שירותי משרד בענן – מיקרוסופט או גוגל?

שירותי משרד בענן – מיקרוסופט או גוגל? רן גבעון, מנכ"ל משותף בחברת ERG המציעה פתרונות מחשוב ענן המותאמים לעסקים קטנים ובינוניים. בשנים האחרונות, כבשו שירותי הענן את... Read more »
לא לשימוש חוזר

שירותי משרד בענן – מיקרוסופט או גוגל?

רן גבעון, מנכ"ל משותף בחברת ERG המציעה פתרונות מחשוב ענן המותאמים לעסקים קטנים ובינוניים.

בשנים האחרונות, כבשו שירותי הענן את מקומם בזירה הטכנולוגית העסקית. יתרונות כנגישות מכל מקום ואפשרות להתקנת יישומים זוללי-נפח, הפכו אותם לאטרקטיביים במיוחד עבור ארגונים וחברות, הנדרשים לספק למשתמשים כלים זמינים בעבודתם.

חברות ענק כגוגל ומיקרוסופט ראו בכך הזדמנות ופיתחו יישומים משלהן, המותאמים לסוג זה של עבודה.

בזירת שירותי המשרד ה"מעוננים" שלנו בצד אחד – מיקרוסופט עם Office 365, שמביא עימו ניסיון של שנים בפיתוח יישומים ותדמית מבוססת (חיובית ושלילית, כאחת) ומנגד, גוגל עם Google-Apps.
כל אחת מהן מציעה חבילה הדומה בהרכבה למתחרתה (מעבד תמלילים, גיליון אלקטרוני, תוכנת מצגות, תוכנת דואר אלקטרוני, תוכנת מסרים מיידיים, אפשרות לועידת וידאו, בניה ועריכת דפי אינטרנט, פנקס הערות ורשימות, רשתות חברתיות והתקן אחסון ענן).

דומות, דומות, אך לא בכל. לכל אחת מהן יתרונות יחסיים על פני המתחרה לה, אשר נתונים לשיקול דעתו ולנוחותו של המשתמש:
1. עבור המשתמש המנוסה, הרגיל לבצע את משימותיו בתוכנות Office (בגרסאותיהן השונות) – הבחירה ה"טבעית" היא מיקרוסופט.
2. עבור משתמש שאיננו מנוסה ונדרש ללמוד את השימוש מהבסיס – שני היישומים הינם קלים (או קשים, בהתאם ליכולות שלו) באותה המידה, למרות שיש הטוענים כי Google-Apps הינה אינטואיטיבית יותר.
3. עבור המשתמש העוסק גם בפיתוח VB ו-VBA – הפער הגדול שהיה קיים בהתחלה בין גוגל למיקרוסופט מצטמצם בעזרת Google Scripting.
4. למשתמש החרד לפרטיותו – מיקרוסופט טוענת שאיננה מבצעת סריקת תכנים פרטיים והיא מגנה על פרטיות המשתמש.
5. למשתמש שפרטיותו איננה מהווה מכשלה – גוגל מצהירה כי מתבצעת סריקה של התכנים, כדי להשתמש במידע לצורך שיבוץ פרסומות.
6. ברמת התקציב – שתיהן מציעות גרסאות חינמיות של השירותים שלהן (ג׳ימייל, דרייב, אאוטלוק.קום, OneDrive וכדומה), אולם החבילות העסקיות (הכוללות תמיכה, אבטחה משופרת, אתר עסקי ועוד) הינן בתשלום.

לסיכום, ניתן לומר, כי כאשר שתי ענקיות-תוכנה, בסדר גודל כזה, מתחרות על ליבו של משתמש הקצה (שיפורים, שדרוגים, יכולות משופרות, גישה אינטואיטיבית ועוד), הזוכה העיקרי הוא הלקוח, מאחר ויש לו את אפשרות הבחירה למצוא את החבילה המתאימה ביותר לצרכיו מכל הבחינות.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים