הקמת אתר אינטרנט חדש? אל תתפתה "לשכפל" תוכן

הקמת אתר אינטרנט עסק שלך. בראבו! מבין הדברים הראשונים שאתה צריך להיזהר מהם הוא משכפול תוכן או בדיוק רב יותר, מהעתקת מאמרים וטקסטים, מאתרים אחרים ברשת, משום שמעבר להיבט המוסרי, עברת בכך על חוק הקניין הרוחני. חשוב שתדע כי אלמנט ההגנה על זכויות היוצרים קיים גם בשכפול תוכן והעתקת מאמרים, שדינה כהעתקת יצירת אומנות, שיר או כל רעיון ייחודי אחר. אבל זה הרבה מעבר לכך, מלבד הצד המשפטי והמוסרי שבעניין, רצוי שתדע שאתה "משלם מחיר" כבד, גם בקידום האתר שלך במנוע החיפוש החשוב של גוגל.
Alte 10 DM Banknoten

כבעל עסק שמכבד את עצמו ומבין את התועלת שבדבר, הקמת גם אתר אינטרנט לעסק שלך.

אז יש אתר. הוא חדש, יפה, מעוצב כהלכה, מזמין ובעל ממשק נוח ומאמרי-תוכן רבים.

אך "אליה וקוץ בה": את המאמרים המעניינים באמת, לא טרחת לכתוב בעצמך או לתת לכותב מטעמך שיכתוב אותם, אלא העתקת את כולו או חלק ניכר ממנו מאתר אחר, בשיטה הידועה והישנה: "העתק-הדבק".

מעבר להיבט המוסרי, עברת בכך על החוק, משום שהחוק לקניין רוחני קובע כי אלמנט ההגנה על זכויות היוצרים קיים גם בשכפול תוכן והעתקת מאמרים, שדינה כהעתקת יצירת אומנות, שיר או כל רעיון ייחודי אחר.

מלבד הצד המשפטי והמוסרי שבעניין, רצוי שתדע שאתה "משלם מחיר" כבד, גם בקידום האתר שלך במנוע החיפוש החשוב של גוגל.

מנוע החיפוש של גוגל פועל בצורה כזאת שהוא בודק ומקדם אתרים בהתאם למידת העניין והחידוש שהם תורמים. גוגל רוצה להרחיב בידע שאינו קיים ברשת ולצמצם תוכן שגורם לכפילות ולחזרה משעממת.

שכפול התוכן נחשב כבעיה נפוצה באתרים רבים ובגוגל משקיעים מאמצים רבים על מנת לאתר תוכן משוכפל בתוך האתר ומחוצה לו.

לגוגל יש מגוון רב של אפשרויות בדיקה וכלים שונים שנותנים יכולת לסרוק ולעקוב אחרי מידע רב באתרים שונים בכל יום. כאשר בגוגל מזהים שכפול והעתקת תכנים, ימחקו דפים אלו על-ידי גוגל ויופעלו צעדים חוקיים מתאימים.

גוגל, סורק ו"מאנדקס", כלומר: מוסיף לתוכן העניינים שלו, מיליארדי עמודי-אינטרנט בכל יום. תדירות הסריקה והאינדקס נקבעת ותלויה בכמה פרמטרים, כמו כמות ואיכות הקישורים לדף מסוים, תדירות העדכונים באתר, סמכות הדומיין וכדומה.

אבל למה בעצם אכפת לגוגל?

המודל העסקי של גוגל נבנה במטרה להיות מנוע חיפוש איכותי ומלא בתוכן ייחודי, כאשר מנוע החיפוש מלא וגדוש באתרים שונים שמשכפלים תכנים מועתקים, וגורמים לחוסר מקוריות וייחודיות, הרי שזה פוגע במודל אליו שואפת גוגל, ושעליו היא שוקדת במשך שנים רבות.

מה צריך להיות אכפת לך כבעל עסק?

ראשית האתר שלך לא יקודם ובכך תיגרם ירידה בכניסת גולשים ולקוחות פוטנציאליים לאתר שלך. בנוסף, כאשר אתה כותב מאמר או תוכן מקורי וייחודי, תיווצר אינטראקציה בין אתרך לבין הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים, שיכלול: תגובות, לייקים ודיון סביב הנושא מה שיביא כפועל יוצא תנועה חדשה של גולשים ומבקרים וחשיפה לאתר שלך.

מה עושים?

רצוי וכדאי ליצור קישור לכל מאמר חדש (מקורי, כמובן) שאתם מעדכנים ומוסיפים באתר מתוך העמוד הראשי: בעמוד הבית ובמפת האתר, כך "תתאנדקס" הכתבה במהירות וגוגל תרשום אותה כבלעדית לכם בנוסף השתדלו ליצור אתר שיהיה ידידותי, נוח ונגיש גם למנועי החיפוש, כך גדלים הסיכויים שכך הוא "יתאדנקס" מהר יותר. יש להקפיד על: מילות מפתח ועל קישורים מתאימים, כותרות וכותרות משנה, תגיות וטקסט לתיאור לתמונות.

אתרים שבהם קטגוריות רבות, אך התקציב מוגבל, ניתן להגדיר במנוע החיפוש את המלל או המאמר כ- no index, מה שמנחה את גוגל שלא להוסיף את העמוד הזה לאינדקס שלו. כך המידע יהיה נגיש לגולשים, אך לא לאינדקס של גוגל. יחד עם זאת, התוכן שהגולש רואה לא יושפע  ובעיית השכפול תצומצם, אך גם מספר הכניסות יצטמצם בהתאם היות והוא לא "יאונדקס" בגוגל.

עם התפתחות השימוש ברשת וההתקדמות בו, בעלי אתרים וכל העוסקים בתחום על סיווגיו השונים, יודעים ומבינים כי שיכפול תכנים גורם רק להאטת התפתחות האתר ולא לקידומו.

המצב כיום הוא שמקדמי-אתרים מקצועיים מנחים את בעלי-האתרים, שלא לשכפל תכנים, כדי להימנע מהנזקים שהם גורמים של הורדת דירוג האתר, מחיקת האתר מאינדקסים שונים ועוד.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים