על חשיבות תזרים המזומנים בעסק שלך

אחד המונחים השכיחים ביותר בהם נתקל כל בעל עסק במהלך ניהול העסק שלו הוא תזרים מזומנים, אך מניסיוני מסתבר שלמרות חשיבותו הרבה ואף הקריטית של תזרים המזומנים להישרדותו של העסק, בעלי עסקים רבים טועים בניהול תזרים המזומנים שלהם ופוגעים במו ידם בסיכויי הצלחתו. במאמר שלפניכם נתמקד בנושא תזרים המזומנים בעסק. נראה מהו תזרים מזומנים, מדוע הוא כה חשוב, מהם מרכיביו, מהו דו"ח תזרים מזומנים ומה הוא צריך לכלול. בנוסף, נלמד על מה חשוב להקפיד כאשר אנו מנהלים את תזרים המזומנים של העסק.
Negative cash flow concept

על חשיבות תזרים המזומנים בעסק שלך

מאת: רו"ח רותם זילברמן, מומחה לייעוץ פיננסי לניהול העסק.

אחד המונחים השכיחים ביותר בהם נתקל כל בעל עסק במהלך ניהול העסק שלו הוא תזרים מזומנים, אך מניסיוני מסתבר שלמרות חשיבותו הרבה ואף הקריטית של תזרים המזומנים להישרדותו של העסק, בעלי עסקים רבים טועים בניהול תזרים המזומנים שלהם ופוגעים במו ידם בסיכויי הצלחתו.

משום כך, במאמר שלפניכם נתמקד בנושא תזרים המזומנים בעסק. נראה מהו תזרים מזומנים, מדוע הוא כה חשוב, מהם מרכיביו, מהו דו"ח תזרים מזומנים ומה הוא צריך לכלול. בנוסף, נלמד על מה חשוב להקפיד כאשר אנו מנהלים את תזרים המזומנים של העסק.

חשיבות השמירה על תזרים מזומנים רצוי בעסק

תזרים המזומנים, כשמו כן הוא – הוא מתאר את האופן בו זורמים המזומנים אל העסק וממנו, תוך מיון על פי תאריכי הפעולות. במידה והדבר אינו ברור מאליו, מזומנים אינם רק כסף מזומן – הם כוללים את כל סכומי הכסף שהתקבלו בעסק (הנקראים תקבולים) ומתארים את כל התשלומים ששולמו באמצעותו.

בנקודה זו חשוב להדגיש כי הסכומים כבר כוללים מע"מ.

התקבולים והתשלומים מורכבים מן המרכיבים הבאים:

         תקבולים:

  • הכסף שנכנס אל העסק בזכות פעילותו העסקית.
  • הכסף שנכנס אל העסק בעקבות השקעות בו.
  • הלוואות שהעמידו גורמים חיצוניים לרשותו של העסק.                                                                                    תשלומים:
  • הכסף ששילם העסק עבור פעילות עסקית שוטפת, כגון לשכ"ד, לספקי חומרי גלם ושירותים וכן הלאה.
  • הכסף ששילם העסק עבור פעילות עסקית שאינה שוטפת, כגון חידוש הציוד בו הוא משתמש.
  • פדיון הלוואות שנלקחו על ידי העסק בעבר.

תזרים מזומנים אינו רק כלי לשליטה שוטפת בניהול העסק, אלא הוא מהווה גם אינדיקטור ראשון במעלה לגבי ניהול עסק לא תקין. אם העסק מתקשה לנהל את תזרים המזומנים שלו, חשוב להסתייע בליווי פיננסי ולהחזיר אותו לפסי ההתנהלות התקינים. הזנחת הטיפול בתזרים המזומנים עלולה, קרוב לוודאי, להביא אותו לידי קשיים.

יתירה מכך: ניהול תקין של תזרים המזומנים הוא גם כרטיס הביקור של העסק אל מול גורמים חיצוניים.

במידה ומשקיע למשל ישקול להשקיע בעסק, אחד הדברים הראשונים שיבקש לבחון הוא את תזרים המזומנים שלו. כך גם גורמי מימון חיצוניים, כדוגמת: בנקים וקרנות, שיבחנו את איתנותו וניהולו התקין של העסק על פי ניהול תזרים המזומנים שלו.

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים