שירות הכוכבית בעסק שלך: כיצד לחסוך 1,500 ₪ בחודש?

שירות הכוכביות כבר מזמן איננו "בשמיים" אך מעטים הם היודעים, כי חל בשירות הכוכביות מהפך וכיום ניתן לנייד אותן בקלות רבה - ולהרוויח. איך וכיצד? בכתבה שלפניכם
Metro Sytle Title Icon

שירות הכוכבית בעסק שלך: כיצד לחסוך 1,500 ₪ בחודש?

מאת: מיכאל פנחס, מומחה לטלפוניה ומחשוב.

נתחיל עם קצת היסטוריה: תחילת שירות הכוכביות, הלא הוא החיוג המקוצר.

שנים רבות שהחיוג המקוצר היה פגום ולא יעיל וגרם להצטברות של תלונות רבות על שולחנם של פקידי משרד התקשורת.

התהליך המקרטע החל בשנת 2000 אך כבר בשנת 2006 החלו בתכנון רפורמה שגובשה בשנת 2010.

הרפורמה שגובשה לא נאכפה וכך החלו להתקבל תלונות חדשות שתיארו וסיפרו על קשיים בקבלת השירות של מספר מקוצר לעסקים, בניגוד להוראות החדשות שנקבעו ב-2010.

בעקבות כך, יזם משרד התקשורת עדכונים לרישיונות של כל חברות התקשורת ופרסם תיקונים שיסדירו את היחסים בין ספקי התקשורת לספקי הכוכביות. העדכונים התפרסמו ב- 2013, אך גם אז חוקים אלו לא נאכפו ולא חל שינוי בשליטה על המספרים.

שוב פרסם משרד התקשורת הנחיות חדשות, ב- 2014. אך פעם נוספת: ההבהרות פורסמו אך בשטח לא נעשה דבר.

ב- 2014 הנחה משרד התקשורת את חברות התקשורת בעלות הרישיון, להתייחס למספרי הכוכבית, שלא היו בשימוש והיו מעין "מלאי" לספקי הכוכביות, כאל מספרי כוכבית פנויים, שאין לספקי הכוכביות בעלות עליהם.

ספקי הכוכביות הגדולים, "מרכז הכוכביות הארצי" ו"כוכבית המותג", הגישו בג"ץ כנגד משרד התקשורת. בג"ץ דחה את טענות החברות במלואן וחייב אותן בהוצאות משפט. השופטים דחו את הטענה, כי ספקי הכוכביות הן "הלקוח" וקבעו, שהלקוח הוא בעל העסק המשתמש בכוכביות. בנוסף, קבע בג"ץ כי הבטחת התחרות ורמת השירותים בתחום התקשורת סותר את עמדת ספקי הכוכביות, וזאת כפי שמשתקף בחוזים שלהם עם חברת בזק ובשימוע שעברו במשרד התקשורת. קביעת בג"ץ המשמעותית בעניין זה הייתה כי ספקי הכוכביות הם משווקים בלבד ואין להן כל מעמד או בעלות על הכוכביות. בכך תמה הסאגה המתמשכת של "הבעלות" הלא חוקית על מספרי הכוכביות.

משמעותה של קביעת בג"ץ, גורמת לבעלי העסקים לחיסכון רב, קביעת בג"ץ כי העסקים הרבים שבבעלותם מספר מקוצר, יכולים לחסוך כסף רב בעלויות התקשורת שלהם עד כ-1,500 ₪ בחודש, ו- 18,000 ₪ לשנה, זאת בעזרת ניוד המספר לספק תקשורת אחר.

חברות התקשורת מחויבות לפרסם את המספרים המקוצרים הפנויים שיש ברשותם לשימוש. באתרי החברות יופיעו המספרים המקוצרים שפנויים לשימוש, כך שכל בעל עסק יוכל לבחור את המספר המתאים לו.

ניוד מספר הכוכבית הוא קל ופשוט, בדיוק כמו ניוד מספר טלפון נייח או סלולרי. ספק התקשורת החדש שלך אותו בחרת, מבצע את הניוד ומודיע לספק הכוכביות הקודם שלך או לחברת התקשורת האחרת, שבה מצוי "מספר הצל"- שמספר הכוכבית נויד. עליך רק לבטל  את הוראת הקבע לספק או לחברה הקודמת שלך.

אסור לספק הכוכביות או ספק התקשורת, אותו עזבת לקנוס אותך או לגבות דמי יציאה בעקבות הניוד וההתנתקות ממנו.

האם, בכל מצב, כדאי לבעל העסק להחליף ספק?

לא. במידה ואתה מרוצה מהשירות של ספק הכוכביות, אל תעזוב, אך רצוי ליצור משא ומתן עם הספק שלך כדי להוזיל את העלות אותה אתה משלם לרמת המחיר של חברת בזק ואפילו נמוך יותר. במידה, והספק לא יוזיל את המחיר – תמיד תישאר אופציית הניוד כאפשרות קלה למימוש.

לסיכום:

אין כל סיבה לשלם מחיר גבוה ויקר כל כך לשירות טלפוני בסיסי ופשוט של החיוג המקוצר – כוכביות לעסקים.

לאחר מאבק עיקש בספקים, כשהרפורמה הצרכנית של משרד התקשורת בשנים האחרונות לניוד מספרים כוללת בתוכה גם את הכוכביות, ניתן לחסוך הרבה כסף בהוצאות התקשורת של העסק שלך על ידי ניוד המספר באופן קל ופשוט.

 

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים