עשה זאת בעצמך: יחסי ציבור ללא עלות כספית

יחסי ציבור חשובים בכל עסק, קטן או גדול. רבים הם החושבים אחרת וסבורים שלעסק קטן אין צורך ביחסי ציבור, אך עסק שרוצה למתג עצמו כמומחה בתחומו, גם אם הוא נחשב כעסק קטן, לא יכול להפקיר את המגרש התקשורתי למתחרים שלו. אם בכל זאת, אתה חייב להוזיל עלויות בעסק, אינך יכול לוותר על יחסי הציבור שלו, ולכן תיאלץ לעשות זאת בעצמך. העצות הכי חשובות כאן.
vector businessman giving an interview to journalists

עשה זאת בעצמך: יחסי ציבור ללא עלות כספית

מאת: לימור שטרן.

יחסי ציבור חשובים בכל עסק, קטן או גדול. רבים הם החושבים אחרת וסבורים שלעסק קטן אין צורך ביחסי ציבור, אך עסק שרוצה למתג עצמו כמומחה בתחומו, גם אם הוא נחשב כעסק קטן, לא יכול להפקיר את המגרש התקשורתי למתחרים שלו. אם בכל זאת, אתה חייב להוזיל עלויות בעסק, אינך יכול לוותר על יחסי הציבור שלו, ולכן תיאלץ לעשות זאת בעצמך.

אז מה עושים? פשוט מאוד:

  • הידע שלכם – שווה כתבה. בתור מומחים בתחום העסק שלכם, חלקו את הידע הרב שיש לכם. כתבו אותו בצורה מסקרנת ומעניינת, שלבו עצות מועילות ותנו טיפים חשובים בנושא העסק שלכם.
  • סקרים וגרפים אהובים מאוד אצל הקוראים ולכן גם על הכותבים אותם – היעזרו בזה. ניתן להשיג סקרים וגרפים קיימים או להזמין סקרים ומידע סטטיסטי, ולשלב אותם בכתבה הקיימת.
  • מצא קשר בין הכתבה לנושאים אקטואליים בחדשות. ככל שהחומר יהיה אקטואלי יותר ומעניין, הסיכויים לפרסומו יהיו גבוהים יותר.
  • השיגו שמות, טלפונים או מיילים של כתבים / עיתונאים המסקרים את תחום העסק שלך- זה לא קשה ואפילו פשוט מאוד. בדרך כלל, על-ידי שיחה אל מערכת העיתון תוכלו למצוא אותם בקלות רבה.
  • העבירו את החומר לכתב בצורה מושכת ומסקרנת. כשאתה שולח את הכתבה שלך למייל, הקפד על כותרת מסקרנת ולא שגרתית בשורת הנושא. זה צפוי להבטיח את פתיחת המייל על-ידי הכתב וקריאתו.
  • כדאי להציע לכתב הטבה כלשהי או מתנה ולעניין אותו להגיע אל העסק שלך – כך תוכלו לבצע היכרות אישית (לא ללחוץ יותר מדי ולא "לשגע" אותו, שלא יימאס לו). כמו כן, מסיבות השקה לבית העסק שלך, יתרמו לקשר עם הכתב, יכירו לו את העסק שלך ויתמרצו אותו לכתוב עליך.
  • לאחר כמה ימים או שעות, תלוי בהקשר הכתבה לעניינים האקטואליים בחדשות (אם מדובר בחדשות יומיות או באירוע מתמשך), רצוי ליצור קשר נוסף עם הכתב לתזכורת ולהמרצה. במיוחד אם העניין לא "נטחן" עד דק בכלי- התקשורת.
  • אם יש לכם אייטם מיוחד בהקשר לעסק שלכם, תעניינו בו את הכתב. אם הבטחתם לו בלעדיות או ראשוניות על האייטם- בצעו זאת והיו אמינים.
  • רצוי להוסיף תמונה שלך או תמונת אילוסטרציה מבית העסק שלך, מה שיגרום להרגשת שייכות והיכרות.
  • גם כתיבת מאמרים ודעות במדורים הרלוונטיים, בצירוף שמך, ההתמחות שלך ושם בית העסק, יוסיפו פרסום לעסק שלך וימתגו אותי כמקצועי בתחומו.

לסיכום: 

חשוב ליצור קשר עם כתבים ועיתונאים כדי להתפרסם. ככל שתכיר יותר ותעניין אותם באייטמים וכתבות מעניינות, תוכל ליצור לעצמך יחסי ציבור טובים שימתגו את העסק שלך כאמין ומקצועי, מה שיביא לקידום העסק שלך ולגידול ברווחים.

 

 

 

 

 

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים