מי מפחד מעיצוב העסק?

האם חשבתם פעם על המסר שלקוחות מקבלים כאשר הם נכנסים למשרד או לבית העסק שלכם? מסתבר כי רבים מבעלי העסקים נוטים להזניח את נושא עיצוב המשרד שלהם. אותם בעלי עסקים, לא לוקחים לתשומת ליבם את המסרים התת-הכרתיים המופעלים על הלקוחות בעת כניסתם הראשונה לעסק שלכם. וזה חבל.
business plan on wall

מי מפחד מעיצוב העסק?

מאת: כתבת "הטורבו העסקי"

האם חשבתם פעם על המסר שלקוחות מקבלים כאשר הם נכנסים למשרד או לבית העסק שלכם?

מסתבר כי רבים מבעלי העסקים נוטים להזניח את נושא עיצוב המשרד שלהם.

אותם בעלי עסקים, לא לוקחים לתשומת ליבם את המסרים התת-הכרתיים המופעלים על הלקוחות בעת כניסתם הראשונה לעסק שלכם.

וזה חבל.

תשומת לב נכונה לעיצוב החלל העסקי שלכם, יכולה להיות מתורגמת באופן ישיר להגדלת מאגר הלקוחות. לקוח שחווה תחושה נעימה בבית העסק שלכם, ירצה לחזור אליו, ואולי אף להמליץ לחברים.

האם יש צורך במעצב פנים המתמחה בעיצוב עסקי לכל בעל עסק?

התשובה אינה חד משמעית. מומלץ מאוד להיעזר בשירותיו של מומחה בתחום שכן, היועצים הנ"ל עובדים עם הרבה בתי עסק ויוכלו לפתח עבורכם "שפה עיצובית" שתהווה את "כרטיס הביקור" שלכם בעיני הלקוח.

דמיינו למשל משרד, שלמרות גודלו הקטן, הוא מחולק באופן נכון, והמבואה אליו גדולה ונעימה, ופינת ההמתנה ממוזגת ומרווחת, כך שנעים לכם כלקוחות לשהות שם ואינכם מרגישים דחף עז לעזוב את המקום.

מומחה יועץ לעיצוב יוכל גם לתת פתרונות לחללים בעייתיים (האם למשרד שלכם יש חלון? האם אתם ממוקמים בליבו של אזור תעשייה, מוקפים במוסכים או בתי חרושת? וכדומה).

ייתכן וזו השקעה כלכלית, שעסקים בתחילת דרכם נוטים לראות כמיותרת, אך בטווח הארוך, זו השקעה משתלמת ביותר.

גם אם אין באפשרותכם לשכור מומחה חיצוני לעיצוב בית העסק שלכם, תוכלו לעשות זאת בעצמכם על ידי הסתמכות על מעט הבנה בעיצוב, ובעיקר על ידי מענה לשאלות הממקדות הבאות:

  1. מה המסר של העסק שלכם? עליכם להיות מסוגלים לתמצת זאת למשפט אחד.

נאמר למשל שמהסר של העסק שלכם הוא "חדשנות". המצאתם מוצר חדש, צעיר ובועט, ואתם רוצים לצעוק זאת מכל הגגות. רצוי שעיצוב בית העסק שלכם יעשה זאת עבורכם, ובצורה מתוחכמת. יכול להיות שאלו התמונות שתבחרו לשים על הקירות. יכול להיות שאלו הצבעים שבהם תבחרו לצבוע את הקירות. שימו לב לבחור ברהיטים המשדרים "צעיר" ו"אנרגטי".

  1. מי הלקוחות שלכם, ואילו לקוחות אתם רוצים למשוך?

נאמר ואתם משרד של עורכי-דין. מצד אחד, אתם רוצים שהמשרד ישדר את הטעם האישי שלכם. הייתם רוצים לשים בפינת הקבלה תמונת נוף של חופים בתאילנד. מצד שני, רוב הלקוחות שלכם, הם לקוחות מבוגרים, המגיעים אליכם לפתרון סכסוכים בין חברות מהגדולות במשק. אולי יתאים לבחור ברהיטים יותר סולידיים, עשויים מעץ טבעי, המשדרים חשיבות ויציבות.

גם אם אין בכוונתכם לפנות למעצב פנים, תוכלו להיעזר באנשי מקצוע בחנויות הרהיטים.

צלמו את חלל העבודה שלכם.

מקדו במספר מילים את המסר שברצונכם "לשדר" ללקוחות.

גשו לאחת מאינספור חנויות הריהוט הקיימות באזורכם ובררו עם היועצים בחנות על אילו רהיטים ואביזרים משלימים (תמונות / אהילים / שטיחים / מנורות) הם ממליצים להעברת המסר.

בכל מקרה: אל תסתפקו בעצתו של מומחה אחד.

קבלו חוות דעת, צלמו את הפריטים שברצונכם לרכוש, והתייעצו עם חברים/ בני משפחה/ אנשים שאתם סומכים על טעמם לגבי הרעיון העיצובי שקיבלתם. אפילו דפדוף במגזין של עיצוב לחללים עסקיים יכול לתת לכם הרבה השראה בנוגע לעיצוב שבו תבחרו לבסוף.

מה שחשוב, זה לא לפחד מרעיון העיצוב לעסק, ולא להזניח אותו במחשבה השגויה שזה לא מעניין את הלקוחות שלכם. האמת היא שזה כן.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים