צעדים ראשונים בדרך לבניית אתר אינטרנט מוצלח

צעדים ראשונים בדרך לבניית אתר אינטרנט מוצלח מאת: איתמר אורן ישראלי,  פיתוח אתרים ואפליקציות לפני שנכנסים לכל הפרטים וההחלטות הטכנולוגיות השונות יש צורך להבין ולהפנים כי אתר... Read more »
Engineer at a construction site

צעדים ראשונים בדרך לבניית אתר אינטרנט מוצלח

מאת: איתמר אורן ישראלי,  פיתוח אתרים ואפליקציות

לפני שנכנסים לכל הפרטים וההחלטות הטכנולוגיות השונות יש צורך להבין ולהפנים כי אתר אינטרנט הוא עסק לכל דבר ועניין.

גם אם אתם מעוניינים באתר אינטרנט תדמיתי או אתר תוכן ללא מטרות רווח, חשוב מאד לזכור שנגישות האתר חשובה ביותר.

אתר אינטרנט שאינו נגיש לכלל הגולשים אינו ממלא את ייעודו בין אם בנייתו היא מלכתחילה למטרות מסחריות מובהקות ובין אם בנייתו היא למטרות אחרות.

להבטחת איכות האתר, יש לקחת בחשבון מראשית הבנייה את עניין החשיפה בפני קהל גולשים גדול ככל שניתן. ההבנה שאתר אינטרנט הנו עסק לכל דבר חייבת לעמוד בבסיס של תהליך ההקמה. יש להתבסס על חשיבה עסקית לכל דבר.

אחת התובנות החשובות ביותר שצריכה לעמוד לנגד עיניכם במידה והתחלתם בבניית אתר אינטרנט מסחרי, היא שללא חשיפה ונגישות, ההשקעה שלכם תרד לטמיון. גם אתר מושקע ביותר הכולל תכנים איכותיים ומעוצב באופן מרהיב אינו שווה דבר ללא מבקרים.

אתר שכזה הוא בדיוק כמו חנות מפוארת ומושקעת אשר ממוקמת ברחוב נידח ואינה זוכה כלל לקונים ומבקרים. ללא גולשים אין שום סיכוי שתממשו את המטרות שלכם גם אם האתר שלכם הוא מלאכת מחשבת מכל הבחינות.

חוויית המשתמש האיכותית היא השלב השני: לאחר שהבאתם קהל גולשים לאתר שלכם, עליכם להפוך את המשרד או החנות השוממת שלכם לרחוב סואן מלא בקונים ועליכם לדאוג שחוויית המשתמשים באתר שלכם תהיה טובה וידידותית.

בניית אתר איכותי חייבת לכלול תכנון מפורט של ממשק נוח וידידותי שיסייע לגולשים ליהנות מחוויית משתמש איכותית ונעימה. אין צורך להעמיס על האתר עיצוב המכביד על הגלישה ומקשה על ההתמצאות. אחת הנקודות המהותיות ביותר שיש להביא בחשבון כשמדובר באתר מקצועי, היא המיקוד. חובה להיות ממוקדים לגבי המטרות שלכם בניהול האתר.

הנה הטיפים הכי חשובים בבניית אתר מוצלח:

  1. מטרת כל אתר היא למכור, רעיון, מוצר, או כל דבר אחר.
  2. בסיס בניית האתר הוא אפיונו. עליכם לעשות זאת בצורה אינטואיטיבית תוך שימת דגש מוקפדת על העברת מסרים ועל איזה אזור יותר חשוב מבחינתכם.
  3. חוויית משתמש: האתר צריך להיות מאוד ברור, ביחד עם עזרים גרפיים, צבעוניות, איפה אתה נמצא (GPS פנימי) ותשובה לשאלה הכללית: "מה רצונך?".
  4. התאמה למכשירים סלולאריים. דבר הכרחי. היום חייבים להיות מתואמים למכשירים.
  5. שיהיה ברור לאין הגעתי, מה האתר משדר, מה החברה עושה ומה בעצם אני מחפש אצלה.
  6. התאמה לקהל היעד.
  7. הנעה לפעולה, כפתורים גדולים, כותרות בולטות.
  8. ניווט קל וברור באתר.
  9. סידור התוכן חייב להיות ברור והיררכי.
  10. התאמה של מערכת הניהול למטרות האתר.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים