כך תשפר את מערך הגבייה שלך

רבים מבעלי העסקים לא תמיד מבינים שתהליך הגבייה הוא למעשה "עבודה" בפני עצמה, ונושא שדורש טיפול התמדה רבה וגישה חיובית וגם יכולת לא לדחות דברים אלא להתמודד עימם בשעת הצורך. הרי אף לקוח לא אוהב לשלם ובטח לא באופן מיידי. עצם הידיעה וההכרה בכך צריכה ללמד אתכם לעמוד על שלכם. כך תגלו עד מהרה לא רק איך אתם נראים שאתם כועסים, אלא גם מאמנים, וחשוב מכך משדרגים, את יכולות הגבייה שלכם. איך עושים זאת? התשובות בכתבה שלפניכם
Angry bearded man screaming into the phone

לא מעט בעלי עסקים נתקלים בחובות שונים – בין אם חייבים להם כסף או שהם חייבים כסף לאחר.

במקרה שלהם חייבים כסף, הם לא תמיד יודעים איך להתנהל ומה לעשות בכדי לדרוש הסכום המגיע להם.

לחילופין, הם מרגישים סוג של אי-נוחות לטפל בהחזר החוב מידי החייב להם, למרות שהדבר יכול לפתור עבורם לא מעט בעיות בעסק, ובעיקר בכל הקשור לסוגיית תזרים המזומנים.

אותם בעלי עסקים חייבים להבין שמערך הגבייה של העסק שלהם חייב להיות מאורגן כיאות באופן יומיומי ואפילו מתוקתק.

אז כדי שאתה, כבבעל עסק, לא תיקלע למצב של בעיה בתזרים המזומנים של העסק שלך, הרי כמה דרכים מרכזיות לשיפור מערך הגבייה של העסק שלך:

בראש ובראשונה חשוב מאוד שכרטיסי הלקוחות, נותני-השירות והספקים שעימם עבדת ו/או אתה עובד, יהיו מלאים בכל פרטי-הקשר הדרושים. פרטים כדוגמת: כתובות מדויקות, טלפונים ואי-מיילים עדכניים, אנשי קשר ושמות של מנהלי חשבונות שעימם אתה צריך להיות בקשר צמוד.

רבים מבעלי העסקים לא תמיד מבינים שתהליך הגבייה הוא למעשה "עבודה" בפני עצמה, ונושא שדורש טיפול התמדה רבה וגישה חיובית וגם יכולת לא לדחות דברים אלא להתמודד עימם בשעת הצורך.

הרי אף לקוח לא אוהב לשלם ובטח לא באופן מיידי.

עצם הידיעה וההכרה בכך צריכה ללמד אתכם לעמוד על שלכם. כך תגלו עד מהרה לא רק איך אתם נראים שאתם כועסים, אלא גם מאמנים, וחשוב מכך משדרגים, את יכולות הגבייה שלכם.

איך עושים זאת?

1. קודם כל אל תתבייש. אל תהסס לטלפן לחייב, ולהזכיר לו את חובו וכמובן לשאול מתי הוא מתכוון לשלם. עלייך לזכור כי בחברות גדולות דואגים לאייש משרה מיוחדת בעובד שתפקידו הוא טיפול באופן אישי בחייבים. על כן, אם התקציב שלך מאפשר לך, שקול בכובד ראש להעסיק אדם שיטפל לך בגבייה. אם לא, אל תזניח את הטיפול וקח את מושכות לידיים, כאמור. כבעל עסק, דאג להקצות כמה שעות ביום העבודה כדי לטפל בחובות אבודים.

2. ישנם מקרים שבהם החייב כסף דואג להתחמק באופן עקבי מתשלום וגם מתעלם מהעובדה שאתה מחפש אותו בטלפון. הוא "מסנן" אותך טלפונית, או פועל בטקטיקות שונות כמו המצאת והשמעת סיפורי בדים על מנת שתחדל מלהתעסק בנושא, במקרה כזה אתה צריך פשוט להמשיך ולצלצל לחייב. במידה והוא עונה לך ו/או מתקשר איתך בדרך זו או אחרת, הדגש בפניו את הצורך האמיתי שלך בכסף. ספר לו אשר על ליבך. סיכויים טובים שתמצא אצלו אוזן קשובה. הרי בכל זאת יש עדיין כמה צדיקים בסדום.

3. אם טקטיקה כזאת לא משיגה את יעדה: דבר עם מנהל החשבונות ו/או מנהל הכספים של בעל החוב, והבהר להם את הדרישה שלכם לתשלום החוב.

4.  אם מנהל החשבונות, מנהל הכספים וכמובן בעל חוב ממשיכים להתעלם מכם, שלח לבעל החוב מכתב רשום שבו אתם דורשים בצורה ברורה לקבל לידיכם את סך החוב. את כל ההתנהלות הזו דאג לשמור בתיקייה מיוחדת שאליה תהיה לך גישה נוחה. אם עדיין לא קיבלת תגובה מבעל החוב, נסח בעזרת משפטן או עורך דין מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים בחתימת עורך דין.

5. השלב הבא הוא הגשת תביעה משפטית לפי החלוקה הבאה: בית המשפט לתביעות קטנות בתביעות על סכום של עד 33,800 ש"ח, בית משפט השלום בתביעות שערכן פחות מ-2.5 מיליון ש"ח ובית המשפט המחוזי דן בתביעות של 2.5 מיליון ש"ח ומעלה.

יודגש כי לפני הכל:

לפני עשיית עסקים, קבלת החלטות כלכליות על שיתופי-פעולה עסקיים וחתימת חוזים, ברר לגבי ההיסטוריה הפיננסית והכללית של מי שחשוד על ידך כמי שיכול להיות חייב עתידי. ברר גם על ההיסטוריה הפיננסית והכללית של העסק או החברה שלו. בנוסף, ברר על מוסר התשלומים של החשוד, העסק או החברה שלו לעסקים אחרים.

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים