הסינתיזה בין יחסי ציבור באינטרנט וקידום אתרים במנועי-החיפוש ברשת

פעילות יחסי ציבור באינטרנט מיועדת על מנת לקדם את המסרים של העסק שלכם ברשת באמצעים שונים, כמו: השתתפות באתרים, פורומים, קהילות וירטואליות, רשתות חברתיות, בלוגים, אתרי-נישה ועוד. לעומת זאת, קידום אתרים במנועי- החיפוש מטרתו היא להביא את אתר העסק הקטן או הבינוני לראש התוצאות בעת חיפוש במנועי חיפוש (בדגש על גוגל) על סמך ביטויי-מפתח. למרות שלכאורה שני התחומים אילו נשמעים רחוקים, הרי שהם קרובים במיוחד ויש ביניהם סינתיזה רבה.
Search Engine Optimization Business Strategy Marketing Concept

הסינתיזה בין יחסי ציבור באינטרנט וקידום אתרים במנועי-החיפוש ברשת

מאת: אמיר שחר, מומחה בתחום יחסי הציבור.

פעילות יחסי ציבור באינטרנט מיועדת על מנת לקדם את המסרים של העסק שלכם ברשת באמצעים שונים, כמו: השתתפות באתרים, פורומים, קהילות וירטואליות, רשתות חברתיות, בלוגים, אתרי-נישה ועוד.

לעומת זאת, קידום אתרים במנועי- החיפוש מטרתו היא להביא את אתר העסק הקטן או הבינוני לראש התוצאות בעת חיפוש במנועי חיפוש (בדגש על גוגל) על סמך ביטויי-מפתח.

למרות שלכאורה שני התחומים אילו נשמעים רחוקים, הרי שהם קרובים במיוחד ויש ביניהם סינתיזה רבה.

ראשית, נרחיב מעט על קידום אתרים במנועי חיפוש:

1. מנועי-החיפוש הדינמיים ובראשם גוגל משתדלים להביא את הגולשים לתוצאות הרלוונטיות והנכונות ביותר עבור החיפושים שלהם. ברמה השטחית ביותר ניתן לומר כי התוצאות שמופיעות ראשונות בתוצאות פעולת החיפוש של מנועי החיפוש נקבעות על פי שני גורמים עיקריים: התאמת עמוד התוכן על פי ניתוח התוכן של מנוע חיפוש וגם על כמות הקישורים האיכותיים והרלוונטיים המובילים אל העמוד עצמו.

ככל שמילות החיפוש נמצאות גבוה יותר בראש עמוד (בכותרת, כותרת המשנה ובפסקה הראשונה) וככל שהעמוד נמצא באתר כולו העוסק בתחום החיפוש המוגדר על ידי הגולש/ת, כך הוא יהיה רלוונטי יותר ומתאים יותר.

2. פרמטר חשוב נוסף הוא כמות הקישורים האיכותיים המפנים אל האתר: ככל שיש יותר קישורים איכותיים (קישורים מאתרים בעלי דירוג גבוה יותר, כמו: אתרים גדולים ומוסמכים), כך ייחשב הקישור לאיכותי יותר.

שני הפרמטרים הנ"ל, כאמור, מספקים המחשה למידת הרלוונטיות של האתר.

המטרה של קידום אתר במנועי-חיפוש או כפי שהוא מכונה בעגה המקצועית אופטימיזציה לאתרים או SEO היא להפוך את אתר האינטרנט שלך למתאים עד כמה שניתן עבור תוצאת החיפוש, כלומר: להתאים את העמוד לכך שיהיה רלוונטי יותר ויותר לניתוח על-פי מילות-המפתח וליצור קישורים מתאימים.

למרות השוני

למרות השוני בין תחום יחסי הציבור באינטרנט ותחום קידום אתרים של עסקים קטנים ובינוניים, יש ביניהם סינרגיה רבה.

1. ראשית: יחסי ציבור עוסקים בעיקר בתכנים של העסק, כלומר: הודעות לעיתונות, כתבות, פוסטים בפורומים, תגובות ועוד. כל התכנים הללו תורמים לתחום קידום האתרים של העסק וזאת על ידי שימוש במילות המפתח לא רק באינטרנט, אלא גם בהודעות לעיתונות, בכתבות ובפוסטים.

אם משתמשים במילות מפתח מסוימות בפורומים ובתגובות וכו', סביר להניח שבהמשך מילות החיפוש הללו הן שיוקשו בסופו של דבר, במנועי החיפוש.

2. שנית: במקרים בהם ישנה אפשרות לפרסם קישור לאתר, קישור זה יתרום לקידום האתר של העסק במנוע החיפוש.

3. שלישית: סינרגיה נוספת היא הפעולה עצמה, כי אם שמענו או קראנו על מוצר של עסק נלך לחפש אותו, מן הסתם, במנוע חיפוש אינטרנטי.

אם המוצר או העסק לא יופיע בעמודים הראשיים, הרי שנלך למתחרים. מכאן חשיבות השימוש במילות מפתח רלוונטיות, ש"תעשנה את העבודה" בשבילנו.

שיטות עבודה דומות

שיטות העבודה של יחסי הציבור, בכלל, ושל יחסי הציבור באינטרנט, בפרט, מקדמות אתרי-אינטרנט דומים וכוללות לרוב תחקיר מלא על מטרות העסק, המסרים שלו, בחירת המילים בהם נשתמש ואסטרטגיה דומה הכוללת את הפצת המסרים.

אם כן, חשוב לזכור:

כאשר חברה וגם עסק קטן או בינוני יוצאים בקמפיין שיווקי גדול ברשת הכולל פרסום, יחסי ציבור ושיווק, אסור להם להזניח את קידום האתר שלהם במנועי החיפוש בד בבד עם השקעה בפעילות יחסי הציבור והשיווק.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים