למקומות, היכון, shoot! סדרת כתבות על הפקת סרטוני תדמית באופן עצמאי – חלק ג'

"1, 2, 3....אקשן": ברוכים הבאים לבית הספר למשחק. אין מה לעשות, בסרטון שלכם, תצטרכו להיות אלו שעומדים מול המצלמה ולא מאחוריה. כפי שתיווכחו לראות אחרי הפעם הראשונה שתקליטו את עצמכם, שפת הגוף שלכם אומרת עליכם הרבה מאוד. לרובכם, הצפייה בעצמכם מדברים בפעם הראשונה, יכולה להיות אפילו קצת "שוק", שכן אנחנו לא רגילים לראות את עצמנו "מהצד".
The Large Group of Student in The Lecture Hall

למקומות, היכון, shoot! סדרת כתבות על הפקת סרטוני תדמית באופן עצמאי – חלק ג'

מאת: כתבת "הטורבו העסקי".

אם תמיד חלמתם להיות שחקנים – הרגע הזה הוא "בול" בשבילכם. אם לא, ולהיפך, יש לכם פחד אמיתי מלהופיע מול קהל, אל דאגה.

קבלו את תשע העצות ההכרחיות כדי שהסרטון שלכם ייראה מקצועי ואיכותי יותר:

1. הישירו מבט למצלמה. דמיינו שאתם מביטים בפני הצופים שלכם. מבט ישיר למצלמה מבטל את תחושת "המסך" שיש בצילום, והצופים שלכם יכולים לחוש כאילו אתם נמצאים ממש מולם, ומדברים איתם בגובה העיניים.

2. נסו לצלם סרטון שבו אתם מדברים ולא מביטים למצלמה, אלא מסתכלים על נקודות רנדומליות בחלל: על הקיר, על הרצפה, הכל חוץ מלהישיר מבט למצלמה עצמה. אחרי שתצפו בתוצאות הסרטון הזה, יהיה לכם ברור באופן חד משמעי, את חשיבות המבט הישיר למצלמה.

3. נסו ליישר את גופכם כך שתעמדו /תשבו בצורה זקופה ובטוחה מול המצלמה. עמידה/ ישיבה בצורה זקופה משדרת בטחון עצמי, אסרטיביות ואמינות. כתפיים שחוחות, גב כפוף – אלו משדרים לצופים שלכם חוסר בטחון, הססנות ובאופן כללי פחות אמינות.

4. שימו לב לצורה שבה אתם מדברים. האם קל וברור להבין את דבריכם? האם יש מילים ש"נבלעות" כאשר אתן הוגים אותן? דיקציה (צורת ההגייה) היא דבר שחשוב מאוד לשים אליו לב בעת הכנת סרטון. עשו כמה סרטונים עם הטקסט שעליכם לומר בסרטון, ותרגלו את צורת ההגייה שלו כך שיהיה נעים וברור.

5. חשוב שתשימו לב לטון הדיבור שלכם: האם אתם צועקים? האם אתם לוחשים? האם אתם מדברים באופן סטטי ומונוטוני? הקפידו לדבר בטון רגוע וענייני, לא צועק ולא לוחש, או במילים אחרות- "מאוזן".

6. כשאתם מדברים, נצלו את החלל שסביבכם. התייחסו אליו, הסתובבו מעט ימינה ושמאלה, אל תעמדו "סטטיים וקפואים" במקום אחד כאילו שאתם מפחדים לזוז. התנועעו באופן רגיל, רק הקפידו לא לעשות תנועות ידיים מוגזמות.

7. אל תשלבו את ידיכם ב"אחיזה סגורה" כל הסרטון. עמידה זו יכולה להיתפס כ"סגירות" והתנתקות מהצופים שלכם, בעוד אתם רוצים לדבר אליהם בגובה העיניים.

8. הימנעו לחלוטין מלהחביא את ידיכם / לשלב אותן מאחורי הגב / להחביא אותן בכיסים. כאשר ידיכם מוסתרות, זה משדר באופן חריף חוסר אמינות וחוסר כנות לגבי מה שאתם אומרים ונראה "כאילו יש לכם משהו להסתיר".

9. באופן כללי מומלץ שבצילום קלוז-אפ, שהצילום יכלול את גופכם קצת מעל למותניים ומעלה, כשאתם משאירים מסגרת של בערך 15 ס"מ מעל ראשכם כרווח מהמסגרת של ה"פריים" בסרטון. צילום שבו ראש המצולם קרוב מדי למסגרת שמעליו מראה כאילו הוא "נדחס" לתוך הפריים ומשדר תחושה לא נעימה לצפיה.

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים