כיצד לתגמל את העובדים בעסקים קטנים ובינוניים? חלק ב'

בחלקו הראשון של המאמר הבאנו דוגמאות לדרכים שבהן ניתן לתגמל את העובדים, אשר הנן תמריצים כלכליים לא "כבדים" ובנוסף הנן מהנות ומהוות מוקד לשבירת שגרה של שבוע העבודה, ישנם רעיונות מוצלחים מאוד שאת רובם ניצן ליישם ללא עלות כלכלית חריגה מתקציב ניהול העסק השוטף. אם אתם בעלי עסק קטן ובינוני, זכרו שהיתרון שלכם אל מול החברות הגדולות הנו הייחודיות והאינטימיות שאתם יכולים לספק לעובדים, מה שלא היו מקבלים בחברות גדולות. להלן מקבץ נוסף של דוגמאות ליישום היתרון הזה.
Children  cutting out scissors paper in preschool.

כיצד לתגמל את העובדים בעסקים קטנים ובינוניים? חלק ב'

מאת: כתבת "הטורבו העסקי".

בחלקו הראשון של המאמר הבאנו דוגמאות לדרכים שבהן ניתן לתגמל את העובדים, אשר הנן תמריצים כלכליים לא "כבדים" ובנוסף הנן מהנות ומהוות מוקד לשבירת שגרה של שבוע העבודה, להלן מקבץ נוסף של דוגמאות:

1. פינת הילדים.

כמה מהעובדים שלכם הם הורים לילדים? כמה פעמים שמעתם מהם את התירוץ שהם איחרו כי לא היה להם עם מי להשאיר את הילד החולה בבוקר? או שהם איחרו כי התעכבו בלהוריד את הילדים בגן? משרד עורכי דין צעיר הפתיע את עובדיו בכך שאפשר להם להביא את ילדיהם הקטנים (גילאי שנה – שנתיים) עמם למשרד פעמיים בשבוע. המשרד הרוויח הורים רגועים יותר שיכולים לעשות את עבודתם לאורך כל היום, וההורים הרוויחו מההרגשה שהם מספיקים לראות את ילדיהם לפני שהם נרדמים בסופו של כל יום עבודה.

2. מסיבת סופ"ש.

ברשת למוצרי-טיפוח הוחלט כי במשרדים הראשיים בכל סוף שבוע, אחד העובדים יציע מקום מפגש, וכל עובדי החברה ייפגשו שם ל"האפי האוור" בתום שבוע עבודה , ביום חמישי בערב. הנוכחות בערבים האלו הייתה כמובן ללא חובת הגעה, אך מנהלי החברה הופתעו לגלות כי כל העובדים מגיעים ומתייצבים מדי שבוע בשבוע, ללא "הברזות". הסיבה? פינת ההווי החברתי הפכה להיות הדבר שהעובדים דיברו עליו וחיכו לו מדי שבוע, אולי אף כל השבוע.

 

3. ה פ ת ע ה !

תפתיעו את העובדים שלכם. בחברת שיווק טלפונית המונה כ-15 עובדים, מתוכם כ-10 נציגי שירות לקוחות ושיווק טלפוני, החליטו לצ'פר את העובדים שלהם באופן ייחודי. אחת לשבוע, ליד שולחנו של אחד העובדים הופיעה מעטפה, ובה הוא התבקש להגיע לשולחן של עובד אחר. גם שם חיכתה מעטפה שהפנתה לשולחן של עובד שלישי. אף אחד מהעובדים לא ידע מי יקבל באותו שבוע את המעטפה, וגם לא מי השניים האחרים שהמעטפה תפנה אליהם. אותם 3 עובדים היו ניגשים לפינת "ההגרלה" שבה הייתה קופסא ובתוכה הפתק של העובד שזכה. העובד שזכה כל פעם זכה במשהו שונה: פעם בארוחת בוקר, פעם בשובר זוגי לסרט וכו'.

כך, באמצעות תגמול סמלי לחלוטין, מנהלי החברה הצליחו לגרום לעניין מתחדש מאליו כל שבוע במקום העבודה.

העובדה שהעובדים לא ידעו "אצל מי תיפול המעטפה" וגם לא מי יזכה בגורל הסופי, השאירה את כולם מחכים "על הקצה" בציפייה למעטפה הבאה.

לסיכום:

ישנם רעיונות מוצלחים מאוד שאת רובם ניתן ליישם ללא עלות כלכלית חריגה מתקציב ניהול העסק השוטף. אם אתם בעלי עסק קטן ובינוני, זכרו שהיתרון שלכם אל מול החברות הגדולות הוא הייחודיות והאינטימיות שאתם יכולים לספק לעובדים, מה שלא היו מקבלים בחברות גדולות.

שאלו את עצמכם מהו הצורך הגדול ביותר שהעובדים שלכם צריכים? זה יעזור לכם להחליט כיצד תוכלו "לצ'פר" אותם.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים