למה צריך משרד פרסום?

למה צריך משרד פרסום? מאת: לימור שטרן הקמת עסק בעשר אצבעותיך. חשבת ויצרת במשך ימים ולילות מוצר שעליו חלמת, התעמקת בו עד לפרטים הקטנים, חיפשת מקום מתאים,... Read more »
retro car in vector format

למה צריך משרד פרסום?

מאת: לימור שטרן

הקמת עסק בעשר אצבעותיך. חשבת ויצרת במשך ימים ולילות מוצר שעליו חלמת, התעמקת בו עד לפרטים הקטנים, חיפשת מקום מתאים, השקעת בעיצוב בית העסק, בחרת בזכוכית מגדלת את אנשי המקצוע המתאימים ובשעה טובה גזרתם את הסרט וארגנתם אירוע השקה מוצלח. אך איך יכיר הלקוח הפוטנציאלי שלך את המוצר שלך, כיצד יתרשם לטובה וירכוש את הבייבי שלך- המוצר שברור לך כי הוא בין הטובים בשוק, אם לא הטוב ביותר?!

כאן נכנס למגרש העסק שלך, שחקן נוסף ומשמעותי מאוד- משרד הפרסום.

על משרד הפרסום מוטל הצורך להפוך את הקליינט ל"שם דבר" בעולם העסקי התחרותי וכפועל יוצא גם למוכר ורווחי יותר.

לשם כך, הוא מנתח את התנהגות הצרכנים מבחינה אישית, חברתית ופיזית בתכנון הקנייה שלהם, בזמן הקנייה, בהרגלי השימוש של הצרכן במוצר וכו'. בעזרת שיווק ופרסום נכון שיותאם למוצר יושפע הלקוח בתכנון הקנייה ובקניית המוצר עצמו.

מהם הצעדים הנדרשים לפרסום יעיל?

  • כלקוח וכבעל עסק שרוצה להשתמש בשירותי משרד הפרסום עליך להציג בפניהם את המוצר שברצונך לפרסם, להסביר להם את הצרכים והציפיות שיש לך כתוצאה מהפרסום, האם מדובר במוצר חדש בשוק שיש צורך למתג ולפרסם או במוצר ישן שברצונך לתזכר עליו את הלקוחות הישנים ולהכיר ללקוחות פוטנציאליים עתידיים. ייתכן כי תרצה לצאת במבצע מיוחד. גם למהלך כזה עדיף שלא ללכת בלי ייעוץ של משרד פרסום.
  • לאחר שמשרד הפרסום יבין מה הצורך שלך, הוא יפנה לבדוק את הלקוח הפוטנציאלי שלך- יזהה מיהו קהל היעד של המוצר ו/או הפרסום החדש, יבחן את הרגלי הצריכה שלו מה מניע אותו לקניה ומה המסר שיגרום לו להתלהב מהמוצר שלך.
  • כעת יחלקו את התקציב שהוקצב לשם הפרסום באופן הטוב ביותר באמצעי הפרסום השונים, עיתונות מודפסת, שילוט חוצות, טלוויזיה, רדיו, ואת הזמן הנכון והמתאים ביותר שבו הוא יתרחש הן מבחינת התאריכים והן מבחינת השעות בהם הם יופיעו ברדיו ובטלוויזיה.
  • השלב הבא הוא הקריאייטיב שם ימצאו מהו המסר הנכון ללקוח, על מה לשים את הדגש בפרסום. כמו כן ,במסגרת זו ינסחו במשרד ,סלוגן, ג'ינגל ומלל מתאימים.

בכל שלבי-הפרסום הללו יהיו מעורבות מחלקות רבות, כאשר כל אחת מהן תתמקד בפעילות בה היא מתמחה ובעבודת צוות משולבת יתנו למוצר שלך את חבילת הפרסום המושלמת והטובה ביותר עבור העסק שלך.

פרסום עולה כסף

הצורך בפרסום וחשיבותו- ברורים. אך תמיד נשארת ההתמודדות של בעל העסק עם תקציב הפרסום הגבוה. כבעל עסק קטן-בינוני, ההתמודדות בעייתית פי כמה מאחר וכל פגיעה באיזון העדין של בית העסק שלכם שמתח הרווח שלו קטן, יכולה לגרום מעבר קריטי מרווח של העסק להפסד כספי.

ניהול התקציב הוא קריטי לך כבעל עסק כדי שלא לגרום לך להפסד או לנזק תדמיתי, ולכן חשוב לבחור במשרד עם יכולות מוכחות שיוכל לספק לך פרסום מתוחכם ועוקצני אך עם זאת חכם וברור. אם יבנו בעבורך את פריסת תקציב הפרסום ביעילות ועם עלות סבירה ומיקוד נכון, תוצאות הפרסום צפויות להיות טובות ורווחיות.

 

פרסום עובר לאינטרנט

במהלך השנים האחרונות יותר ויותר תקציבי פרסום עוברים לאינטרנט. זאת כבר כמעט עובדה מוגמרת. האינטרנט והסלולר הפכו למצרך קבוע בעולם כולו ואף חברה גדולה או קטנה לא יכולה להתעלם ולהחמיץ את הפרסום ברשת.

כיוון שמשרדי פרסום ברובם מרוויחים מעמלה על רכש במדיה ועמלה זו לא קיימת ברכש מדיה בגוגל, משרדי פרסום קלאסי רבים מתחילים להיעלם מהנוף בשוק הולך ומשתנה.

 

 

 

 

 

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים