"מפה לאוזן": שיטת שיווק שאסור לוותר עליה

בעלי עסקים מחפשים תמיד כיצד להגדיל ולפרסם את העסק שלהם. שיטות הפרסום הן מגוונות מאוד ולכל אחת מהן ערך משלה. אך יש שיטה שאסור לוותר עליה - היא זולה, אמינה וידועה כמוצלחת מאוד, אולי, המוצלחת ביותר, הוויראלית ביותר - שיטת השיווק "מפה לאוזן". לשיטה של שיווק "מפה לאוזן" יש הרבה מאוד כוח והיא יכולה לקבוע האם העסק יצליח או ייכשל.
Shocking

"מפה לאוזן": שיטת שיווק שאסור לוותר עליה

מאת: לימור שטרן

בעלי עסקים מחפשים תמיד כיצד להגדיל ולפרסם את העסק שלהם. שיטות הפרסום הן מגוונות מאוד ולכל אחת מהן ערך משלה. אך יש שיטה שאסור לוותר עליה – היא זולה, אמינה וידועה כמוצלחת מאוד, אולי, המוצלחת ביותר, הוויראלית ביותר – שיטת השיווק "מפה לאוזן".

לשיטה של שיווק "מפה לאוזן" יש הרבה מאוד כוח והיא יכולה לקבוע האם העסק יצליח או ייכשל.

כל בעל עסק משתוקק כי לקוחותיו יגיעו אליו דרך המלצות של לקוחות שהיו אצלו ויצאו מרוצים, אלו שחוו חווית רכישה / שירות מוצלחת והפכו לשגרירים טובים של העסק שלך.

על מנת להצליח ולפתח שיטה זאת עליך להתמיד ולבצע את הכללים הבאים, השיטה תצליח ושיווק "הפה לאוזן" של בית העסק שלך יצליח ויתפוס תאוצה:

1. שירות / מוצר מנצח:

כלל ראשון והכרחי בכל שיטת שיווק שהיא, ושיבטיח את הדרך של העסק שלך להצלחה הוא – נתינת שירות / מוצר טוב ואיכותי. אם כלל זה לא יתקיים, ספק גדול אם תצליח לשווק בשיטה "הפה לאוזן" את העסק שלך. כשיש מוצר או שירות שהוא יעיל, בעל ערך מוסף והרוכש אותו ייצא עם הרגשה טובה ומרוצה, הוא יספר על כך לחברים ולמשפחה המורחבת שלו מה שיגרום לפרסום העסק שלך. שם בית העסק שלך ייזכר אסוציאטיבית כמקום אמין וטוב שכדאי לסגור בו עסקאות וכשהאדם יזדקק לשירותיך הוא יזכור את ההמלצות הטובות שנתנו לו אלו שרכשו את המוצר / שירות ויגיע לרכוש אותו.

2. ערך מוסף:

כשהלקוח יקבל שירות שהוא מעבר למה שציפה לו, הוא יהיה מרוצה כפליים. כדי "לזרז" את תהליך השיווק "מפה לאוזן", חפשו להעניק ללקוח ערך מוסף, אותו "משהו" שבגללו יהיה שווה לו להגיע דווקא אליך. הדבר יכול להיות קטן בשבילך, אך בעל ערך רב ללקוח שלך, כמו: הנחה, ביטוח, שירות מקיף, מתנה תואמת וכדומה.

3. היו חבריים:

הבטחת? תקיים ועל הצד הטוב ביותר. אל תוותר על פגישה עם הלקוח גם אם תהיה קצרה, התעניין בו והיה "חבר" של הלקוח. השתדל לשמור על קשר אישי וישיר והדגש את יכולתו לפנות אליך בכל זמן ולכל צורך.

4. עצות וטיפים לא עולים כסף:

נתקלתם בשאלה או בעיה של לקוח פוטנציאלי או אדם הזקוק לעזרה בתחום המקצועי של העסק שלך – אל "תתקמצן" ונדב לו את עצתך. שאלות ברשתות החברתיות השונות, פורומים ותגובות או סתם שאלה שחבר שואל בשביל חבר, יכולים להיות סגירת העסקה הבאה שלך, גם אם כרגע הוא לא קנה דבר. ענה להם במקצועיות, אדיבות ונכונות לעזור, המסר השקט והמקצועי ייקלט בתת מודע של הלקוח הפוטנציאלי והוא כבר יפנה אליך שוב כשירצה לבצע רכישה.

5. כתבו מאמרים מקצועיים:

אתה מוצלח ויעיל בעסק שלך, מבין את הדקויות וההבנות הנצרכות לתחום המקצועי שלך- כתוב על זה, תתחיל כאן באתר שלנו. חלוק את מקצועיותך ושתף עם האחרים. מעט הזמן אותו תשקיע בכתיבה, יניב לך לקוחות רבים. לפני הכתיבה חשוב מה מעניין את הלקוחות הפוטנציאליים שלך, מהם הנושאים להם הם יצטרכו ואלו חידושים ורעיונות תוכל להעניק להם. חשיבה נכונה וכתיבה משתפת יביאו לתוצאות שיפתיעו גם אותך. את המאמרים תוכל לפרסם ולהעלות ברשתות החברתיות או באתרים מקצועיים שמספקים ידע מקצועי בתחומים שונים, כמו זה שאתה מעיין בו כעת.

6. תמליצו על אחרים:

פרגון לא עולה כסף, גם לא פה בישראל. המלצות על בעלי מקצוע אחרים, לא יכניסו אותך למינוס בבנק, לכן פרגן גם לאחרים. נהנית ממוצר או משירות טוב, קיבלת יחס מיוחד, יצאת מרוצה? – פרגן לעסק שממנו יצאת מרוצה. ההמלצה תועיל לך ולאחרים ותעניק לך שם טוב של אדיב ויעיל.

7. נהניתם, כתבו על כך:

הלקוחות היו מרוצים והם אף אמרו לכם זאת – בקשו מהם שימליצו על כך בכתב לחברים שלהם ואם ניתן שיעלו את המלצתם על הכתב בדרכים שונות. לדוגמא: באתר האינטרנט שלכם או על גבי קיר מיוחד בעסק שלכם. המלצה ושיתוף המידע עם מעגל החברים של הלקוח המרוצה בימים הסמוכים לקבלת השירות / מוצר יהוו פרסומת נהדרת.

שיתוף ההמלצה בתפוצת המייל שלך, בהודעת SMS  וברשתות החברתיות תוכל להיות ויראלית ולהגיע לאנשים רבים.

לסיכום:

שיווק ופרסום מ"פה לאוזן", זוהי טכניקת שיווק ויראלית, בה משתמשים על ידי תכונות האישיות של האדם להגביר את המודעות לעסק שלנו. בעזרת העברת המידע מפה לאוזן, הגברת התודעה והעברתו של המסר, יורחב קהל היעד והכרתו של הציבור את העסק שלך. מחקרים מוכיחים כי שיטת השיווק של מ"פה לאוזן", הינה אחת משיטות השיווק מבין הוותיקות, אך יעילה ומצליחה מאוד.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים