בלוג עסקי, זה כן בשבילכם

אנחנו חיים בעידן שרוב ההתרחשות העסקית בו קורה ברשת. בין אם זה על ידי אפליקציות ייעודיות שהורדנו למכשירי- הסמארטפונים והטאבלטים שלנו, ובין אם זה בקניות בכרטיסי אשראי באתרי רשת האינטרנט. אם אתם רוצים שהעסק שלכם יצליח - אתם חייבים נוכחות ברשת. יצירת בלוג היא דרך נהדרת לייצר נוכחות שכזו.
Computer tablet with blog cloud text on a work desk

בשנים האחרונות, אנו עדים לפריצתם של הבלוגים אל חיינו האינטרנטיים. בהתחלה, היו אלה חשיפות לבלוגים אישיים, בהם אנשים פשוט פתחו יומנים אינטרנטיים וחלקו אותם עם הקהל ברשת. זה היה כמו לכתוב למגירה, רק שהמגירה פתוחה וכולם יכולים לראות מה אתם כותבים ולהגיב על כך.

יחד עם זאת ובמקביל, הבלוגים נכנסו גם הם אט אט לזירה העסקית. יותר ויותר אתרים החלו לפתח פלטפורמות בלוגים על מנת לשמור על תוכן מעניין עבור קהל הגולשים שלהם. חלק מהבלוגים, המתעדכנים מדי יום, הפכו להיות "קריאת חובה" בעיני גולשים שהתמכרו לתוכן המוצע – למשל אתרים הסורקים ג'אדג'טים אלקטרוניים, אפליקציות חדשות, ואפילו עדכוני -כלכלה שוטפים.

אז, בואו נדבר על הדבר הזה, "בלוג", ולמה כדאי לכם, אבל ממש, שיהיה אחד כזה לעסק שלכם.

אנחנו חיים בעידן שרוב ההתרחשות העסקית בו קורה ברשת. בין אם זה על ידי אפליקציות ייעודיות שהורדנו למכשירי- הסמארטפונים והטאבלטים שלנו, ובין אם זה בקניות בכרטיסי אשראי באתרי רשת האינטרנט. אם אתם רוצים שהעסק שלכם יצליח – אתם חייבים נוכחות ברשת. יצירת בלוג היא דרך נהדרת לייצר נוכחות שכזו.

בלוג עסקי נועד ליצור מקום בו יוכל להתבטא קשר אישי יותר מול הלקוחות שלכם, ושם תוכלו לחלוק איתם דברים מאחורי הקלעים של העסק שלכם, טיפים בנוגע לתחום המומחיות העסקי שלכם, רעיונות לשימוש במוצר שלכם וכיו"ב. הלקוחות מחפשים את המקומות האלו, שהם יש להם קשר "אישי" למוכר. עסק שמשכיל לנהל בלוג מוצלח, נהנה מגולשים שאוהבים לבקר באתר שלו אחת לכמה זמן – לבדוק מה השתנה. היות ובלוג מתעדכן לעיתים קרובות (וכך צריך להתנהל הבלוג העסקי שלכם) הדבר שומר אתכם כל הזמן "במרכז העניינים" של הלקוחות, וגורם להם לחשוב עליכם כעל מוצר שמתעדכן תמידית. זה מייצר תנועה חוזרת לאתר שלכם ואף יכול לגרום לכך שגולשים שנהנים מהתוכן שלכם, יגיבו לכם ואף ימליצו לחבריהם לבקר באתר שלכם.

בנוסף, הבלוג העסקי מייצר עבור הגולשים שלכם מקום בו הם יכולים לשאול אתכם שאלות, ולהגיב לכם. בעידן שבו חברות מתגאות בשקיפות שלהן ויכולת המענה המהיר ללקוחו, זהו יתרון אדיר עבורכם למינוף העסק. למעשה, אתם יוצרים עבור הלקוחות שלכם "רשת בטחון" ובה אתם ממקמים אותם במרכז, כשהם מרגישים שאתם שם לענות להם על שאלותיהם עם תוכן שרלוונטי עבורם.

אבל מה לי ולבלוג? אני עסק קטן, שלא מייצר תוכן כמעט בכלל.

זו טענה שעולה הרבה פעמים מעסקים קטנים, בעוד שההפך הוא הנכון.

בלוג לעסק מתאים לכל אתר, בין אם העסק שלכם הוא מספרה, נגרייה, ואפילו רשת למכירת מוצרי דיו למדפסת. כל עסק יכול לייצר תוכן רלוונטי לתחום שלו. ואם הפנמתם את המסר שהיום המכירות והשיווק נעשים דרך האינטרנט, והקמתם לעצמכם אתר, אין שום סיבה שלא תפתחו בלוג. אם אינכם מיומנים במלאכת הכתיבה, ואתם מוצאים שקשה לכם לייצר תוכן, תוכלו לשכור אדם שמתמחה בכך ורק למטרה זו, וזוהי הוצאה שעשוינ לכסות את העלות שלה בזמן קצר מאוד, היות וזה צעד שיכול להכניס לעסק שלכם הרבה לקוחות.

בלוג הוא עוד אופציה לתקשורת מול הלקוחות ולכן היא אינה מחליפה את הצורך בנוכחות ברשתות החברתיות אלא להפך – בעוד שפייסבוק ואף טוויטר, יכולות להוביל טראפיק מעולה של גולשים אליכם לאתר, לרוב האנשים אין זמן לקרוא מאמרים ארוכים באתרים האלו. החשיפה אל הבלוג שלכם תוכל להיות על ידי קידום בפוסטים בעמוד שלכם והפניה להמשך קריאת התוכן בבלוג. אז למה אתם מחכים, זה הזמן שלכם, לחדד את הקשר עם הלקוחות שלכם ולהפוך אותו לאישי יותר.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים