סקירה שהיא חובה: על מגוון אזעקות לעסק שלכם

מערכת אזעקה אלקטרונית מגינה על הרכוש בעסק, וממגנת מפני פורצים בעזרת אלמנטים, כמו: גלאי נפח, גלאי קרן, מתג מגנטי לדלתות וגלאי וילון חיצוני או פנימי. מערכות אזעקה לעסקים נבדלות אלה מאלה ביכולותיהם. יש מערכות שמכילות יומן פעולות המפרט כל פעולה שנעשה, כגון: שעת הפעלת המערכת, מי הפעיל אותה (על פי קודים שונים הניתנים למפעילים השונים), מתי נוטרלה ואיזה גלאי הפעיל את האזעקה.
Woman Setting Control Panel On Home Security System

סקירה שהיא חובה: על מגוון אזעקות לעסק שלכם

מאת: עידו גלנטי, מומחה במיגון עסק.

מערכת אזעקה טובה לעסק כיום כוללת רכזת, מקודד כתוב בעברית, מצבר גיבוי, גלאי נפח, צופר פנימי.

בבואך להתקין אזעקה בעסק קטן או בינוני רצוי מאוד לשלב את מערכת האזעקה עם מערכות של מצלמות אבטחה.

כך, אפשר לעקוב אחרי מה שמתרחש בעסק, ובעצם לקבל מערכת אבטחה מושלמת.

מיקום הגלאים, תכנון נכון, ידע וניסיון הם דברים הכרחיים בהקמת מערכת אבטחה מושלמת למניעת פריצות ווונדליזם.

מערכת אזעקה אלקטרונית – מערכת אבטחה משולבת

מערכת אזעקה אלקטרונית מגינה על הרכוש בעסק, וממגנת מפני פורצים בעזרת אלמנטים, כמו: גלאי נפח, גלאי קרן, מתג מגנטי לדלתות וגלאי וילון חיצוני או פנימי.

מערכות אזעקה לעסקים נבדלות אלה מאלה ביכולותיהם. יש מערכות שמכילות יומן פעולות המפרט כל פעולה שנעשה, כגון: שעת הפעלת המערכת, מי הפעיל אותה (על פי קודים שונים הניתנים למפעילים השונים), מתי נוטרלה ואיזה גלאי הפעיל את האזעקה.

ישנה אפשרות לחבר כרטיס מסרון (SMS) ואז, לדוגמא, כאשר האזעקה פועלת, נוכל לדעת  מאיזה אזור או אזורים היא הופעלה.

ישנם אלמנטים שונים של מערכות אזעקה לדוגמא, כמו: מתג מגנטי שקוף ששקוע במשקוף הדלת, גלאי נפח פנימי שניתן לשים אותו ברחבי-החדר, גלאי קרן אקטיבי שממוקם מחוץ לעסק וכך מונע פריצה וכניסה מחוץ לעסק, גלאי נפח חיצוני שמפעיל את עצמו מתי שמישהו נכנס לאזור החיצוני של העסק וגלאי וילון חיצוני שנמצא בדרך כלל בחלונות גדולים.

תכנון מערכת האזעקה בעסק

הזמן הטוב ביותר לביצוע תכנון של מערכת אזעקה הוא בזמן התכנון של נקודות החשמל והתקשורת. ההליך מתרחש, בדרך כלל, בד בבד עם הקמת העסק הקטן או הבינוני.

בתכנון עצמו מסכמים את הנקודות של גלאי הנפח, גלאי הקרן החיצוני, גלאי וילון, מתג מגנטי ומקודדים להפעלה. תכנון וחיבור מערכת אזעקה בעסק קטן או בינוני הוא נושא מורכב ביותר ורצוי מאוד לתאם אותו במקביל לפעילותם של החשמלאים, אדריכלים והאנשים הטכניים שמרכיבים את מערכת האזעקה בו.

סוג נוסף של אזעקה היא מערכת אזעקה מיוחדת בעסק לשומרי שבת.

זוהי בעצם מערכת שמותאמת או יודעת להידרך על פי השעות והימים שקבעו לה.

מערכת אזעקה קווית או אולי אלחוטית אולי בעצם משולבת?

מערכת נוספת, פופולארית מאוד בעיקר בעסקים קטנים ובינוניים, היא מערכת אזעקה אלחוטית.

ניתן להרכיב כמעט כל מערכת אזעקה קווית כמערכת אלחוטית למעט מערכת העושה שימוש בגלאי וילון חיצוני ובגלאי אקטיבי.

מערכת אזעקה אלחוטית היא האפשרות המועדפת כאשר לא בוצעו הכנות קודמות בצנרת הפנימית לשם הרכבת והתקנת רכיבים קוויים. ישנם גלאים אלחוטיים אשר מגינים במידה שווה כמו הגלאי הקווי.

השוני הגדול ביניהם הוא מחיר הגלאי האלחוטי שיותר יקר מהקווי. מערכת אזעקה אלחוטית לעסקים רצוי לשלב לעיתים עם מערכת אזעקה קווית שמורכבת מגלאים קוויים.

לסיכום:

מערכת אזעקה קווית עם מתאם אלחוטי היא מערכת אזעקה שנותנת פתרון ללא פחות מאשר 96 אזורי גילוי.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים