מאמרים בנושא:

http

בניית מסעות פרסום בגוגל אדוורדס, כלי מילות המפתח ומסעות הפרסום בתשלום של גוגל, כמוה כאמנות – חייבים לשלב חוש קריאטיבי... קרא עוד

קידום האתר בגוגל: דברים שאתה חייב לדעת

מאת: עידן מרוז, מנהל פרויקטים, "וויזר דיגיטל"

1. מתחילים ממחקר מילות מפתח
בודקים כמה אנשים חיפשו את מילות המפתח שקשורות למודעות שלנו? כמה עולה למפרסם קליק משוער על מילות מפתח אלו? האם מילות המפתח הן עונתיות? לדוגמא, אם אנו עסק שמציע סיורים מאורגנים בישראל, עלינו לקחת בחשבון שכמות החיפושים בחודשי הקיץ גדולה משמעותית מחודשי החורף, וכך, גם התחרות על קליק גדולה יותר והמחיר גבוה יותר. מחקר מילות מפתח יעיל יביא לבחירת המילים שיביאו מקסימום לקוחות, תוך כדי מינימום תחרות על קליק, ומחירים זולים.
2. מגדירים נכון את הפנייה ללקוחות
במידה ואנו חנות המוכרת ללקוחות בכל העולם, או במידה ואנו חנות או יצרן המוכר לשוק המקומי בלבד, עלינו להגדיר נכונה את המיקום הפיזי של הלקוחות אליהם אנו פונים. זאת, ניתן לעשות במספר רמות: רמה מקומית ועירונית, או רמה בינלאומית. כמובן שבנוסף, ביכולתנו לבצע פילוחים נוספים של לקוחות לפי השפות אותן הם דוברים, הגילאים שלהם, וכדומה.
3. מגדירים נכון "התאמות" למילות מפתח
"התאמה למילות מפתח" משמעותה היא – באילו תנאים גוגל מציג את המודעות ללקוח. כך לדוגמא, לקוח שחיפש "מסכים דקים", עשוי להגיע למפרסמים שפרסמו "דקים מעץ", והשתמשו ב"התאמה נרחבת". עלינו להגדיר בצורה נכונה את ההתאמות למילות המפתח, בכדי למנוע בזבוזי תקציב.
4. שוללים את הצגת המודעה בחיפושים מסוימים
בנוסף להתאמות השונות שגוגל מציע לביטויים, גוגל מציע גם "התאמות שליליות" – שלילת הצגת המודעה בחיפושים מסוימים. כך למשל, באפשרותנו לפסול את הצגת המודעה עבור לקוחות שחיפשו מילות מפתח שקשורות לעסק שלנו, אך גם חיפשו את המילים "בזול", או "בחינם".
5. שיפור מתמיד של מסע הפרסום
אחרי שמסע הפרסום רץ תקופה מסוימת והצטברו מספיק נתונים לגביו, עלינו לבצע עבורו אופטימיזציה: לבדוק אילו מודעות הוצגו יותר מהאחרות, אילו חיפושים הביאו להצגת המודעה, מהם אחוזי ההקלקה על מודעות, והיכן עלינו להעלות או להוריד הצעות מחיר לקליק. בנוסף, עלינו לבדוק בעוד רבדים נוספים את הצלחת הקמפיין, אך קצרה היריעה מלהכיל את כולם.
לסיכום, במאמר זה עסקנו בהגדרה של מספר כללים בסיסיים (אך קריטיים) לבניית מסעות פרסום בגוגל. הגדרה נכונה של כללים אלה, תביא לראשית הדרך בהצלחת מסע הפרסום.

Bewerbungsgespräch oder Vorstellungsgespräch Business

גיוס לבד או דרך חברת השמה? יתרונות וחסרונות רוני אילון-מגר, מנכ"ל חברת "הון אנוש", המתמחה באבחון והשמה איכותיים לתפקידי... קרא עוד

גיוס לבד או דרך חברת השמה? יתרונות וחסרונות

רוני אילון-מגר, מנכ"ל חברת "הון אנוש", המתמחה באבחון והשמה איכותיים לתפקידי כספים

 

בעבר, חברה שביקשה לגייס עובדים חדשים לשורותיה (או להחליף עובדים שנפלטו / פרשו ממנה) פרסמה את המשרות במדור הדרושים בעיתון ובמשך ימים לאחר מכן, הוזרמו אליה קורות חיים בדואר ובפקס. כיום, בעידן שפע המידע, כמעט כל מפרסם מודעת דרושים באתר או ברשת חברתית, מוצף במאות ואף אלפי פניות מדורשי עבודה בדרגות התאמה שונות לתפקיד המסוים שפורסם.

 

  • איפה כאן היתרונות?
  • שימוש בשירותי חברת השמה חוסכים למעסיק זמן וכסף, כאשר הן מבצעות עבורו את כל ההליכים הכרוכים באיתור המועמדים המתאימים (איתור מדיית הפרסום הייחודית למועמד, פרסום, סינון, ראיונות ראשוניים, מבדקים, שיבוץ וכן הלאה).
  1. חברת השמה מנוסה תסנן עבור המעסיק (ועבור העובד) את הבלתי מתאימים/הבלתי אמינים ותבצע את ההתאמה המקסימלית בין עובד למעביד במינימום זמן. לעיתים, חברה כזו (המתמחה, למשל, בהשמת אנשי כספים) יכולה לחסוך ממך את עגמת הנפש שבגילוי המכאיב ששכרת אדם בעל עבר מפוקפק לתפקיד מנה"ח.
  2. חברות ההשמה הינן ה"גלגול" האבולוציוני המתקדם יותר של חברות כוח האדם: הן מבצעות את העבודה "השחורה" של איתור המועמדים המתאימים, אבל העובד הינו עובד החברה מהרגע הראשון. אין בין המעסיק לחברה נותנת השירות התנהלות מתמשכת. העובד תואם את צרכי העסק שלך? אז הוא עובד "שלך".
  • והחסרונות:
  1. עלול (לעיתים רחוקות ובשלב הראשון) להיווצר פער בין העובד שהמעסיק "צריך" לבין המועמדים שמגיעים אליו דרך חברת ההשמה (בגלל בעיה בהגדרות הראשוניות), אבל לרוב, כאשר מדובר בחברת השמה מקצועית, הפער הזה ייסגר במהירות.
  2. מחשבתית, קשה להעביר את "השליטה שבהחלטה" לידי אדם או חברה אחרת. מעסיק עלול לחוש את עצמו "מחוץ" לתהליכי בחירת העובד, מכיוון שהוא איננו מעורב בפועל בכל השלבים והפרטים הקטנים של גיוס המועמד. אולם, זו תחושה מוטעית. חברה מקצועית, מנוסה ואמינה מטרתה לחסוך מהמעסיק את ההתעסקות המיותרת. אולם, ההחלטה הסופית על עתידו של העובד, עדיין נשארת בידיו.

 

לסיכום:

שירותי חברת השמה מקצועית ואמינה יכולים להוות קיצור דרך יעיל ונוח, עבור מעסיק המעוניין לחסוך לעצמו את הזמן, את הכסף (ואת כאב הראש) שבגיוס עובדים ומאפשרים לו להתמקד במה שחשוב באמת: ניהול העסק.

Internet Domain Name Web Concept

החלטת, במזל טוב, שהעסק שלך זקוק לאתר שיהווה את חלון הראווה שלו. כבר התחלה טובה! באופן טבעי, השלב הבא, הוא בחירת שם לאתר שלך.... קרא עוד

5 טיפים לבחירת שם דומיין לעסק

דויד פרידמן, סמנכ"ל שיווק, חברת "דומיין דה נט טכנולוגיות", רשם דומיינים מורשה של ארגון האינטרנט העולמי ומספקת פתרונות קשת פתרונות אינטרנט ובהם קניית דומיין ואחסון אתרים

החלטת, במזל טוב, שהעסק שלך זקוק לאתר שיהווה את חלון הראווה שלו.

כבר התחלה טובה!

באופן טבעי, השלב הבא, הוא בחירת שם לאתר שלך.

מובן לגמרי שהאתר שלך הוא מיוחד, למה לא תבליט זאת כבר בשמו?

א. הנה כמה טיפים לבחירה נכונה של שם לאתרך:

1. בלי שום קשר לשם העסק ה"אמיתי" שלך, מומלץ שתהיה זהות בין שם העסק לשם כתובתו באינטרנט. לדוגמא: כלומר, אם לעסק שלך קוראים "אברהם ובניו – ציוד משרדי בע"מ", וקנית את הדומיין Office-world.co.il – שם האתר שלך צריך לכלול את השם Office-World.

2. אורך השם והרכבו – למרות שניתן לרשום כתובת עד 64 תווים שונים, שמות קצרים הם זכירים יותר ולכן, מומלץ שאורך השם עצמו (השם נטו, ללא התחילית והסיומת) לא יעלה על עשרה תווים. כמו כן, מומלץ שלא לעשות שימוש בשמות המכילים את האותיות: ח',כ',צ',ק' (הן לא עוברות טוב ובצורה חד-משמעית לאנגלית). אולם, ניתן לעשות שימוש בקיצורי אותיות או מספרים הנשמעים באותו אופן (למשל, 4=For, To=2, Be=B וכן הלאה). או, ראשי תיבות (לדוגמא: Btl – לאתר האינטרנט של הביטוח הלאומי).

3. עברית/ לועזית או עברית בלועזית- Nadlan או Realestate? Flowers או Prachim? לבחירתך! התשובה העקרונית נובעת משיקולי קליטות, קלות האיות, אורך השם וקהל היעד.

4. בחירת שם דומה לאתר קיים (או שם אתר הכולל שם מותג ידוע) – מלבד הצד המשפטי העלול להיות כרוך בזכויות יוצרים (התחזות כאתר של חברה ידועה עלול לגרור אחריו תביעה משפטית), שימוש בשם אתר קיים (בשגיאת כתיב, או בהוספת מקף) גורם לאי-בידול של אתרך מאתרים אחרים ושיוכו לקטגוריה שלא בהכרח מחמיאה לו.

ב. עד כאן, דיברנו על השם ה"פרטי" של אתרך. אך מה עם "שם המשפחה"?

 

גם כאן, עומדות לרשותך הרבה יותר אפשרויות מבעבר. אם, עד לפני כשנתיים, הסיומות שעמדו לרשותך היו מצומצמות וחד-גוניות (.co.il, com וכד'), כיום, עם אישורן של הסיומות החדשות, השמיים הם הגבול. בשורה התחתונה: בחלק גדול מהמקרים, שם האתר הוא ה"מפגש" הראשון של הלקוח עם העסק שלך (ובמקרים מסוימים, זו אף נקודת מכרעת לגיבוש דעה ראשונית), מומלץ להשקיע בכך מחשבה מעמיקה כדי להתחיל ברגל ימין.

אירועים