האוברדרפט מאיים על העסק שלכם? כיצד תנהלו אותו נכון

יעוץ פיננסי לעסק הוא כלי למידה מצוין שמשפיע הרבה מעבר למה שאנו חושבים ולתקופה ארוכה. בישראל נסגרים עסקים רבים, קטנים ובינוניים, בגלל תכנון לקוי של תשתיות פיננסיות. ייעוץ פיננסי ייתן בסיס איתן לעסק שלך ויבדל אותך מעסקים אחרים בכך שייתן לך יתרון וערך מוסף בניהול העסק שאין למתחרים- ניהול נכון יביא להצלחת ולשגשוג עסק שלך.
A debt concept or metaphor - a businesswoman with tied up hands holding a credit card.

לפעמים נדמה כי בלי האוברדרפט (משיכת יתר) חיינו לא יהיו חיים, מצד שני, עם אוברדרפט חיינו אינם חיים. ככל שהעסק שלך יתנהל נכון ולא יגיע למינוס מרגיז שרק גדל ויעמוד במסגרת האשראי הבנקאי, כך תהיה רגוע יותר והעסק יתפקד טוב יותר.

נראה כבלתי אפשרי? הכל תלוי איך תנהל באופן יומיומי את העסק שלך.

אז, איך עושים זאת נכון? התשובות בטיפים שלפניכם:

  • תכנון הוא דבר חשוב לעסק שלך. יש לבנות תכניות עבודה מפורטות ותקציבים מוגדרים שיסמנו את היעדים הרצויים מבחינת המכירות, ההכנסות וההוצאות של העסק.
  • תזרים מזומנים. נהלו מעקב באופן קבוע של ההכנסות וההוצאות, ובצעו חפיפה תמידית בין התשלום לספקי-העסק לבין תנאי-התשלום של הלקוחות.
  • אשראי בנקאי. בהתאם לתוכניות העסק, להכנסות ולהוצאות, העכשוויות והעתידיות, בקשו מהבנק שלכם אשראי המתאים לצפי תזרים המזומנים בעסק שלכם.
  • העסק שלך מתקשה עם תזרים מזומנים? אל תחכה לנפילה, בקש בהקדם הלוואה זמנית לגישור, הכן מסמכים המעידים על הכנסות עתידיות שאמורות להיכנס אל העסק ופעל עם ההלוואה לתקן את הבעיות.
  • לא הצלחת לקבל אשראי מהבנק? יש אופציות נוספות, כמו חברות אשראי, קרנות, חברות ביטוח ועוד. ישנה גם הלוואה המכונה "בולט", שהיא קרן המשולמת בסוף ההלוואה, וניתנת כשצפויה הכנסה עתידית.
  • המחאות. אם אישרתם קבלת המחאות (שיקים) בעסק שלכם, יש לזהות את הלקוח בעזרת תעודה מזהה ובדקו כי הפרטים זהים.
  • המחאה שלא נכתבה על ידי בעל השיק והרשום בו – אל תסכימו לקבל.
  • מנהלים מסחר עם המחאות רבות? כדאי לשקול אפשרות של שכירת שירותי בדיקת שיקים, לבדיקה מיידית של ההמחאה (השיק) בזמן שהלקוח עוד נוכח במקום. כך תימנע אפשרות של המחאות חוזרות. החברה שבודקת את ההמחאה ומאשרת לך את השימוש בו ערבה לפריעתו ובמידה ויוחזר היא תשלם תמורתו.
  • החזיקו בביטחונות פיננסיים לשעת הצורך, ובמידה ותזדקק בדוק אפשרות של קבלת אשראי בעדם.

 

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים