איזו תכונה חשובה יותר לעובד – יחסי אנוש או עבודת צוות?

איזו תכונה חשובה יותר לעובד – יחסי אנוש או עבודת צוות? ד"ר ליאת בסיס, פסיכולוגית חברתית-תעסוקתית, מנכ"לית "בסיס להערכה" משאבי האנוש בארגון משקיעים משאבים רבים והשקעה מאסיבית... Read more »
person führung

איזו תכונה חשובה יותר לעובד – יחסי אנוש או עבודת צוות?

ד"ר ליאת בסיס, פסיכולוגית חברתית-תעסוקתית, מנכ"לית "בסיס להערכה"

משאבי האנוש בארגון משקיעים משאבים רבים והשקעה מאסיבית באבחונם ובמיונם של מועמדים כדי להשיג כוח עבודה איכותי. מחקרים מוכיחים ששימוש בתהליכי מיון איכותיים יכול בסופו של דבר לחסוך מיליוני שקלים לעסק היות וההשקעה בכוח אדם איכותי מצדיקה את עצמה לטווח הרחוק.

לעיתים, תהליך המיון הינו ארוך מאוד. דבר זה נגרם בדרך כלל עקב כפילויות קריטריונים בדרישות התפקיד, למשל: "דרושים נציגי שירות, בעלי תודעת שירות מעולה, יחסי אנוש מעולים ועבודה בצוות". האם באמת יש הבדל בין "יחסי אנוש מעולים" ל"עבודת צוות"? והאם אנשי משאבי האנוש באמת מסוגלים להבחין בהם?

המונח "עבודת צוות" מוגדר בספרות המקצועית כפעולה משותפת המתבצעת באמצעות קבוצה של אנשים אשר תוצאותיה עולות על הביצועים הנפרדים של היחידים המרכיבים את הקבוצה.
המונח "יחסי אנוש" מתייחס ליחסים בינאישיים וכולל הפגנת רגישות לאחר, יכולת לבנות מערכת יחסים, לעבוד עם אחרים, להקשיב ולתקשר באופן אפקטיבי.

מתוך הגדרות אלו עולה כי יש חפיפה מסוימת בין 2 המונחים.  למשל, ההגדרה "עבודה עם אחרים" יכולה להתפרש כעבודת צוות. ממחקרים נוספים עולה כי כדי לבנות צוות יעיל, על חברי הצוות להיות בעלי כישורים בינאישיים גבוהים.
מראיונות שונים של אנשי מיון כוח אדם- הן רכזים והן מגייסים, עולה כי היכולת לעבוד בעבודת צוות, היא תוצאה ישירה של יחסי אנוש, או במילים אחרות: יחסי אנוש הם כלי הכרחי עבור בניית עבודת צוות יעילה לטווח ארוך.

עקב הקשר הגבוה בין שתי ההגדרות והקושי להבחין ביניהן, מומלץ שכבר כאשר אתם מנסחים את מודעת הדרושים לתפקיד, תשאלו את עצמכם: באיזו מידה קיימת הבחנה בין 2 הגדרות אלו לתפקיד הספציפי הנ"ל שאנו מבקשים? האם ניתן להסתפק רק במועמד/ת עם "יחסי אנוש מעולים" או במועמד/ת שמצטיינ/ת ב"עבודת צוות"? או שבהכרח אנו מחפשים מועמדים העונים לשני הקריטריונים הנ"ל? הבחנה זו תעזור לכם לקצר משמעותית את זמן תהליך המיון ולהרוויח עובדים איכותיים יותר.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים