מתי כדאי לי להעריך את שווי העסק?

מתי כדאי לי להעריך את שווי העסק? מאת: רו"ח רותם זילברמן, ליווי פיננסי לניהול העסק בעלי עסקים רבים מעריכים את שוויו של העסק רק כאשר הוא נקלע... Read more »
ビジネスマン 指差し グラフ

מתי כדאי לי להעריך את שווי העסק?

מאת: רו"ח רותם זילברמן, ליווי פיננסי לניהול העסק

בעלי עסקים רבים מעריכים את שוויו של העסק רק כאשר הוא נקלע לקשיים והם שוקלים למכור אותו או כאשר הם שוקלים להכניס שותף או משקיע. ביצוע הערכת שווי רק כאשר העסק נקלע לקשיים הוא שגיאה קשה, שכן תהליך החילוץ שלו יהיה יקר ומורכב יותר, והשווי שיתקבל יהיה נמוך יותר.

הערכת שווי של העסק – מפתח לניהול יעיל יותר ולהגדלת שוויו

ייעוץ פיננסי או ליווי פיננסי הם כלי חשוב ביותר לשגשוגו של העסק – כל עסק. בעלי עסקים רבים נרתעים, מניסיוני, מביצוע הערכת שווי כיון שהם חוששים שיגלו כי שוויו האמיתי נמוך יותר ממה שחשבו או שספרו לעצמם, והוא מתבסס על ידיעותיהם וניסיונם ולא על ערך אמיתי או רווחים.

התעלמות כזו היא הרת סכנות. חשוב להכיר בעובדות גם כאשר הן אינן נעימות. זאת ועוד, הכרה מוקדמת בעובדות היא המפתח לתהליך שיפור והגדלת היעילות, וכאשר נעזרים בייעוץ פיננסי ניתן להעלות את העסק על דרך המלך להצלחה, או להגיע למסקנה שהעסק אינו כדאי ולצמצם הפסדים בטווח הארוך.

לסיכום, הערכת שווי וליווי פיננסי לעסק הם המפתח לשגשוגו ולקבלת תמונה אמיתית של כדאיותו. הליווי הפיננסי מאפשר גם לבעל העסק להכניס בו תהליכי שיפור והתייעלות קריטיים שיגדילו את שוויו האמיתי במידה רבה – עובדה חיונית בין אם ימשיך להפעילו ובין אם יחליט למכור אותו.

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים