בואו נשחק בצבע: על חשיבות הצבע בעיצוב החלל העסקי

כשאנחנו ניגשים לעצב ולרהט את חלל העסק שלנו, עלינו לחשוב קודם כל על המסר שברצון בית העסק שלנו להעביר. לאחר הגדרת המסר של בית העסק, ננסה לחשוב איזו בחירה של צבעים תתאים להעברת המסר הזה בצורה מיטבית. לרוב תופתעו לגלות שגם יחס העובדים שלכם לחלל שבו הם שוהים הצליח להשתנות באמצעות עיצוב הולם ומתאים
3D illustration Office workplace

בואו נשחק בצבע: על חשיבות הצבע בעיצוב החלל העסקי

מאת: כתבת "הטורבו העסקי"

כשאנחנו ניגשים לעצב ולרהט את חלל העסק שלנו, עלינו לחשוב קודם כל על המסר שברצון בית העסק שלנו להעביר.

לאחר הגדרת המסר של בית העסק, ננסה לחשוב איזו בחירה של צבעים תתאים להעברת המסר הזה בצורה מיטבית.

ניקח למשל דוגמא של משרד לעריכת דין מסוים.

מדובר במשרד של חברה משפחתית, הפועל מזה 15 שנה, ובו עובדים כ-10 אנשים. המנהל, בתו הסמנכ"לית, קרובי משפחה נוספים משמשים בו כעורכי-דין, מנהלת המשרד ומזכירה. המשרד מטפל בסכסוכי-עבודה ומשמש כבוררות בין גופים עסקיים. המסר שבעל העסק מבקש להעביר ללקוחותיו הוא: יציבות, אחריות ורצינות.

ריהוט החלל נעשה ברהיטי עץ מלא בגוון חום כהה, הקירות נצבעו בגווני קרם, ועל הקירות נתלו מספר תמונות המציגות אמנות מופשטת בקווים נקיים.

התאורה הייתה תאורה חמה עם מספר מנורות עמידה שהשרו אווירה "ביתית" יותר למשרד.

נשאלת השאלה, אם היינו מקבלים את אותה התחושה לו הקירות היו צבועים בצבע אפור בהיר, הרהיטים היו בצבע לבן מונוכרומטי, הכיסאות היו בעלי רגלי מתכת והתמונות על הקיר היו תמונות נוף?

לעיתים שינוי של גוון אחד יכול לשנות את התמונה כולה.

חשוב לדעת:

אם אתם רוצים לעדכן את העיצוב בבית העסק שלכם, ואין לכם זמן לעשות שיפוץ נרחב או לשנות את הרהיטים בחלל, נסו "לחשוב בקטן"- מהו השינוי המינימלי שתוכלו לעשות ולהשיג תוצאה מעניינת?

יכול להיות שצביעה של אחד הקירות בבית העסק בצבע "בלתי שגרתי" כגון טורקיז או אדום, ושינוי התאורה סביבו יכול פתאום לקחת אלמנט לא מנוצל ושגרתי ולהפוך אותו למוקד התעניינות.

ייתכן ואם תכניסו פריטים בעלי צבעוניות בולטת למשרד, שהעיצוב בו הוא מונוכרומטי, תשיגו אפקט דומה. למשל: הכנסת שידת מגירות אדומה לדלפק קבלה שכולו צבוע בצבעי לבן-קרם, והשלמה של נקודת הצבע ה"חריגה" עם אהילים בצבע תואם למנורות השולחן, תוך כדי אזכור של הצבע בתמונה התלויה על הקיר.

מהיכן יבואו לי הרעיונות?

תוכלו לשאוב רעיונות רבים ממגזינים העוסקים בתחום העיצוב. אין זה משנה אם העיצוב שבידכם הוא עיצוב לבית או עיצוב גינה או עיצוב משרד, נסו לראות את העיצוב כ"שפה". ישנם צבעים שהולכים יחד זה עם זה וישנם צבעים שמתנגשים. ישנם צבעים "חמים" המשדרים אווירה חמימה וביתית, וישנם צבעים "קרים" המשדרים רגיעה, סטריליות ואף ניכור.  ככל שתתבוננו יותר בדוגמאות עיצוביות יהיה לכם קל יותר להחליט אילו גוונים עדיפים לכם מבחינת המסר שברצונכם להעביר ולאילו גוונים ורעיונות עיצוביים אתם בשום פנים ואופן לא מתחברים.

מכל מקום, זיכרו:

ריענון העיצוב בעסק אין משמעותו שאתם חייבים "לשפוך מלא כסף". להיפך, לפעמים דווקא הפריטים הקטנים – מנורה / שטיח / שידת מגירות / עציץ או אפילו התמונות שעל הקירות, יכולים לשנות את כל התמונה.

ההפתעה המתוקה

לרוב תופתעו לגלות שגם את יחס העובדים שלכם לחלל שבו הם שוהים הצלחתם לשנות באמצעות עיצוב הולם ומתאים.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים