איך מפתחים בארץ מוצר מזון שיש בחו"ל?

« חזרה לדף הקודם
0
0

אני רוצה לפתוח את העסק שלי בתחום המסעדנות מדובר על מוצר חדשני שאולי רק ב2 מקומות ‏בארץ מוכרים אותו והוא ממש הולך טוב בחו"ל (קנדה ברצלונה, רק תגידו איפה) המוצר ממש ‏טעים. קוראים לזה בבל טי זה מין משקה קר כמו מילקשייק עם סוכריות גומי למטה (סוג של – זה ‏מיוצר מצמח שלא גדל בארץ שמו קסבה). לפי מיטב ידיעתי הייתה פעם חנות בשינקין שנקראת ‏BUBBLE X‏ שמכרה בבל טי בעבר ונסגרה. אח"כ היה את ‏BoBoQ Israel‏ שלא הבנתי אם סגרו או לא ‏ועכשיו יש את ‏B FRESH‏ שמציעים כמוצר משני את הטפיוקה בבבל טי. בקיצור תעלומה למה סגרו ‏ואיך אפשר לגלות זאת.
אני ממש מאוהבת במוצר ולא רק אני הרבה אנשים אומרים שהוא טעים. מעוניינת לפתוח רשת ‏ארצית של באבל טי ואני לא בטוחה איך כדאי להתפתח כדי שאני לא אשים סתם כסף על קרן ‏הצבי. חשבתי לקחת יועץ עסקי מישהו ממולח מכירים כזה? אשמח להצעות וגם לפתרונות – איך ‏מגיעה לתשובות למה סגרו חנויות של באבל טי.‏
תודה!!!‏

סמן כספאם
פורסם על ידי areg (שאלות: 1, תשובות: 0)
נשאל ב 28 ביוני 2015 18:22
65 צפיות
0
תשובה פרטית

נכון שללמוד מטעויות העבר עוזר למנוע מלעשות את אותם טעויות.
אולם במצב כפי שמתואר רצוי להמשיך קדימה תוך הבנה שהדבר נכשל בעבר.
ומה עושים ?

1 – הרבה אנשים זה מספר לא ברור. מה שאני מציע זה לבדוק את המוצר במספר אזורים על כמה עשרות נבדקים בכל מקום
2 – להבין על פי התוצאות אם בכלל כדאי ואם כן באיזה אזור רצוי להתחיל
3 – לבנות תקציב !! לא לצאת לדרך לפני שקובעים תקציב ברור ומפורט ובעיקר את עלויות השיווק
4 – לבנות תוכנית פעולה הכוללת את תחום השיווק שהיינו קריטי להצלחה, איתור מקום מתאים וצפי הכנסות רצוי.
5 – יש לשים לב לתחום השיווק, קידום מכירות
6 – תימחור אמיתי ונכון של המוצר הכולל את כל ההוצאות בתוכו.
7 – לבנות לוגו, סלוגן והצהרת ערך ייחודית כחלק מהפעילות השיווקית
8 – לבנות תוכנית לניהול סיכונים קרי – מה יכולים להיות נקודות מכשול ומה לעשות במקרים אלו.
9 – ויאללה לעבודה

וכמובן – הכנה מנטאלית. זה לא פשוט להתחיל עסק. זהו להתמודד עם בעיות של רישום עסק, מיסים שונים, בעיות שילוט ועוד דברים מצד הרשויות. זה כל יום להיות עם יד על הדופק בבדיקה של הכנסות מול הוצאות ותיקון מיידי וביצוע פעולות לתיקון נזקים.

ולאחר שישה חודשים ניתן להתחיל לראות האם העסק עובד נכון או לא.

ועצה לסיום – אל תתאהבי במוצר שלך !! זהו עסק !! ולעסק חייבים לקבוע מתי פורשים במידה ולא עובד, ואיך צומחים נכון במידה וזה מתקדם.

יש לבצע ניהול קר, עסקי, ממוקד תוצאות.

וכשעושים את התכנון נכון ומבצעים כמו שצריך התמורה אדירה – יש לי עסק משלי.

בהצלחה!

מאת: אמיר כהני, מומחה בתחום המכירות והשיווק.

סומן כספאם
פורסם על ידי מערכת הטורבו העסקי (שאלות: 116, תשובות: 249)
נענה ב 29 ביוני 2015 21:14
« חזרה לדף הקודם