5 דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני שמגייסים מנהל/ת חשבונות

5 דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני שמגייסים מנהל/ת חשבונות רוני אילון-מגר, מנכ"ל חברת "הון אנוש", המתמחה באבחון והשמה איכותיים לתפקידי כספים כל עסק מחויב לנהל ספרים, אבל... Read more »

5 דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני שמגייסים מנהל/ת חשבונות

רוני אילון-מגר, מנכ"ל חברת "הון אנוש", המתמחה באבחון והשמה איכותיים לתפקידי כספים

כל עסק מחויב לנהל ספרים, אבל לא כל העסקים זקוקים למנהל חשבונות, מנה"ח, שהינו שכיר בחברה.
אז איך תדע אם אתה צריך לגייס מנה"ח לחברה שלך?!

1. מנהל חשבונות שכיר או חיצוני – עסקים קטנים שמחזור המכירות שלהם אינו גבוה ואינם מחויבים בהנהלת חשבונות (הנה"ח) כפולה, יכולים להרשות לעצמם להיעזר במנה"ח חיצוני, שעלותו פחותה מזה של השכיר, אולם החיסרון הגדול שלו עלול להיות בכך שלא תקבל תמונה יומית של מצב העסק, אלא רק תקופתית (על חודש או חודשיים לערך).
2. היקף המשרה (מלאה או חלקית) – עסק יציב מבחינת תזרים מזומנים יכול להרשות לעצמו מנה"ח ליום אחד או שניים בשבוע. סידור כזה מאפשר עדיין שליטה מלאה בהנה"ח של העסק ותמונת מצב עדכנית, מבלי להכביד יתר על המידה על התקציב.
3. מנוסה או חסר ניסיון – זכור כי האיש שאתה מתכוון להעסיק יהיה אחראי על כל הנהלת החשבונות בחברה שלך. לכן, לא כדאי לבחור בצעיר בלתי מנוסה. עם זאת, כאשר מדובר בעוזר למנה"ח, ניתן להעסיק בתפקיד זה מתמחה שעלות העסקתו נמוכה יותר, אבל הוא ישמח לצבור ניסיון ומוניטין.
4. "כללי" או בעל התמחות ספציפית – מאחר ולחנות נעליים ולמפעל אלקטרוניקה צרכים חשבונאיים שונים – מומלץ לבחור מנה"ח בעל ניסיון בתחום שלך.

למנה"ח כזה בקיאות בחוקים הרלוונטיים לתחום העיסוק ובשוק הספציפי שבו אתה פועל. אם זאת, אם הינך בעל חברה הפועלת בנישה ייחודית, עליך לקחת בחשבון כי יקשה עליך יותר למצוא מומחה בתחומך (אז במידה ומצאת אחד כזה – כדאי לך לשמור עליו היטב!).
5. בחירה עצמאית או בעזרת חברת השמה – אם הינך חסר ניסיון בגיוס כוח אדם מקצועי מסוג זה (או שעדיין לא ברורים לך צרכי העסק שלך), מומלץ להיעזר בחברת השמה שמתמחה בתחום.

בשורה התחתונה, ההחלטה אם לגייס מנה"ח נגזרת בעיקר מצרכיה המיוחדים של החברה שלך, אולם כדאי לזכור דבר חשוב אחד: הנה"ח איננה תחום שבו כדאי לחסוך, אחרי הכל, מדובר בכסף שלך!


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים