פרקט, בטון או שיש: כיצד כדאי לנו לרצף את בית העסק?

אחד האלמנטים החשובים ביותר שאנו מיד שמים לב אליו, כאשר אנו נכנסים לבית עסק כלשהו, גם אם במובן תת-הכרתי היא הרצפה. ולא תאמינו כמה חשיבות יש לה. כל ריצוף, משדר לנו תחושות שונות כשאנו דורכים עליו. ההבדלים בריצוף נותנים אופי שונה ובהתאם אווירה שונה למשרד כולו.
floor tile installation for house building

פרקט, בטון או שיש: כיצד כדאי לנו לרצף את בית העסק?

מאת: כתבת "הטורבו העסקי".

אחד האלמנטים החשובים ביותר שאנו מיד שמים לב אליו, כאשר אנו נכנסים לבית עסק כלשהו, גם אם במובן תת-הכרתי היא הרצפה.

ולא תאמינו כמה חשיבות יש לה.

כל ריצוף, משדר לנו תחושות שונות כשאנו דורכים עליו. ההבדלים בריצוף נותנים אופי שונה ובהתאם אווירה שונה למשרד כולו. יש הבדל גדול מאוד בין הליכה ודריכה על רצפה מבטון חשוף לבין רצפה שעשויה מפרקט עץ משובח. נוכל להחליט שעמדת הקבלה למשל תרוצף במשטח דשא מלאכותי, אשר ייתן לבאים הרגשה רעננה ו"צעירה" יותר של בית העסק. אם נכנס לחדר המנהל וניתקל בשטיח שעובי שערותיו ב-10 ס"מ? אז רגלינו יחושו כאילו הן טובעות בפנים, וזהו אלמנט שמשדר "יוקרתיות".

אם בחרנו בכלל ברצפת פרקט – האם כדאי לנו לבחור בפרקט אמיתי או בטפט דמוי פרקט? הרגשת ההליכה על 2 סוגי המשטחים שונה בתכלית.

מלבד האופציות הידועות, של ריצוף בחומרים "רגילים" כגון שיש או אבן או עץ, ישנם גם פתרונות שאינם כל כך שגרתיים. האם ניסיתם למשל ללכת על מים?
במשרד פרסום צעיר החליטו לבחור בריצוף כזה. מדובר באריחי "אקווריום" מזכוכית עמידה, שבתוכם שייטו דגיגים, אשר הונחו דווקא על הרצפה, אשר צופתה מתחת לאריגים באריג בגווני כחול. התוצאה הייתה שהנכנסים למשרד יכלו לראות את תנועות הדגים מתחת לרגליים, וכך נוצתר לרצפה מראה "זז" שנתן תחושה מעניינת ומודרנית מאוד למשרד כולו.

במשרד אחר, החליטו לא להסתפק ביצירות אמנות על הקירות, והפכו את רצפת המשרד לרצפה מצויירת לפי דוגמת ציור מודרני מפורסמת.

במקרה הזה, הרצפה אומנם הייתה עשוייה מאריחי-שיש, אך השיש נשבר והותאם כקולאז' ליצירת הציור על הרצפה.

התוצאה: מעניינת גם במקום שאנשים לא רגילים לראות אותו כאלמנט עיצובי.

לא צריך להיות "מעצבי-על", על מנת לבחור בפתרון שאינו שגרתי. בעידן הטכנולוגי של ימינו, ישנם חיפויי- רצפה המודפסים על טפטים שניתן להדביק על הרצפה, ושמרגישים עם הטקסטורה שלהם, כמעט כמו הדבר האמיתי עצמו. אז לפני שאתם משקיעים כסף רב בעיצוב מקורי וייחודי, בדקו את האופציות העומדות בפניכם, בשימוש בחומרים קיימים כיום.

גם שילוב של מספר סוגי ריצוף (כדוגמת שטיח דשא בלובי הקבלה ופרקט בחדר המנהל בעוד ששאר המשרד מעוצב בחיפוי אבן רגיל) נותן הרגשה מעניינת לבית העסק, ונותן טון אישי לעיצוב.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים