו לו לגלות התנהלות חריגה בעסק ולתעד זאת, האפשרות המוכרת והטובה שביניהם היא התקנת מצלמות אבטחה
security camera

"מי יציל את העסק שלי": הרוב על מצלמות האבטחה בעסק

מאת: לימור שטרן

פריצות וגניבות הפכו ל"מכת מדינה" ובכל שנה כמות התלונות על כך רק גדלה ועולה. גם בתוך העסק ייתכנו לפעמים מעילות מצד העובדים, גניבות סחורה או השחתה על ידי קונים "תמימים" ופריצות באישון לילה. בעל עסק שרוצה למגן ולהגן על בית העסק שלו כראוי, יחפש פתרונות שונים שיעזרו לו לגלות התנהלות חריגה בעסק ולתעד זאת, האפשרות המוכרת והטובה שביניהם היא התקנת מצלמות אבטחה שגורמות להרתעה מפני גנבים, עובדים לא אמינים, נזק על ידי קונים ועוד. על ידי אפשרות הצפייה ממקום רחוק בעזרת המצלמות תוכל להיות מעודכן בזמן אמת ולהיערך נכון לבעיה.

כדי לרכוש את המצלמות הטובות והמתאימות לעסק שלך יש לשים לב לדברים הבאים:

1. מידת התאורה

תנאי התאורה בתוך העסק ובסביבתו ישפיעו על סוג המצלמה הדרושה. בעסק בעל סביבה של תאורה עמומה או משתנה תידרש מצלמת אבטחה עם רגישות גבוהה לאור לעומת זאת במקום בהיר ומואר אין צורך במצלמה מיוחדת. בתנאים של סביבה חשוכה תידרש מצלמה עם אפשרות לשינוי מצבי אור או מצלמות אינפרא אדומות שרגישות מאוד לשינוי ברמת האור.

2. היכן למקם את המצלמות?

כדי לכסות את העסק בצורה הטובה ביותר יש להתקין מצלמות בנקודות המפתח של העסק: השבילים המובילים למבנה, את הצד האחורי של בית העסק, כניסה קדמית ואחורית, ואזור כניסת הספקים ו/או פריקת הסחורה. בתוך העסק יש להתקין את המצלמות כך שיתנו טווח על כל חלל העסק ובמידה ויש כספת רצוי להתקין גם בתוכה מצלמה.

3. האם האפשרות לצפייה מרחוק היא כדאית?

כאשר יש אפשרות לצפות מרחוק במתרחש בעסק ובסביבתו על ידי מחשב מרוחק, טאבלט או טלפון חכם, היכולת להגן על העסק היא גדולה יותר ומשמעותית מאוד. כמעסיק תוכל לצפות בפועלים שלך בכל שעות הפעילות גם כאשר תידרש לצאת מהמקום עצמו וכך גם תוכל לצפות בלקוחות שלך והתנהגותם. בעזרת היכולת לצפייה מרחוק שתחובר אל מצלמות העסק שלך עם מוקד שמירה מבצעי יוכל המוקד לצפות מרחוק בעסק ובמתרחש בו ועם קבלת ההתראה על ידי זיהוי או דיווח על פריצה, תיפתח מצלמה הממוקמת בעסק על המסך במוקד שתתעד ותדווח על הנעשה בזמן אמת ותאפשר לשלוח את הכוחות המתאימים לטיפול באירוע.

4. איזו מצלמה תתאים מחוץ למבנה העסק?

יש שוני בין מצלמת אבטחה בתוך העסק לבין מצלמה חיצונית שמתעדת את הנעשה בחוץ. השוני ביניהם נובע מתנאי הסביבה השונים והמושפעים ממנה. תנאי התאורה השונים, מזג האוויר שמשתנה מעונה לעונה, קרני שמש וגשם שיורד, כל אלו מחייבים סוגי מצלמות שונות. לסביבת מבנה העסק – תידרש מצלמה חיצונית שתהיה חזקה ועמידה לתנאי מזג האוויר ולתאורה שמתחלפת בהתאם לעונות השנה. בסביבת העבודה שבתוך העסק תידרש מצלמה פנימית ללא תנאי חסינות מיוחדים.

5. האם כדאי לבחור במצלמת אבטחה ממונעת?

מצלמת אבטחה ממונעת היא בעלת חופש פעולה גדול ונותנת כיסוי רחב יותר. יש בה אפשרות לעקוב אחר אובייקט מסוים בחלל גדול ואיננה ממוקמת על מקום אחד בלבד. מצלמת אבטחה נייחת תתאים במקומות שיש צורך בהם במיקוד קבוע כמו כניסה, מקום מסוים בעסק בו יש דברי יקרי ערך וכדומה. למרות זאת, במקום בו נידרש כיסוי רחב ומעקב עדיפה מצלמה ממונעת על זאת נייחת. הראשונה פשוט תוכל להטות את העדשה לצדדים השונים ולהתאים גם את זום העדשה ומיקודה למיקום נבחר.

6. מצלמה נסתרת: במה היא יעילה יותר?

הדעות נוטות לכאן ולכאן, במצלמה הגלויה לעין, יודע האדם כי הוא מתועד ולכן יתנהג כראוי ולא יבצע עבירה כלשהי, כך תימנע את הבעיה מלכתחילה. אך כדי לגלות התנהגות לא הולמת או חריגה של העובדים והספקים, עדיפה מצלמה נסתרת בסביבתה יתנהלו האנשים ללא היסוס ובצורה טבעית. בעזרתה יהיה ניתן לזהות אצל העובדים אמינות, אדיבות ועל מי ניתן לסמוך מהם.

כמו בהרבה מן הדברים בעסק, בהם פנית למומחים בתחום כדי ללמוד ולקבל את הכלים הנכונים לתפעול העסק שלך כך גם בשמירה והגנה על הקיים כדאי ומומלץ לפנות לטובים בתחום, לפרוס בפניהם את מבנה העסק ואת צרכיו ולקבל הצעה שתקיף אותם ותגן על העסק שלך בצורה הטובה ביותר.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים